Smart ForTwo Cabrio

Smart’ın tarzından ödün vermeyen 2 kapılı ufaklığı ForTwo, ‘Cabrio’ gövdesiyle ve 0.9 litrelik turbo motoruyla karşımızda.

Takvimler 4 Mart 1994 tarihini gösterdiğinde İsviçreli ünlü saat firması Swatch ile otomotiv devi Mercedes, Micro Compact Car AG adında bir firma kurduğunu duyurdu. Kurulan bu firmanın hedefi şehir içinde kullanılacak küçük otomobiller üretmekti. Takvimler Ekim 1998 gösterdiğinde ise bu firmanın ilk otomobili olan Smart city-Coupé tanıtıldı.

Şehirli otomobil kavramını tamamen değiştiren bu otomobil; boyutu, tasarımı ile tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Coupe ve Cabriolet formatında ilk kez yollara çıkan Smart,bu tarihten itibaren 2 kez kasa değiştirdi. 3. nesline 2014’te kavuşan ForTwo, coupe ve cabrio versiyonlarıyla satışa sunuluyor. Bizim konuğumuz ise cabrio versiyonu oldu.

 

1998 yılından bu yana yollarda olmasına rağmen 2.69 metre boyuna sahip ForTwo Cabrio bütün gözleri üzerine çekmeyi hala başarıyor. Otomobilin tasarımında önemli rol oynayan tridion adı verilen güvenlik hücresinin otomobilin kasasında farklı renkte olması, tamamen açılabilen tavanı ve küçük tasarım detaylarıyla her geçtiğiniz yerde gözleri üzerine çekiyor.

Sıcak yaz günlerinde keyifli yolculuklar için tasarlanan  ForTwo Cabrio’yu biz konuk ettiğimizde İstanbul’da rekor yağmur yağışlarından birine denk geldik. Ardından havanın kapalı olması nedeniyle üstü açık şekilde kullanma fırsatını çok bulamadık. Fakat güneş yüzünü her gösterdiğinde üstünü açmayı ihmal etmedik.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde en az dışı kadar içinin de dikkat çekici olduğu görülüyor. Otomobilin içinde sizi orta konsolda bulunan bilgi eğlence sistemi sizi karşılıyor. Bu ekranın altında yer alan klima kontrol ünitesi ise eski nesil radyoları hatırlatıyor. Kullanıcılar kayar bir tuş ile otomobilin içini dilediği sıcaklığa ulaştırabiliyor. Klimanın altında yer alan bardaklıklar ise büyük kahve bardakları için küçük kalıyor. Deri kaplı koltuklar, direksiyon ve vites topuzu otomobilin şıklığını artıran bir detay. Fakat otomobilin üzeri açıkken güneşi çeken deri koltuklar biraz terletebiliyor. Direksiyonun arkasında konumlanan 3.5inçlik TFT ekran ise otomobil ve sürüş için birçok detayı veriyor. Üstelik doğrudan güneş ışığı altında bile verimli çalışıyor.

Test otomobilimizde 898 cc’lik motor bulunuyor. 3 silindirli bu motor turbo beslemeye sahip ve 90 bg güç, 135Nm tork üretiyor. Bu değerler günümüz otomobillerine göre oldukça düşük kalıyor. 995 kilogram boş ağırlığa sahip olan ForTwo Cabrio gücünü Twinamic 6 vitesli, çift kavramalı şanzıman ile arka tekerleklere aktarıyor. Bu birliktelik şehiriçi kullanımında yeterli olsa da uzun yolda yetersiz kalabiliyor. Özellikle sollama gibi ani hızlanmanın gerekli olduğu yerde bunu hissediyorsunuz. Eğer aldığınız ForTwo Cabrio ile şehiriçi kullanımın yanında uzun yolculuklar da planlıyorsanız bunları göz önünde bulundurmanız gerekli. Fakat düşük yakıt tüketimi kullanım sırasında bizi memnun etti. Ortalama 4,5 – 5 lt/100 km civarında tüketim elde etmek çok kolay. Fakat otomobilin benzin göstergesine çok güvenmemeniz gerekli. Yaklaşık 200 kilometre yol yaptıktan sonra bile benzin göstergesinde eksilme gerçekleşmedi. Ardından hızlı bir düşüş ortaya çıktı.

Peki ForTwo Cabrio’nun kullanımı nasıl? Otomobili şehir içinde kullanmak inanılmaz keyifli. Küçük boyutları ve yüksek manevra kabiliyeti sayesinde sıkışık trafik, dar sokaklar dert olmaktan çıkıyor. En önemli artısı ise park etmede ortaya çıkıyor. Birçok otomobilin paralel park ettiği yere dik olarak otomobili sokabiliyorsunuz. Bu da İstanbul gibi metropollerde otomobilli öne çıkartan bir özellik.

Konu uzun yol olduğunda ise işler biraz daha değişiyor. Otoyol kullanımında rüzgardan çok etkilenen ForTwo Cabrio’yu yolda tutmak için dikkatli olmanız gerekli. Özellikle tır ve kamyon gibi büyük araçları sollarken oluşan rüzgar geçişleri hissedilir şekilde otomobili etkiliyor. 100 km/s ve üzerinde ise otomobilin A sütunundan ve tentenin bağlantı noktalarından hissedilir rüzgar sesi içeri giriyor. Eğer hızınızı daha da artırırsanız bu rüzgar sesine ek olarak otomobilin arkasında konumlanan motorun sesi de duyulmaya başlıyor. Bu zamanlarda yanınızdakiyle konuşmak imkansız hale geliyor. Bu otomobil şehirde kullanımı hedeflediği için yol tutuş anlamında kullanıcısına çok şey vadetmiyor.

Eğer şehir içinde uzun kilometreler yapıyorsanız Smart ForTwo Cabrio en iyi yol arkadaşlarınızdan biri olabilir. Küçük boyutları, düşük yakıt tüketimi ve park derdini ortadan kaldırması otomobili hedefine ulaştırıyor. Şehirden çıkıp uzun yola geçtiğinizde ise işler biraz değişiyor. Eğer 200 – 300 kilometre yol yapacaksanız çok sıkıntı olmasa da bundan sonrasında hem sürücüyü hem de yolcuyu rahatsız etmeye başlıyor.Satın almadan önce kullanım amacınızı belirlemeniz oldukça önemli.

Yazı: Egemen Özten

Fotoğraf: Gürkan Çağlar

(Bu sürüş izlenimi Autocar Türkiye’nin Ağustos sayısında yayınlanmıştır)

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir