İlk Sürüş: VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion

Volkswagen’in yeni Nissan Qashqai rakibi daha tutkulu karakteri, daha geniş iç hacmi, daha kaliteli hissiyatı ve yeni teknolojik ekipmanlarıyla ön plana çıkıyor.

VOLKSWAGEN TIGUAN

İkinci nesil Tiguan, Volkswagen’in dizel skandalından sonra üretilen tamamen yeni olan ilk model. İlk olarak geçtiğimiz yılın Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gösterime giren otomobil, fazlasıyla başarılı olan selefinden çok daha şık bir tarza ve daha gelişmiş mühendislik özelliklerinin yanında, karakteri ve konumlandırılmasıyla da iddiasını artırıyor. 2007 yılında çıktıktan sonra bütün dünyada 2.6 milyon adetlik satış yakalayan ilk nesil Tiguan’ın ardından, Alman üretici bu segmentin görece karanlık kalmış taraflarına da ışık tutmak istiyor. Burada kullandığımız standart beş kapılı model önümüzdeki iki yıl içinde tamamlanacak üç otomobillik Tiguan ailesinin ilk üyesi. 2017 yılında yedi kişilik iri bir Tiguan’ın ardından, 2018 yılında sportif tasarımlı şık bir coupe görmeye hazır olun. Her iki otomobilin de şu an gelişim aşamasında olduğunu ve yedi kişilik modelin birçok Avrupa ülkesinde satılacağını öğrendik.

VOLKSWAGEN TIGUAN

Tiguan’ın lansmanında iki adet 2.0 litrelik dört silindirli turbo motor sunulacak. Bu motorlardan biri Volkswagen’in diğer modellerinden de tanıdığımız 2.0 litrelik TSI makine. Test aracımızı yürüten bu motor 180 bg güç ve 1500 d/d ile 3950 d/d arasında 320 Nm tork üretiyor. 0-100 hızlanması için 7.7 saniyeye ihtiyaç duyan otomobil 210 km/s’ye kadar hızlanmaya devam ediyor ve 100 kilometrede ortalama 7.3 litre yakıt tüketiyor. İlk jenerasyonda olduğu gibi, yeni modelin de Avrupa’nın genelinde 2.0 litre hacmindeki dizel motorla satılması bekleniyor. 150 bg güç, 340 Nm tork üreten bu motora ilerleyen dönemde 240 bg’lik daha güçlü bir versiyon da eklenecek. Benzin tarafında ise 1.4 litre hacmindeki 123 bhp’lik veya 150 bg’lik seçeneklerin yanında, 220 bg gücündeki 2.0 TSI yer alacak. İlk aşamada sunulan 180 bg gücündeki 2.0 litrelik makine yedi ileri çift kavramalı şanzıman ve 4Motion dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunuluyor.

VOLKSWAGEN TIGUAN

VW, söz konusu dört tekerlekten çekiş sisteminin beşinci nesline ulaştığını ve elektronik diferansiyellerin eskiye kıyasla daha hızlı tepkiler verdiğini belirtiyor. Tiguan bir önceki nesliyle mukayese edildiğinde kendinden biraz daha emin duruyor. 60 mm uzayan, 30 mm genişleyen otomobilin buradaki gibi 4×4 seçenekleri 22 mm daha alçak bir tasarıma sahip. 77 mm uzayan aks aralığı 2681 mm’ye ulaşıyor ki iz genişliğindeki artışla beraber otomobilin havası daha da güçleniyor. 200 mm’lik yerden yüksekliğe sahip olan 4Motion modelleri, önden çekişlilerden 11 mm daha yukarıdan seyrediyor. Opsiyonel olarak sunulan Off-Road paketiyle birlikte gelen tamponlarla Tiguan’ın yaklaşma açısı 25.6 derece, olarak belirtiliyor. Kabindeki kalite hissiyatı, eskisinden bariz biçimde daha başarılı olan materyaller sayesinde güçlenmiş. Ayrıca gövdedeki büyüme kabine genişlik olarak yansıyor. İleri geri 180 mm hareket eden arka koltuk sırası sayesinde diz mesafesinde 29 mm’lik bir artış söz konusu. 145 litrelik genişlemeyle 615 litreye yükselen bagaj hacmi ise, 60/40 oranında katlanabilen arka koltuklar sayesinde 1655 litreye yükseliyor. Tiguan’la kutup dairesinde yaptığımız ilk sürüşte, sert zemin koşullarına rağmen rafine ve yetenekli bir sürüş karakteri bulduk. Bu şartlarda otomobilin yol sürüşlerindeki durumuyla ilgili net bir yargıya ulaşmak zor olsa da, en azından birkaç önemli detay yakalama fırsatımız oldu.

VOLKSWAGEN TIGUAN

Sürüş kalitesi bizi epey etkiledi. Rotamızın neredeyse tamamı buzla kaplı olan zemini, ülkemizin bozuk asfaltını hiç aratmadı. Küçük pürüzlere sahip olan kısımlarda Tiguan’ın darbe emme kabiliyeti ve sessizliği o kadar ön plana çıktı ki bu kısımlarda sürat yapsanız dahi sürüş kalitesi bozulmadı. Zemin bozulmaya başladığında dahi süspansiyonların geniş çalışma aralığı darbeleri emmeye devam etti ve Tiguan’ın gövdesi makul sayılabilecek bir sakinlikle yürümeye devam etti. Bu kadar yüksek bir gövdeye sahip olduğu düşünüldüğünde, Tiguan’ın yol tutuş karakterinden etkilenmemek elde değil. Kaygan zemin üzerinde kış lastikleriyle sürüş yapmamıza rağmen gövdede çok ciddi yanal kuvvetler görmediğim. Fakat donmuş bir göl üzerinde eğlenmeye çabaladığınızda Tiguan’ın sizi yarı yolda bırakmayacağına emin olabilirsiniz. Direksiyon sisteminin dikkatlice ayarlanmış keskinliği ve düzgün ağırlığı sayesinde gövdedeki bütün bu yetenekler daha da belirgin hale geliyor. Yeni dört tekerlekten çekiş sisteminin dört farklı sürüş modu mevcut: Snow, On-road, Off-road ve Individual. Bütün bu modlar sayesinde motorun, şanzımanın, direksiyonun ve dört tekerlekten çekiş sisteminin çalışma karakterini bir tuşu çevirerek idare edebiliyorsunuz.

VOLKSWAGEN TIGUAN

VOLKSWAGEN TIGUAN

Sürüşlerimiz sırasında Snow modunu kullandık ve ESP devrede kaldı. Bu kombinasyon benzer koşullarda yumuşak ve güvenli bir tempo tutturmanıza yardımcı olacaktır. Çekik kontrol sistemini kapatıp buz üzerinde biraz eğlenmek istedik. Arka tarafı oyuna getirebilmek ve 4Motion sistemini eğlenmeye ikna etmek için gaz pedalını viraj içinde sertçe bırakmanız gerek. Zira güç altında eğlenmeniz çok mümkün olmuyor çünkü böyle durumlarda tork dağılımını hemen düzenleyen 4Motion eğlencenizi öldürüyor. Fakat bu durumun gerçek dünya için gayet mantıklı olduğu aşikar. Lansmanla birlikte sunulan 2.0 litrelik motoru çok beğendik. Performans, sessizlik ve pürüzsüzlük konularında tatlı bir denge yakalayan güç ünitesi DSG şanzımanın yumuşak ve keskin geçişleriyle hoş bir uyum yakalamaktan da geri kalmıyor. Rafine olan tek şey motor değil. Az evvel belirttiğimiz üzere, mevcut koşullarda sürüş yaparak Tiguan’ın genel karakteri hakkında yorum yapmak uygun olmaz fakat gördüğümüz kadarıyla aracın otoyol hızlarındaki sessizliği epey etkileyici olacaktır. Yeni Tiguan’ın rakipleri karşısında epey dik duracağını ve iyi bir alternatif olarak ön plana çıkacağını tahmin ediyoruz.

GREG KABLE

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir