Cambridge Üniversitesi’ndeki Gelişmiş Fotonik ve Elektronik Merkezi (CAPE) ile ortak bir girişimde geliştirilen teknoloji, temel olarak, artırılmış gerçeklik uyarılarını sürücülerin görüş alanına yansıtarak sürücü tepki sürelerini iyileştirmeyi hedefliyor.JLR mühendisleri, 3D ekran kullanımının, sürücünün tehlikelere ve taleplere daha doğal bir şekilde tepki vermesini sağlayarak reaksiyon sürelerini iyileştirmeye hizmet ettiğini iddia ediyor. Teknoloji, şerit ayrılmasının ve yaklaşmakta olan tehlikelerin itici güçlerini uyarmak, ayrıca sat-nav yönleri vermek ve zorlu koşullarda görünürlüğü artırmak için kullanılabilir. Baş ve göz izleme teknolojisi, kullanıcıların 3 boyutlu efektleri sinema tarzı gözlük kullanmadan görmelerini sağlar; ancak, gözle ilgili sorunlardan dolayı filmlerde 3D efektlerini göremeyen sürücülerin ve yolcuların teknolojiyi kullanıp kullanamayacakları henüz belli değil.
Güvenlik dışında, JLR ayrıca ekranların “tamamen özerk bir gelecekte” yolcular için tamamen benzersiz ve kişisel eğlence sunabileceğini iddia ediyor. Filmler, yolculuk detayları ve yerel işaretler, 3B gelişimin potansiyel noktaları. İnsan Makine Arayüzü ve Head-Up Display JLR Araştırmacısı Valerian Meijering, “sadece müşteriler için daha zengin bir deneyim sunmakla kalmayıp, Hedef Sıfır yol haritanızın bir bölümünü de oluşturuyor; daha güvenli, daha sezgisel ve daha akıllı bir gelecek için bize yardımcı olacak ” açıklamasını yaptı. Hedef ZL, JLR’nin şampiyonu bir konsept, daha güvenli, daha sağlıklı ve çevre dostu bir otomotiv geleceğine ilişkin ütopik bir vizyondur – bu 3D teknolojisinin ayrıcalıklı bir yere sahip olduğu bir kavram.İçinde bulunduğu bir diğer konsept, şirketin “Akıllı Kabin” girişimi, “daha yüksek güvenlik, eğlence ve rahatlık özelliklerine sahip sürücü ve yolcular için aracın içinde kişiselleştirilmiş bir alan yaratma” umudu. Şu anda bu teknolojinin ne zaman çalışan bir kavram olarak ortaya çıkabileceğine dair bir gösterge henüz bulunmuyor.
Kaynak: Autocar İngiltere
0 comments