Alfa Romeo’dan Yeni Özel Seri: 33 Stradale

Alfa Romeo, stil ve sürüş deneyimi açısından şimdiki ve gelecekteki yeteneklerinin gerçek bir “manifestosu” olan “fuoriserie” (sınırlı üretim) 33 Stradale’nin yeniden doğuşunu özel bir etkinlik ile kutladı. 

Alfa Romeo, 1960’lı yılların ikonu olan, tüm zamanların en güzel otomobillerinden biri olarak kabul edilen ve dünya motor sporlarının efsanelerinden Tipo 33’ün altyapısı kullanılarak üretilmiş 33 Stradale’yi yeniden yorumlayarak özel bir seri üretti. Alfa Romeo, 50 yılı aşkın bir sürenin ardından, sınırlı üretim (‘fuoriserie’) otomobiller dünyasına, tamamı satılmış olan ve sadece 33 adet üretilecek yeni 33 Stradale serisi ile dönüş yaptı. 

Yeni 33 Stradale, Alfa Romeo ekibinin otomotiv dünyasında ve Stellantis Grubu modelleri arasında türünün tek örneği olmasının yanında markanın geçmişiyle örtüşebilecek yeni bir projeyi yaratma tutkusunu yansıtıyor. Tutkularını meslek haline getirmiş otomobil severler için hayatlarının fırsatı olan bu özel seri, Alfa Romeo ekibi için bir rüyanın gerçekleşmesini de temsil ediyor. Alfa Romeo’nun geçmişine selam duran ve onu geleceğe taşıyan yeni 33 Stradale, 1967 model 33 Stradale’nin karakteristik özelliklerinin titizlikle ve saygıyla yeniden yorumlanmasıyla elde edilerek, geçmişin içten yanmalı motorları ile elektrikli gelecek arasında bir köprü görevi görüyor. Bir yol otomobili olan 33 Stradale pistte de olağanüstü performans sunuyor; konfor ve kullanım kolaylığından ödün verilmeden tasarlanmış olmasıyla da fark yaratıyor. 

Alfa Romeo CEO’su Jean-Philippe Imparato “Yeni 33 Stradale ile geçmişimizi yansıtan, markaya hizmet eden ve Alfisti’leri gururlandıracak bir otomobil ortaya koymak istedik. Böyle bir sonuç, ekibimizin uzmanlığı, sıkı çalışması ve tutkusu ile markanın geleceğinde yeni sayfalar yazma konusunda açık bir hırsa sahip yönetimin desteği ve markanın benzersiz geçmişine tam saygı sayesinde elde edilebilirdi. Yeni 33 Stradale 1969’dan bu yana markanın ilk özel yapım (‘fuoriserie’) otomobili ve sonuncusu olmayacak, söz veriyorum.” diye konuştu.

Alfa Romeo ekibi, bir pist otomobili olarak sürüş deneyimi sunmanın yanı sıra, konfor ve güvenlikten ödün vermeden yolda günlük kullanıma uygun bir model sunmak üzere iddialı bir hedef ortaya koymuş. Bu nedenle yeni 33 Stradale, aktif amortisörlere sahip çift kollu süspansiyonda ve 2.9 V6 motor ile ZF otomatik şanzımanıyla ortaya çıktı. Otomobil 620 hp’nin üzerinde güç üreten V6 çift turbo motorla donatılabiliyor veya 750 hp’nin üzerinde güç üreten bir BEV konfigürasyonuna sahip olabiliyor. Her iki versiyon 333 km/s’lik son hıza ulaşırken, 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniyenin altında tamamlıyor. Aktif amortisörlere sahip çift kollu süspansiyon ve ön aks lifti yol tutuşu sağlıyor. Sağlamlık ve güvenlik için karbon fiber ve alüminyumdan menteşeli kelebek kapılara sahip bir tavan yapısı tasarlanırken, pencere çerçeveleri karbon fiberden, arka cam ise polikarbonattan yapılmış.

33 projesinde, 33 benzersiz ve özel araç tasarlamak üzere müşterilerle yakın işbirliği içinde çalışan profesyonellerden oluşan Alfa Romeo ekibi ‘Bottega’ ortaya çıktı. ‘Bottega’ müşterilerin ihtiyaçlarına uygun olarak saf güzellikte sanat eserleri yaratan Rönesans atölyelerinden ve 1960’larda yolcu taşıyan araçların gövdelerini üreten ustalardan ilham aldı. Benzer şekilde 33 projesinde de müşteriler, projenin başından itibaren üretim sürecine dahil oldu. Müşterilerle ilk toplantılar 2022 Monza Grand Prix’sinde gerçekleşirken, 33 aracın tamamı birkaç hafta içinde satıldı.   

33 Stradale sadece Alfa Romeo’nun değil, İtalyan tasarımının da tarihine damgasını vurmuş efsanevi bir model. 1967 model 33 Stradale, o dönemde dünya motor sporlarının büyük ismi olan Tipo 33’ün altyapısı kullanılarak üretildi. Proje 33, markanın o dönemdeki Başkanı Giuseppe Eugenio Luraghi ve yeni kurulan yarış departmanı Autodelta’dan Carlo Chiti’nin öncülüğünde, Alfa Romeo’nin yarışlara dönüşünü simgeliyordu. İlk yarış için Liège yakınlarındaki Fléron’daki zamana karşı yarış seçildi. Sürücü Autodelta’nın test şefi Teodoro Zeccoli’ydi. 12 Mart 1967’de 33 yarış dünyasına giriş yaptı. Ve en prestijli pistlerde, 1975 ve 77’de Makes Şampiyonası’nda kazandığı zaferlerle, onu dünyanın zirvesine taşıyacak olan uzun bir başarı serisinin ilkinde zafer elde etti. Sportif coşku dalgası üzerine Alfa Romeo, Tipo 33 yarış otomobilinin performansını günlük kullanıma uygun konfor ve sürüş kolaylığıyla birleştiren bir “fuoriserie” (özel yapım) otomobil olarak özel kişiler için çok sınırlı sayıda 33 üretmeye karar verdi. Tasarım, 33 Stradale’nin tasarımına tüm teknik uzmanlığını ve yaratıcı cesaretini katan Franco Scaglione’ye emanet edildi. Tarzdaki yeniliğin aerodinamik ve işlevsellik arayışıyla harmanlandığı bir başyapıt ortaya çıktı. 1967 model 33 Stradale’nin tasarımında öne çıkan detaylar ifadeleri, formlarının dengesi, çizgilerinin saflığı ve her ayrıntısının zarafetiydi. 1967 ve 1969 yılları arasında sadece 18 adet üretildi. Bunlardan biri bugün Arese’deki Müze’de muhafaza ediliyor ve koleksiyoncular tarafından çok sevilen, son derece nadir bir parça olarak öne çıkıyor.