Mercedes-Benz GLA Türkiye’de Satılmaya Başlandı

Mercedes-Benz’in çok sayıda yenilik ve daha kapsamlı standart donanımlarla güncellenen kompakt SUV modeli GLA’nın ülkemizde satışına başlandı.

Yeni Mercedes-Benz GLA’daki radyatör ızgarası otomobilin karakterini daha da güçlendirmeyi amaçlamış. Ayrıca gizlenen güç kubbelerine sahip motor kaputu da dikkat çekiyor. Yeniden tasarlanan ön tampon da GLA’nın off-road genlerine işaret ediyor. Buna modernize edilen standart LED ön farlar ve LED arka stop lambaları da ekleniyor. Mercedes-Benz, yeni Spektral Mavi gövde rengi ve iki ek jant tasarımıyla seçenek yelpazesini de genişletiyor. GLA baz donanımı 19 inç beş çift kollu alaşım jantlarla donatılıyor. Ayrıca 19 ila 20 inç jant seçenekleri mevcut.

Multimedya ve gösterge paneli ekranları da iyileştirilen iç mekânın öne çıkan özelliklerinden biri. 10,25 inçlik gösterge paneli ve 10,25 inçlik bilgi-eğlence paketi standart olarak sunuluyor. Standart olarak sunulan deri direksiyonun yanı sıra, ilk kez olarak AMG Tasarım Konsepti ile ısıtmalı direksiyon simidi de opsiyonel olarak sunuluyor.

GLA, standart olarak ARTICO deri ve DINAMICA mikrofiber kumaşa sahip spor koltuklarla donatılıyor. Ayrıca isteğe bağlı olarak modaya uygun adaçayı yeşili rengi de tercih edilebiliyor. AMG Tasarım Konsepti’nde standart ARTICO deri/DINAMICA mikrofiber döşemeler ayrıca bahia kahvesi olarak da sunuluyor. AMG Tasarım Konsepti ile siyah, bahia kahvesi, adaçayı yeşili ve siyahla kombine edilen yeni  kırmızı da dahil olmak üzere toplam dört döşeme rengi söz konusu. ARTICO/MICROCUT döşemede geri dönüştürülmüş malzeme oranı koltuk arkasında yüzde 65 ve koltuk zemininde yüzde 85.

Mercedes-Benz, GLA’nın standart donanımını önemli ölçüde geliştirmekle kalmadı, müşteri taleplerini en iyi şekilde karşılamak üzere de uyarladı. Örneğin, baz donanım seviyesi; deri direksiyon simidi ve LED ön farlar dışında Uzun Far Asistanı, geri görüş kamerası ve USB paketini içeriyor. Park Paketi ve Ayna Paketi de standart donanımlar arasında yer alıyor. Koltuk ısıtma, anahtarsız giriş, metalik boya,kör nokta yardımcısı ve navigasyon da yeni GLA’nın standart donanımları arasında. Daha fazla fonksiyonel donanım, gerçek müşteri davranışıyla tasarlanmış paketlerde bir araya geliyor. Araçlar renk, döşeme, süsleme ve jant seçimleriyle müşteri tarafından bireysel olarak konfigüre edilebiliyor.

GLA ayrıca yeni ekran stillerine sahip en güncel MBUX nesli ile donatılıyor. Navigasyon, Yardım Destek ve Servis modları dışında 64 farklı ortam aydınlatması rengiyle bir kişiselleştirme çeşitliliği ortaya çıkıyor. Medya, telefon, araç özellikleri gibi işlevler dokunmatik ekran veya direksiyon üzerindeki pedlerle kullanılıyor. Elden geçirilen telematik sistemi yeni bir tasarıma ve geliştirilmiş performansa sahip. Ayrıca artık standart olarak sunulan Apple CarPlay veya Android Auto bağlantısı kablosuz gerçekleşiyor. Bunun dışında GLA ek bir USB-C bağlantı noktasına ve daha yüksek USB şarj gücüne sahip. Tüm USB girişleri aydınlatılmış durumda.

En güncel MBUX nesli ile isteğe bağlı olarak sunulan Burmester surround ses sistemi de Dolby Atmos ses deneyimi sunuyor. Dolby Atmos aynı zamanda herhangi bir oynatma ortamına uyum sağlıyor. GLA aynı zamanda güvenlik destek sistemleriyle de öne çıkıyor. Güncellen Sürüş Yardım Paketi, Aktif Direksiyon Kontrolü ile Şerit Takip Yardımcısının daha rahat kontrol edilmesini sağlıyor. Yeni nesil park paketi uzunlamasına park etmeyi de desteklerken, kamera destekli park için 360 derece görselleştirme de sunuyor. Ayrıca GLA’da ilk kez olarak Römork Manevra Yardımcısı da yer alıyor. Bu özellik kamera desteği ile geri manevrayı kolaylaştırıyor. Bunun için, 360 derece kameralı Park Paketi ile ESP® römork stabilizasyonuna sahip römork bağlantısı gerekiyor.

Tüketimi ve emisyonları daha da azaltmak için, yeni GLA’nın benzinli motoru elektrik destekli çalışıyor. Dört silindirli motor seçeneği ile standart olarak yedi vitesli DCT çift kavramalı şanzımanla donatılıyor. Yarı hibrit sistemde kayış çekişli marş jeneratörü ile ek 48 voltluk entegre güç kaynağı yer alıyor. Bu ilk kalkış veya ara hızlanma anında, anlık olarak 10 kW ek güç anlamına geliyor. Marş jeneratörü konfora da katkı sağlıyor. Sistem motoru daha az titreşim ve sesle çalıştırırken, aynı zamanda içten yanmalı motoru stop ederek süzülme işlevi de sağlıyor. Ayrıca, fren ve hızlanma anında enerji geri kazanımı sağlayarak aracın 12 volt gereksinimini ve 48 volt bataryayı elektrik enerjisi ile besliyor.