Karl Benz’in 1886 yılında ürettiği ve gerçek anlamda otomobil sayılabilecek Benz Patent-Motorwagen’in üzerinden neredeyse 131 yıl geçti. Çok hızlı gelişen otomobil sektörü bu sürede birçok ilke sahne oldu. Biz de otomobil dünyasının “ilklerini” bir araya getirdik.
- İlk otomobil: Benz Patent-Motorwagen (1886)
İlk otomobil Benz Patent-Motorwagen (1886)
- İlk dört tekerlekli otomobil: Daimler Motorised carriage (1886)
- İlk otomobil dergisi: Autocar (1895)
- İlk supercharger: Mercedes (1921)
- İlk monokok şasi: Lancia Lambda (1924)
- İlk önden çeker otomobil: Tracta (1928)
- İlk otomobil radyosu: Cadillac La Salle (1929)
İlk otomobil radyosu: Cadillac La Salle (1929)
- İlk V16: Cadillac (1930)
- İlk 8 ileri manuel şanzıman: Maybach DS8 (1931)
- İlk ısıtıcı: Nash (1933)
- İlk overdrive: Chrysler Airflow (1934)
- İlk Coupe-Cabriolet: Peugeot 401 Eclipse (1934)
İlk Coupe-Cabriolet- Peugeot 401 Eclipse (1934)
- İlk dizel motorlu otomobil: Mercedes 260D (1936)
- İlk otomatik şanzıman: Oldsmobile (1939)
- İlk hatchback: Citroen Traction Avant (1939)
- İlk disk frenler: Chrysler Crown Imperial (1948)
- İlk 5 ileri manuel şanzıman: Lancia Ardea (1948)
İlk 5 ileri manuel şanzıman- Lancia Ardea (1948)
- İlk güvenlik hücresi: Saab 92 (1949)
- İlk V6 motor: Lancia Aurelia (1950)
- İlk emniyet kemeri: Nash Statesman & Ambassador (1950)
- İlk gaz türbini: Rover JET1 (1950)
- İlk elektrikli camlar: Imperial (1951)
İlk elektrikli camlar- Imperial (1951)
- İlk hidrolik direksiyon: Imperial (1951)
- İlk senkromeçli şanzıman: Porsche 356 (1952)
- İlk yakıt enjeksiyon sistemi: Goliath GP700 (1952)
- İlk fiberglass kasa: Woodill Wildfire (1952)
- İlk klima: Nash Ambassador (1954)
İlk klima- Nash Ambassador (1954)
- İlk ayarlı süspansiyon: Citroen DS (1955)
- İlk MPV: Fiat 600 Multipla (1956)
- İlk merkezi kilit: Packard (1956)
- İlk havalı süspansiyon: Cadillac Brougham (1958)
- İlk hız sabitleyici: Imperial (1957)
İlk hız sabitleyici- Imperial (1957)
- İlk CVT şanzıman: DAF 600 (1958)
- İlk 3 noktalı emniyet kemeri: Volvo Amazon (1959)
- İlk termostatik fan: Peugeot 403 (1959)
- İlk alternatör: Plymouth Valiant (1960)
- İlk turbo motor: Oldsmobile F-85 Turbo Jetfire (1962)
İlk turbo motor- Oldsmobile F-85 Turbo Jetfire (1962)
- İlk klima kontrolü: Cadillac Sedan de Ville (1964)
- İlk rotary motor: NSU Wankel Spider (1964)
- İlk ayarlanabilen direksiyon: Cadillac (1965)
- İlk elektronik ateleme: Fiat Dino (1968)
- İlk mekanik ABS fren: Jensen FF (1968)
İlk mekanik ABS fren- Jensen FF (1968)
- İlk sürücü hava yastığı: Oldsmobile Toronado (1973)
- İlk runflat lastik: Mini 1275GT (1974)
- İlk turbo dizel motor: Mercedes 300SD (1977)
- İlk elektronik ABS fren: Mercedes S-Class (1978)
- İlk yol bilgisayarı: Cadillac Seville (1978)
1979 Cadillac Seville Elegante
- İlk VVT: Alfa Romeo Spider (1980)
- İlk twin turbo motor: Maserati Biturbo (1981)
- İlk uzaktan kumandalı kilit: Renault Fuego (1982)
- İlk navigasyon: Honda Accord (1982)
- İlk direksiyon üzeri ses kontrolü: Nissan 300ZX (1984)
İlk direksiyon üzeri ses kontrolü- Nissan 300ZX (1984)
- İlk fly-by-wire: BMW 7-Series (1987)
- İlk yolcu hava yastığı: Porsche 944 (1988)
- İlk head-up display: Oldsmobile Cutlass Supreme (1988)
- İlk alaşımlı monokok şasi: Honda NSX (1990)
- İlk uydu navigasyon: Mazda Eunos Cosmo (1990)
İlk uydu navigasyon- Mazda Eunos Cosmo (1990)
- İlk karbonfiber monokok şasi: McLaren F1 (1991)
- İlk quad-turbo motor: Bugatti EB110 (1991)
- İlk geri görüş kamerası: Toyota Soarer (1991)
- İlk ESP: Mercedes-Benz A-Class (1995)
- İlk Common Rail dizel motor: Alfa Romeo 156 JTD (1997)
İlk Common Rail dizel motor- Alfa Romeo 156 JTD (1997)
- İlk adaptif hız sabitleyici: Mercedes-Benz S-Class (1998)
- İlk anahtarsız giriş sistemi: Mercedes S-Class (1998)
- İlk LED stoplar: Maserati 3200GT (1998)
- İlk sesle kontrol: Infiniti Q45 (2002)
- İlk plug-in hybrid: BYD F3DM (2009)
İlk plug-in hybrid- BYD F3DM (2009)
0 comments