Karşınızda tamamen yeni F56 MINI hatchback’in üç silindirli dizel versiyonu. MINI bu modelin güncel R56 MINI’ye oranla daha rafine, güvenli ve kaliteli olduğunu söylüyor.
F56 boyutlar açısından eskisinden daha büyük. 3821 mm ile eskisinden 98 mm daha uzun ve aks aralığı fazladan 28 mm’ye sahip. 4 mm daha yüksek olan gövdenin genişliğiyse 44 mm artırılmış. Ön iz açıklığı 42 mm, arka iz açıklığıysa 34 mm genişletilmiş. Bagaj hacmi yüzde 30’luk bir artışla 211 lt’ye ulaşmış. Arka koltuklar da artık 50/50 yerine 60/40 oranında katlanabiliyor.Yolda dikkat çeken şey çevresi LED gündüz ışıklarıyla çevrili büyük farlar ve bir şekilde aşırı büyük hissettiren stop lambaları. F56’nın daha önceki iki MINI’ye oranla daha yakışıklı göründüğünü söyleyebiliriz.
Bu durum içeride de devam ediyor. Orta konsolda büyük bir dairesel ekran var. Buradaki hız göstergesiyse, devir göstergesiyle birlikte direksiyonun ardına alınmış.
Cooper D, yeni 1496 cc’lik üç silindirli turbo dizel motoru kullanıyor. Bu motor 115 bg güç ve 1750 d/dak’da 270 Nm tork üretiyor. Altı ileri uzun oranlı manuel şanzıman standart olarak sunuluyor ve MINI bu versiyonun 3.5 lt/100 km ortalama tüketim değerine sahip olduğunu söylüyor.
Test araçları henüz 2000 km’deydi. Bu nedenle motorları henüz tam olarak açılmamıştı. Otoyol şartlarında 130 km/s’de bile son derece sessiz. Dizel MINI yüksek hızlarda etkileyici bir stabilite sunuyor ve daha büyük bir otomobilmiş gibi yol alıyor.
Bütün dizel motorlarda olduğu gibi yeni üç silindirli ünite düşük hızlarda ve ani hızlanmalarda gürültülü olabiliyor ama bu motor sabit hızlarda son derece rafine. Ayrıca ürettiği torku da onu sollamalarda verimli hale getiriyor.
MINI, otoyolda üst sınıf kadar sakin olmasına rağmen virajlı yollarda gayet eğlenceli bir model. Cooper D’nin sürüşündeki tek eksik nokta, bozuk zeminlerde dengesiz hissettirmesi.
Gelecek olan beş kapılı hatchback daha uzun bir aks aralığına sahip olacak ki, belki böylece bozuk zeminlerde daha dengeli bir sürüş ortaya koyabilir.
Kabin şaşırtıcı derecede geniş ve sürüş pozisyonu çok başarılı. Sadece opsiyonel sportif koltukların uzayabilen minderleri bizi biraz rahatsız etti. Diğer yandan göstergeler o kadar fazla alan kaplıyor ki, direksiyon ayarı sınırlı kalıyor.
Yük ve yolcu taşıma konusundaki kısıtlamaları dışında bu otomobili otoyoldaki sakinliği ve orta devirlerdeki canlılığıyla uzun yolculuklarda rahatlıkla kullanabilirsiniz. Bu model aynı zamanda kaliteli ve çok da tutumlu. Her ne kadar benzinli Coooper S kadar keskin olmasa da, yolculukları eğlenceli hale getirebilir.
0 comments