Yeni Puma Titanium X, Puma’nın SUV’dan ilhamla geliştirilen crossover özelliklerini konfor ve rahatlık teknolojileriyle daha da üst seviyeye taşıyor. Sökülebilen koltuk kılıflarına sahip ilk Ford araç olan Puma Titanium X’te bu sınıfta bir ilk olan bel masajı özelliğine sahip koltuklar gibi konfora yönelik yeni özellikler sunuluyor. Araç aynı zamanda akıllı telefonlar için kablosuz şarj, bu sınıfta bir ilk olan eller serbest açılan bagaj kapağı ve premium B&O ses sistemi gibi konfor özellikleri içerirken, karakterini tamamlayan dış ve iç detaylarla dikkat çekiyor. Standart olarak sunulan özellikler, kompakt crossover segmentine tamamen yeni bir lüks kavramı getirmeyi amaçlamış. Makinede yıkanma özelliğine sahip sökülebilen koltuk kılıfları pratik fermuar sistemi sayesinde tek elle bile kolaylıkla çıkartılıp, takılabiliyor. Aile dostu koltuk kılıfları, evcil hayvan tüyü, meyve suyu lekesi gibi unsurların temizliğini kolaylaştırıyor ve her daim temiz bir iç mekan kullanımına imkan sağlıyor. Bunun dışında satış sonrası pazarında sunulacak olan koltuk kılıfı çeşitleriyle kullanıcı aracını kişiselleştirebiliyor. Hareket halinde yorgun kasları canlandırma ve daha rahatlatıcı bir yolculuk yapma imkânı sunan bel masajı özelliği bir diğer koltuk yeniliği olarak öne çıkıyor. Tek bir düğme hareketiyle etkinleştirilen elektrikli koltuklardaki masaj özelliği üç farklı yuvarlanma yönü ve hassasiyet ayarı ile konforlu yolculuklara katkı sağlıyor. Puma Titanium X’in iç mekânında kullanıma sunulan deri direksiyon simidinde ahşap eklentiler ve kumaş kapı panelleri yer alıyor.
Standart olarak sunulan teknolojiler, sürücü ve beraberindeki yolcuların sürüş esnasında da günlük hayattan uzaklaşmamasını sağlıyor. Uygun telefonları destekleyen kablosuz şarj özelliği iki adet USB girişinin şarj dışında amaçlar için de kullanılmasını sağlıyor. Mobil cihazlar standart olarak sunulan Ford SYNC 3 iletişim ve bilgi-eğlence sistemine Bluetooth üzerinden bağlanabiliyor. Sürücü ses sistemini, navigasyonu ve sisteme bağlı akıllı telefonları sesli komut sistemiyle kumanda edebiliyor. Apple CarPlay ve Android Auto™ uyumlu sistem, 10 hoparlörlü B&O ses sistemi ile yolculukları keyfe dönüştürmeyi amaçlıyor. Parlak siyah detaylar, krom süslemeler, petek dokulu ızgara, fonksiyonel hava perdesi ve ön hava girişlerine entegre edilen sis farlarıyla Puma Titanium X’de yer alan diğer detaylar arasında. Yan gövde ve arka kısımda da benzer bir tasarım felsefesi uygulanmış. Arka tampona entegre difüzör sportifliğe vurgu yaparken, gövde renginde ısıtmalı yan aynalara entegre sinyal lambaları ve açıldığında zemini aydınlatan ışıklar da diğer görsel detaylar arasında bulunuyor.
Yeni Ford Puma yüksek yakıt verimliliğini beraberinde getiren Ford’un yenilikçi yarı-hibrit sistemini kullanan ilk model olacak. Bu EcoBoost Hybrid teknolojisinde Puma’nın 1,0 litre EcoBoost benzinli motoruna kayışla bağlanan 11,5 kW gücünde entegre bir marş/jeneratörü (BISG) devreye giriyor. Geleneksel alternatörün yerini alan BISG fren anında oluşan kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüyor ve bu enerjiyi hava soğutmalı 48 Voltluk lityum-iyon bataryayı şarj etmek için kullanıyor. BISG aynı zamanda depolanan enerjiyi kullanarak üç silindirli benzinli motoru normal sürüş ve hızlanma anında ilave tork ile desteklemek üzere devreye giriyor. Yarı hibrit sistemin 125 PS ve 155 PS olmak üzere iki farklı güç versiyonu bulunuyor. Özellikle alt devirlerde benzinli motora kıyasla yüzde 50 daha fazla tork sunan hibrit sistem böylece daha akıcı bir sürüş deneyimi sunmayı amaçlamış. BISG’nin sisteme kazandırdığı 50 Nm tork sayesinde benzinli motorun yakıt verimliliği WLTP normuna göre yüzde 9 iyileşiyor. Yine ilave torkun katkısıyla 125 PS’lik versiyon 5,4 lt/100 km yakıt tüketiyor ve 124 gr/km CO2 emisyon salım değeri sunuyor. 155 PS’lik versiyon ise 5,6 lt/100 km yakıt tüketiyor ve 127 gr/km CO2 emisyon salım değerine imza atıyor.
Standart olarak sunulan Yol Kenarını Tespit fonksiyonu ile geliştirilen Şerit Takip Sistemi de dahil olmak üzere gelişmiş sürüş destek sistemleri sürücüyü daha az yoran ve daha güvenli bir sürüş deneyimini beraberinde getiriyor. İlave edilen yeni fonksiyon sayesinde sistem asfaltın bittiği ve asfalt dışında kum, çakıl, çim veya banket olmak üzere farklı bir zeminin başladığı noktayı algılıyor ve direksiyona müdahale ederek aracın alt yüzeyin dışına çıkmasını önlüyor. Yaya Algılama özelliğine sahip Çarpışma Önleme sistemi yola yakın, yol üzerinde veya yoldan karşıya geçmek üzere olan insanları algılıyor ve olası çarpışmayı önlemek veya etkisini azaltmak üzere sürücüye yardımcı oluyor. Yeni Ford Puma ile ayrıca Dur-kalk özelliğine sahip Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi, Trafik İşareti Tanımlama Sistemi ve Şerit Ortalama Sistemi de sunuluyor. Ford Puma’da 456 litrelik bir bagaj hacmi bulunuyor. Müşteri gereksinimlerini karşılamak için geliştirilen Ford MegaBox ile iki golf çantasını dik konumda rahatça barındırabilen derin ve çok yönlü bir depolama alanı ortaya çıkıyor. Yine bu alan üzeri kapatılarak örneğin çamurlu botlar gibi kirli nesneleri kullanmak için değerlendirilebiliyor. Özel gider tapası bu alanı su ile temizleme kolaylığı sağlıyor. Bagaj fonksiyonelliği bu sınıfta bir ilk olan eller serbest bagaj kapağı teknolojisi ile desteklenmiş. Tüm bu özellikleri içinde barındıran Ford Puma’nın 2020 yılında Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor.
0 comments