2020’ye kadar dört elektrikli Mercedes daha geliyor

Mercedes-Benz sedan ve SUV’lardan oluşan her biri üç elektrik motorlu otomobiller üzerine çalışıyor. 543 bg’e kadar çıkan güçlere sahip olacak otomobilleri Smart Fortwo ve Forfour’un elektrikli versiyonları takip edecek.

Mercedes-Benz yeni elektrikli otomobil planlarını hızlandırdı. Bu acelenin nedeni Alman hükümetinden uzun süredir beklenen açıklamanın gelmesi oldu; 60 bin Euro ve altındaki tüm elektrikli otomobiller, 1.2 milyar Euro’luk teşvik planından yararlanabilecek. Markanın elektrikli projelerini artık Mercedes- Benz’in eski ArGe patronu Thomas Weber yönetiyor ve açıklamalara göre 2020’ye kadar aileye dört elektrikli model daha eklenecek. Bu araçların ikisinin sedan, ikisininse SUV olması bekleniyor ve tümü benzer motorlar ve altyapıyı paylaşacak. Hatta zor bölümler olarak ön cam ve tavanı bile ortak kullanacaklar. Ancak yine de her biri sıfır emisyon araçlar olduğunu belirten özel tasarım detaylarını barındıracak. Yeni elektrikli otomobil ailesi sayesinde Mercedes- Benz, Tesla Motors’u hedef alıyor. Tesla, 2012’de çıkardıkları Model S’in ardından elektrikli otomobil dünyasına inanılmaz bir ivme kazandırmıştı. Bunun yanında son yıllarda ciddi çalışmalar yapan Audi de rakipler arasında. Audi de geçtiğimiz günlerde fuarlarda sergilediği e-tron konseptini 2018 yılında üretime geçireceğini duyurmuştu. Mercedes’in gelecekteki elektrikli otomobillerini ağır bir sır perdesi koruma altına almış durumda. Ancak Weber’in önceki yorumları bu araçlardan sedanların C serisi ve S serisi, SUV’larınsa GLA ve GLC ile bağlantılı olacağını anlayabiliyoruz. Mercedes’in üzerinde dikkatle durduğu bir konuysa showroom’una koyduğu her elektrikli otomobilin kendine özel farklı bir altyapıya sahip olmasıydı. Ancak kullanılacak farklı malzemelerin yanında yüksek geliştirme ve üretim maliyetlerini karşılamak için ilk jenerasyonun, pahalı bir model olsa bile yılda 50 bin adedin altında kalmaması gerekiyor. Mercedes bu nedenle otomobillerinde ortak altyapılar kullanacak. Bu stratejiyi belirlemede Tesla’nın da rolü büyük. Tesla Motors’un Amerika’da 58 bin dolardan satılan Model S’ten hala kara geçmemiş olması da bu kararın alınmasının en önemli nedenlerinden. GLA bazlı araç, MFA platformunun modifiye edilmiş bir versiyonundan yükselecek. Mercedes’in ilk elektrikli aracı olan B-serisi Electric Drive da bu platformu kullanıyor.

Mercedes-Benz C-Klasse (W 205) 2013

Mercedes-Benz C-Klasse (W 205) 2013

C-serisi, S-serisi ve GLC bazlı araçlarsa Mercedes’in özellikle elektrikli araçlar düşünülerek geliştirdiği yeni modüler MRA platformunu kullanacaklar. Zaten marka içindekiler bu platformu MEA (modüler elektrik mimari) olarak adlandırıyorlar. Bu yeni platformdan yükselecek ilk otomobil gelecek yıl tanıtılacak olan GLC Fuel Cell. Weber, hidrojen ile çalışan bu yeni model için müşterilere doğrudan satış yanında özel bir kiralama planıyla sunulacağını ve elektrikli otomobillerin satışı için de bir rol model oluşturacağını söylüyor. MEA platformunda tabanda bataryalar için ayrılan yere bu modelde hidrojen depoları yerleştirilecek. MEA platformunun en can alıcı özelliklerinden biri de üç ayrı motora kadar barındırabilme imkanıyla hem iki hem de dört tekerlekten çekişe izin veriyor olması. Henüz projenin çok başında olmalarına rağmen Mercedes’in Stuttgart’taki ArGe merkezindeki tanıdıklarımız markanın kendi elektrik motorlarını ürettiklerini ve bu motorların 75 kW (103 bg) ile 400 kW (543 bg) arasında güç verdiğinden bahsediyorlar. Accumotive imzalı yeni nesil lityum iyon bataryalar sayesinde Mercedes’in elektrikli serisinin minimum 400 km menzili olması hedefleniyor. Weber bu sayede sıfır emisyon otomobillerinin kendi benzinli, dizel ve hibrit versiyonlarından daha kullanışlı alternatifleri olacağını düşündüklerinin altını çiziyor. Mercedes, kendi otomobillerinin yanında kardeş marka Smart’ın ForTwo Electric Drive modeli üzerinde de çalışıyor. Bu yıl tanıtılması planlanan yeni çift koltuklunun yanında dört kişilik Forfour’un elektrikli versiyonu da eklenecek. Bu modelde daha büyük bir batarya ve daha kuvvetli bir elektrik motoru yer alacak. Bunlarla birlikte 2020 yılına kadar Mercedes imzalı altı yeni elektrikli model gelmiş olacak. Elektrik motorlu Mercedes modelleri firmanın Almanya’daki Rastatt, Bremen ve Sindelfingen fabriklarında üretilecek. Mercedes ayrıca bu otomobillerin birçok parçasının geliştirileceği ve üretileceği Almanya Hamburg’daki tesisleri için de 500 milyon Euro’luk yatırım yapacağını açıkladı. Daha sonraki yatırımlarsa batarya üzerine olacak. Mart ayında Mercedes’in kardeş firması Daimler de Almanya’daki mevcut tesislerini batarya üretimi için 500 milyon Euro’luk bir yatırım yapacağını belirtti.

_AAA7377_cmyk

Porsche Mission E’ye elektrikli SUV kardeş geliyor

MERCEDES-BENZ’in Stuttgart’taki komşusu Porsche de ikinci elektrikli model planlarını açıklamaya hazırlanıyor. Autocar, geçtiğimiz günlerde Mission E konseptini üretime geçireceğini açıklayan Porsche’nin ayrıca elektrik motorlu bir SUV üzerinde çalıştığını öğrendi. Bu araç, Volkswagen grubunun diğer üyesi Audi’nin e-tron quattro ya da Q6 olarak adlandıracağı aracın platformunu paylaşacak. Mission E gibi Porsche’nin SUV’u da kendine özgü bir gövdeye sahip olacak ve Macan ile yeni gelecek üçüncü nesil Cayenne arasında konumlanacak.

YAZI: GREG KABLE

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir