BMW 2 serisi GranCoupe’ye M departmanı desteği

BMW 2019 yılında İngiltere’de satışa sunmaya hazırlandığı 2 serisi GranCoupe için, 365 beygirlik ve arkadan itişli bir M2 versiyonuna yeşil ışık yaktı.

2019’da İngiltere showroomlarında boy göstermesi planlanan 2 serisi GranCoupe, M Depertmanı tarafından hazırlanan 365 beygirlik ateşli bir versiyon ile birlikte geliyor. Yakın zamanda kardeş modeli M2 Coupe’yi tanıtan BMW, GranCoupe kozuyla,ateşli kompakt sedan kulvarında premium Alman rakipleri Audi RS3 sedan ve Mercedes CLA45 ile yaklaşmakta olan merak uyandırıcı bir savaşa hazırlanıyor. Rakiplerinin dört tekerlekten çekiş sistemi ve enine konumlandırdıkları motorlarına karşılık, M2 GranCoupe; arkadan itişe ve uzunlamasına yerleştirilmiş bir motora sahip olacak. BMW’nin planı,bu yolla ile Audi ve Mercedes’e göre çok daha ilgi çekici bir sürüş sunmak ki BMW mevcut model M2 Coupe ile meraklı sürücüler arasında çoktan bu ünü yakalamış durumda.

Gelecek nesil 3 serisinin ebatlarındaki büyümeyle birlikte, ……

Gizlilikle saklanan yeni BMW’nin gövdesinin, 2 serisinin coupe ve cabrio versiyonlarının üretildiği; BMW’nin Leipzig fabrikasında şekillendirilmesi bekleniyor. Yakın zamana kadar, BMW yöneticilerinin aracın tasarımı konusunda kararsız oldukları; geleneksel tasarımlara bağlı kalarak, mevcut 4 ve 6 serilerinin GranCoupe versiyonlarıyla benzer çizgilere sahip bir otomobil ve daha radikal bir 4 kapılı lift-back tasarımı ikileminde kaldıkları söylentiler arasında.

2016-BMW-M2-Coupe-Interior-3

BMW’ye yakın kaynaklara göre, AR-GE şefi Klaus Fröhlich’e göre, gövde rijiditesi için en iyi seçenek 4 kapılı versiyon olacak.Bununla beraber bazı yetkililer yeni BMW’nin ‘liftback’ formatıyla, rakiplerine göre pratiklik konusunda bir adım önde olacağını doğruluyor. Araca eklenecek olan iki adet arka kapıyı gövdeye yerleştirebilmek ve arka yaşam alanında yeterli diz mesafesini sağlayabilmek adına, GranCoupe’nin dingil mesafesi; 2690mm’lik 2 serisi ve 2810mm’lik 3 serisi dingil mesafeleri arasında konumlandırılacak. GranCoupe, coupe ve cabrio versiyolanların da 2020 yılında buluşacağı, yeni spor kokpit tasarımıyla sahneye çıkacak. 2 serisi GranCoupe’yle başlayan ve devam eden süreçte, önden çekişli bir ‘Konsept Kompakt Sedan’ projesinin şimdilik Çin pazarı dışında masada bulunmadığını belirten BMW’nin bir numarası Harald Krüger; geçtiğimiz yıl Guangzhou’da görücüye çıkan öncen çekişli aracın da BMW’nin Çin’li partneri Brilliance ortaklığıyla Çin’de üreteleceğini söylüyor.

GranCoupe, mevcut Coupe ve Cabrio modellerdeki 3 ve 4 silindirli turbosarjlı üniterle desteklenecek. Benzinli üniteler tarafında; 1.5 litre hacmindeki 3 silindirli motor 134 beygir desteğiyle 218i GranCoupe’de; 2 litrelik 4 silindirli ünitenin de 181 beygir desteğiyle 220i GranCoupe’de, 242 beygir desteğiyle de 225i GranCoupe’de ve son olarak da 3 litre hacmindeki 6 silindirli motor 326 beygir gücüyle 235i GranCoupe’de yer bulacak.Dizel üniteler ise 2 litre hacmindeki 4 silindirli motorla;148,187 ve 221 beygirlik güç çıkışlarıyla sırasıyla 218d, 220d ve 225d GranCoupe’de konumlandırılacak. Satışta olan iki kapılı modellerde olduğu gibi Grancoupe’de de, kullanıcılar 6 ileri manuel şanzıman veya 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman tercihi yapabilirken; standart olarak sunulan arkadan itişin yanında, xDrive dört tekerlekten çekiş sistemine de opsiyonel olarak sahip olabilecek. Fakat xDrive sistemi sınırlı motor seçeneği ile birlikte sunulacak. Yeni modeller arasında ise şüphesiz ki tüm ışıklar M2 GranCoupe üzerinde olacak.

2019 yılında piyasaya çıkacak olan yeni M, 2 kapılı kardeşiyle aynı olan; 3 litrelik sıralı 6 silindirli ve 365 beygir güç üreten motoru kullanacak. M2 GranCoupe, 6 ileri manuel ve 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman seçeneğiyle kullanıcısıyla buluşacak. Henüz söylemek için erken olsa da, şu an M2 Coupe’de kullanılan S55 B30 kodlu motorun M2 GranCoupe’de de benzer performans verileri sunarak; aracın 0-100 koşusunu 4.5 saniyede tamamlamasına ve 250 km/s sınırlandırılmış hıza ulaşmasına yardımcı olacağı düşünülüyor. 2 serisi GranCoupe için aynı zamanda bir plug-in hibrit modeli de gündemdeki konular arasında. 1.5 litrelik 3 silindirli ve turbo destekli üniteyle birlikte anılan modelde,8 ileri otomatik şanzımanla beraber konumlandırılmış bir elektrikli motor bekleniyor.

Bagaj zeminine yerleştirilmiş lithium-ion bataryalarla birlikte, ‘225e GranCoupe’ olarak isimlendirilen modelde, yalnızca elektrik desteği kullanılarak 50 km’lik bir menzil hedefleniyor.

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir