Fiat’ın pick-up sınıfına giriş yaptığı yeni modeli Fullback, rekabetin giderek kızıştığı pazarda İtalyan bayrağını dalgalandırmaya çalışıyor.
Genelde ticari amaçla kullanılsalar da son yıllarda gündelik hayat için de tercih edilmeye başlanan pick-upların pazarında Fiat da Fullback modeliyle yerini aldı. Adını Amerikan futbolundaki bir terimden alan Fiat Fullback, çift kabinli gövdesiyle ülkemizde satışa sunuldu. Mitsubishi’nin Tayland’daki fabrikasında üretilen Fullback, Türkiye’de 2,4 litrelik turbo beslemeli 150 bg ve 180 bg gücüne sahip iki versiyonla alıcılarını bekliyor. Fiat Fullback, isteğe bağlı olarak 4×2 ve 4×4 tekerlekten çekiş sistemiyle satın alınabiliyor. Ayrıca 6 ileri manuel ve 5 ileri vitesli tork konventörlü otomatik şanzıman da tercih seçenekleri arasında.
Fiat’ın pick-up sınıfındaki yeni gözdesi Fullback’in 180 bg’lik otomatik versiyonunu asfalt ve toprak yollarda test etme imkanı buldum. Araca bindiğim anda beni tanıdık bir kokpit karşıladı. Fullback’in 5 ileri otomatik şanzımanlı versiyonunda kokpitte yer alan Blaupunkt marka multimedya ekranının kullanımı ilk başta zor geliyor ve alışması için zaman gerekiyor.
Elektrikli (yolcu tarafında manuel) ayarlanabilir ve ısıtmalı sürücü koltuğu, çift bölgeli otomatik klima, şerit takip asistanı gibi rakiplerinde çok fazla karşılaşmadığımız donanımlara sahip Fullback, bu özellikleriyle sürücüsünü mutlu edebiliyor. Havalandırma ızgaralarının altında kapatma düğmesi olmaması ise Fullback’in iç tasarımındaki olumsuz bir detay olarak göze çarpıyor. Aracın yaşam alanında kullanılan plastik malzemeler de kalite algısını düşürüyor. Eğer plastik malzemeler konusunda takıntılı biriyseniz Fullback’in kabini size pek hitap etmeyecektir.
Fiat Fullback’in direksiyonunun arkasındaki kulakçıklardan da değiştirilebilen otomatik şanzımanı, 5 ileri olmasına rağmen torkunu kulanarak sürücüsüne gücünü hissettirebiliyor. Aracın 100 km’de ortalama 7,2 litre yakıt tüketmesi de pick-up segmenti için oldukça başarılı.
Düğmeyle kontrol edilen arazi vites kutusu ağır çalışıyor. Düşük arazi vitesini seçtiğinizde geçiş yapması uzun sürebiliyor. Diferansiyel kilidi de bu butonla kumanda ediliyor. Toprakta makul bir performans sergileyen Fiat Fullback, asfalta çıktığınızda da arka kısmında sert sayılabilecek makaslı süspansiyon yapısından dolayı yoldaki tüm engelleri sürücüsüne rahatsızlık verecek kadar hissettiriyor.
Sonuç olarak özellikle ticari odaklı kullanacaksanız Fiat Fullback’in sizin için uygun bir alternatif olduğunu söyleyebilirim. Fullback’in ülkemiz yollarında yeni yeni görülmeye başlaması ve test aracımızın üzerindeki çıkartmalar sayesinde kullandığımız süre boyunca meraklı gözlerin üzerimizden eksilmediğini söyleyebilirim. İstanbul’da E-5 trafiğinde seyir halindeyken baş parmağını havaya kaldırarak bizlere beğenisini işaret diliyle sunanlar da oldu, aracımızı temizlik için verdiğimiz oto yıkamacıda yanına yaklaşıp radar gibi gözleriyle tarayanlar da.
L200 altyapısı taşısa da Fiat Fullback’in ülkemizdeki yaygın servis ve yedek parça ağı sayesinde elinde avantajlı bir kartı mevcut durumda. Bu avantajın da ne derece satışlara yansıyacağını sene sonunda açıklanacak resmi satış rakamlarıyla göreceğiz.
Yazı ve Fotoğraf: Gürkan Çağlar
0 comments