Sürüş İzlenimi: Seat Alhambra 1.4 TSI 150 DSG

Makyajlanarak görünümü tazeleyen Seat Alhambra, gerçekten geniş aileleri üzmeyecek devasa hacmi sunmaya devam ediyor.

IMG_5253

Doğuş Otomotiv sponsoru olduğu Darüşşafaka Doğuş Basketbol Takımı oyuncularına bu sene başında birer Seat Alhambra otomobil tahsis etmişti. Evet, Seat’ın elindeki en premium ve konforlu model Alhambra olabilir, ancak bu haberi ilk duyduğumda bir basketbol oyuncusunu MPV kullanırken hayal etmenin komik olacağını düşünmüştüm. Ta ki Alhambra’nın direksiyonunun başına geçene kadar…Sürücü koltuğuna daha ilk defa oturduğumda Doğuş Otomotiv’in uzun boylu kardeşlerimize neden Alhambra’yı layık gördüğünü daha net anladım. Alhambra tıpkı basketbolcular gibi bir dev. Benim gibi 1.78 metre boyundaysanız, kendinizi bu otomobilin içinde küçücük hissetmeniz işten bile değil.

IMG_5251

Seat’ın iri kıyım otomobili segment olarak MPV segmentine dahil olsa da onu Scenic, 5008, C4 Picasso gibi küçük modellerle karıştırmamakta fayda var. Zira, Alhambra onlardan hem daha konforlu hem de bir gömlek daha iri. Alhambra’nın asıl rakipleri, Ford Galaxy gibi ülkemizde az sayıda olan büyük MPV’ler.Alhambra’nın bugün bu sayfalarda yer almasının sebebi ise, yakın zamanda makyajlanmış olması. Makyaj etkisini dış tasarımda yeni farlar, stop lambaları, ön ızgara ve yeni tasarım jantlarda gösteriyor. İçeride ve donanım listesinde de birtakım güncellemeler var.

IMG_5278

Makyajlı Alhambra Türkiye’de tek bir motor şanzıman seçeneğiyle satılıyor. VW grubunun çoğu markasında görev yapan 1.4 TSI benzinli motor 5000 d/dak’da 150 bg güç ile 2000 d/dak’da 250 Nm tork üretiyor. 6 ileri DSG çift kavramalı otomatik şanzımanın eşlik ettiği düşük hacimli yeni nesil motor, 1.6 tonun biraz üzerinde ağırlığa sahip Alhambra’yı yaklaşık 10 saniyede 0’dan 100km/h hıza ulaştırabiliyor. 200km’ye yakın İstanbul içi kullanımım sonrası benim ulaştığım yakıt tüketim değeri ise, 8.4 litre/100km oldu.Alhambra’nın eli, konu sürüş özellikleri olduğunda bir MPV kullanıcısının beklentilerini kolaylıkla karşılayacak kadar güçlü. Direksiyon bir MPV’nin olabileceği kadar tepkili ve keskin. DSG şanzıman her zaman olduğu gibi başarılı iş çıkarıyor. Geçişleri sarsıntısız ve hızlı. Sportif babalar, vitesi manuel olarak direksiyon arkasındaki kulakçıkları kullanarak da değiştirme zevkine sahipler. Virajlarda yüksek cüssesini her daim hissettiren model konfor odaklı yumuşak süspansiyonlarıyla sürüş zevki yerine yüksek konfor sunmaya gayret ediyor. Zaten Alhambra’nın yaratılış amacı da tüm yolcularını olabildiğince konforlu bir biçimde taşımak ve bu işini hakkıyla yapıyor. Alhambra’yı beklentilerimin üzerinde konforlu bulduğumu söyleyebilirim.

IMG_5326

Alhambra’nın ön koltukları geniş cam yüzeylerin de desteğiyle oldukça ferah hissettiriyor.
Kabin yumuşak malzemelerle kaplanmış. OtomobilinIMG_5261 geniş yapısına rağmen kabinde ulaşması zor bir buton yok.Alhambra’nın ikinci sıra koltuklarına oturduğumda ise, az da olsa hayal kırıklığına uğradığımı itiraf etmem gerekli. Direksiyon başında hissettiğim yüksek ferahlık hissi, ikinci sıra koltuklara geçtiğimde azalmıştı. Küçük ya da ferah hissettirmiyor demiyorum, ama açıkcası böylesine büyük bir otomobilden daha ferah hissettiğim bir ikinci sıra koltuk beklerdim. Üçüncü sıra koltuklar ise, ilginç bir şekilde beklediğim o ferahlığı sundu. Ekstar koltuklar yetişkinleri de ağırlayabilecek kadar geniş.Konu oturma alanlarından açılmışken, ikinci sıra için klima kontrolleri ile üç sıradaki koltuklar içinse havalandırma çıkışlarını sunuluyor. Ayrıca, bir çocuk koltuğu çözümü de Seat’ın ailelere yaptığı inceliklerden birisi.Otomobilin devasa cüssesi, tahmin edebileceğiniz gibi her boşluğa bir Smart mikro otomobil edasıyla sığamıyor. Bu noktada en büyük yardımcısınız, 360 derece otomobilin çevresini tarayan park sensörleri. Diğer bir destekçiniz ise, otomatik park asistanı. Bugüne kadar kullandıklarım arasında belki de en kolay kullanılanı ve sorunsuz çalışan sistem, Seat’ın devini kolaylıkla istediğiniz (Park asistanının onay vermesi gerekiyor tabii.) yere park ediyor. Paralel ve dik parklara olanak sağlamasının yanı sıra, park yerinden çıkış desteğini de esirgemiyor.

Alhambra’nın anahtarı da standart otomobillerden daha çok düğme barındırıyor. Sürücü ve ön yolcu kapısı dışında otomobilin diğer tüm kapıları elektrikli. Elektrikli kapıların düğmeleri ayrı ayrı anahtarın üzerinde yer alıyor. Ayrıca, sürgülü arka kapılar sıkışık park alanlarında en büyük destekçiniz oluyor.

MPV’ler genellikle özel bir arzu duyulduğu için değil de gereklilik yüzünden tercih edilir. Eğer bir MPV arıyorsanız ve klasik MPV’lerin dışına çıkmak istiyor ya da daha da büyük bir otomobil arıyorsanız Alhambra’yı incelemenizde fayda var.

YAZI: MERT ALPKOÇAK
FOTOĞRAF: GÜRKAN ÇAĞLAR

 

     seat_alhambra_14_tsı_teknik_veri

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir