Kuruluşunun 70. yılını kutlayan Ferrari, Portofino adını verdiği yeni ‘hardtop’ tavanlı V8 GT modelinin dünya tanıtımını Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirdi. Yerini aldığı California T modeline oranla tamamen yeni şasisinin etkisiyle çok daha hafif olma özelliğine sahip Ferrari Portofino, ileri teknoloji ürünü malzeme ve üretim tekniklerinin kullanımı sayesinde gerek şasi gerekse karoserinin torsiyon rijitliği arttırılmış olmasıyla da dikkat çekiyor.
Ferrari Portofino’yu 2018 yılının ilk çeyreğinden itibaren ülkemizde satışa sunacaklarını ve ilk müşterilerine teslim etmeye başlayacaklarını belirten FerMas Şirket Müdürü Sinan Saip Bel, yeni modelden şimdiden 4 sipariş aldıklarını ve bu sayının artmasını beklediklerini dile getirdi.
Design Center (Ferrari Tasarım Merkezi) imzasını taşıyan Ferrari Portofino, akıcı arka tasarımını beraberinde getiren ‘two-box’ yapısıyla şekillendirilmiş, agresif tasarımlı bir spor otomobil olarak ön plana çıkıyor.
Ferrari ürün gamında kullanılan ve 2016 ile 2017 yıllarında ‘Yılın Motoru’ seçilen Ferrari’nin V8 Turbo motoru yeni komponentler ve optimize edilen motor yazılımı sayesinde California T’nin motorundan 40 HP daha fazla güç üretiyor. Yeni pistonlar, piston kolları ve yeniden tasarlanan emme manifoldu sayesinde performansla birlikte V8 motorun verimliliği de iyileştirilirken, egzoz sistemi geometrisi de tamamen yeniden şekillendirildi. Yeni tek parça manifold kayıpları minimize ederken, turbo boşluğu olmayan gaz tepkimelerine ani ve hızlı cevap veren bir yapıyı beraberinde getiriyor. Bütün bu değişiklikler, tork üretimini bir sonraki vitese uyumlu olacak şekilde ayarlayan Variable Boost Management (Değişken Tork Yönetimi) ile birlikte Ferrari Portofino’nun tüm viteslerde gaz tepkimelerine daha çabuk cevap vermesini ve hızlanmasını; bunu yerini aldığı modele göre daha az yakıtla gerçekleştirmesini sağlıyor.
İlk kez bu Ferrari model tipinde üçüncü nesil elektronik arka aks diferansiyeli (E-Diff3) ile F1-Trac birbirine entegre edilerek bir arada kullanıldı. Bu sayede limitlerde otomobilin kontrolü, mekanik tutuş kadar iyileşiyor. Ferrari Portofino aynı zamanda EPS (Elektrik Destekli Direksiyon) ile donatılan serinin ilk GT modeli olma özelliğine sahip. Bu uygulama sayesinde direksiyon oranı yüzde 7 kadar düşürülürken, E-Diff3’ün entegrasyonunun da katkısıyla stabiliteden ödün vermeden, geri bildirimi yüksek ve hassas bir direksiyon sistemi elde edilebildi. Manyetik amortisör sistemi (SCM-E) çift yay teknolojisiyle desteklenirken bu sayede yuvarlanma direnci düşürülüyor ve yol yüzeyindeki bozukluklar çok daha etkin bir şekilde filtre edilerek sönümlenebiliyor.
Ferrari Portofino Teknik Özellikler
Motor
Motor tipi 90 derece açılı V8
Silindir hacmi 3855 cc
Maksimum güç 600 HP, 7.500 d/d
Maksimum tork 760 Nm, 3.000-5.250 d/d
Boyutlar ve ağırlık
Uzunluk 4586 mm
Genişlik 1938 mm
Yükseklik 1318 mm
Ağırlık dağılımı %46/54 ön/arka
Performans
Maksimum hız >320 km/s
0-100 km/s 3,5 sn
Yakıt tüketimi ve co2 emisyon salınımı
Yakıt tüketimi 10,5 lt/100 km
CO2 salınımı 245 gr CO2/km
0 comments