Otomobil dünyasının ilkleri

Karl Benz’in 1886 yılında ürettiği ve gerçek anlamda otomobil sayılabilecek Benz Patent-Motorwagen’in üzerinden neredeyse 131 yıl geçti. Çok hızlı gelişen otomobil sektörü bu sürede birçok ilke sahne oldu. Biz de otomobil dünyasının “ilklerini” bir araya getirdik.

  • İlk otomobil: Benz Patent-Motorwagen (1886)
İlk otomobil Benz Patent-Motorwagen (1886)

İlk otomobil Benz Patent-Motorwagen (1886)

  • İlk dört tekerlekli otomobil: Daimler Motorised carriage (1886)
  • İlk otomobil dergisi: Autocar (1895)
  • İlk supercharger: Mercedes (1921)
  • İlk monokok şasi: Lancia Lambda (1924)
  • İlk önden çeker otomobil: Tracta (1928)
  • İlk otomobil radyosu: Cadillac La Salle (1929)
İlk otomobil radyosu: Cadillac La Salle (1929)

İlk otomobil radyosu: Cadillac La Salle (1929)

  • İlk V16: Cadillac (1930)
  • İlk 8 ileri manuel şanzıman: Maybach DS8 (1931)
  • İlk ısıtıcı: Nash (1933)
  • İlk overdrive: Chrysler Airflow (1934)
  • İlk Coupe-Cabriolet: Peugeot 401 Eclipse (1934)
İlk Coupe-Cabriolet- Peugeot 401 Eclipse (1934)

İlk Coupe-Cabriolet- Peugeot 401 Eclipse (1934)

  • İlk dizel motorlu otomobil: Mercedes 260D (1936)
  • İlk otomatik şanzıman: Oldsmobile (1939)
  • İlk hatchback: Citroen Traction Avant (1939)
  • İlk disk frenler: Chrysler Crown Imperial (1948)
  • İlk 5 ileri manuel şanzıman: Lancia Ardea (1948)
İlk 5 ileri manuel şanzıman- Lancia Ardea (1948)

İlk 5 ileri manuel şanzıman- Lancia Ardea (1948)

  • İlk güvenlik hücresi: Saab 92 (1949)
  • İlk V6 motor: Lancia Aurelia (1950)
  • İlk emniyet kemeri: Nash Statesman & Ambassador (1950)
  • İlk gaz türbini: Rover JET1 (1950)
  • İlk elektrikli camlar: Imperial (1951)
İlk elektrikli camlar- Imperial (1951)

İlk elektrikli camlar- Imperial (1951)

  • İlk hidrolik direksiyon: Imperial (1951)
  • İlk senkromeçli şanzıman: Porsche 356 (1952)
  • İlk yakıt enjeksiyon sistemi: Goliath GP700 (1952)
  • İlk fiberglass kasa: Woodill Wildfire (1952)
  • İlk klima: Nash Ambassador (1954)
İlk klima- Nash Ambassador (1954)

İlk klima- Nash Ambassador (1954)

  • İlk ayarlı süspansiyon: Citroen DS (1955)
  • İlk MPV: Fiat 600 Multipla (1956)
  • İlk merkezi kilit: Packard (1956)
  • İlk havalı süspansiyon: Cadillac Brougham (1958)
  • İlk hız sabitleyici: Imperial (1957)
İlk hız sabitleyici- Imperial (1957)

İlk hız sabitleyici- Imperial (1957)

  • İlk CVT şanzıman: DAF 600 (1958)
  • İlk 3 noktalı emniyet kemeri: Volvo Amazon (1959)
  • İlk termostatik fan: Peugeot 403 (1959)
  • İlk alternatör: Plymouth Valiant (1960)
  • İlk turbo motor: Oldsmobile F-85 Turbo Jetfire (1962)
İlk turbo motor- Oldsmobile F-85 Turbo Jetfire (1962)

İlk turbo motor- Oldsmobile F-85 Turbo Jetfire (1962)

  • İlk klima kontrolü: Cadillac Sedan de Ville (1964)
  • İlk rotary motor: NSU Wankel Spider (1964)
  • İlk ayarlanabilen direksiyon: Cadillac (1965)
  • İlk elektronik ateleme: Fiat Dino (1968)
  • İlk mekanik ABS fren: Jensen FF (1968)
İlk mekanik ABS fren- Jensen FF (1968)

İlk mekanik ABS fren- Jensen FF (1968)

  • İlk sürücü hava yastığı: Oldsmobile Toronado (1973)
  • İlk runflat lastik: Mini 1275GT (1974)
  • İlk turbo dizel motor: Mercedes 300SD (1977)
  • İlk elektronik ABS fren: Mercedes S-Class (1978)
  • İlk yol bilgisayarı: Cadillac Seville (1978)
1979 Cadillac Seville Elegante

1979 Cadillac Seville Elegante

  • İlk VVT: Alfa Romeo Spider (1980)
  • İlk twin turbo motor: Maserati Biturbo (1981)
  • İlk uzaktan kumandalı kilit: Renault Fuego (1982)
  • İlk navigasyon: Honda Accord (1982)
  • İlk direksiyon üzeri ses kontrolü: Nissan 300ZX (1984)
İlk direksiyon üzeri ses kontrolü- Nissan 300ZX (1984)

İlk direksiyon üzeri ses kontrolü- Nissan 300ZX (1984)

  • İlk fly-by-wire: BMW 7-Series (1987)
  • İlk yolcu hava yastığı: Porsche 944 (1988)
  • İlk head-up display: Oldsmobile Cutlass Supreme (1988)
  • İlk alaşımlı monokok şasi: Honda NSX (1990)
  • İlk uydu navigasyon: Mazda Eunos Cosmo (1990)
İlk uydu navigasyon- Mazda Eunos Cosmo (1990)

İlk uydu navigasyon- Mazda Eunos Cosmo (1990)

  • İlk karbonfiber monokok şasi: McLaren F1 (1991)
  • İlk quad-turbo motor: Bugatti EB110 (1991)
  • İlk geri görüş kamerası: Toyota Soarer (1991)
  • İlk ESP: Mercedes-Benz A-Class (1995)
  • İlk Common Rail dizel motor: Alfa Romeo 156 JTD (1997)
İlk Common Rail dizel motor- Alfa Romeo 156 JTD (1997)

İlk Common Rail dizel motor- Alfa Romeo 156 JTD (1997)

  • İlk adaptif hız sabitleyici: Mercedes-Benz S-Class (1998)
  • İlk anahtarsız giriş sistemi: Mercedes S-Class (1998)
  • İlk LED stoplar: Maserati 3200GT (1998)
  • İlk sesle kontrol: Infiniti Q45 (2002)
  • İlk plug-in hybrid: BYD F3DM (2009)
İlk plug-in hybrid- BYD F3DM (2009)

İlk plug-in hybrid- BYD F3DM (2009)

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir