Alman otomobil üreticisi, 1997’de yeni küçük MPV modeli A Serisi’ni yollara çıkardı. Bu otomobile dek ürün gamındaki araçlarda arkadan itiş temelli bir çekiş sistemi uygulayan Mercedes-Benz, A Serisi ile bu seçiminde değişiklik yaparak küçük MPV’sinin gücünü ön tekerleklerine aktaracağını açıkladı. A Serisi’nin ilkleri bununla da bitmedi. Girdiği bir testte olumsuz sonuç almasının ardından ESP sistemini de donanımlarına etkileyen otomobil, sınıfında bu sistemi sunan ilk araç oldu.
Bugün 4. nesliyle yollara inen A Serisi, yine bünyesinde firma tarihindeki ilkleri barındırıyor. Mercedes-Benz tarihinde ilk kez dokunmatik bir multimedya sistemi kullanan otomobil unvanını kazanan A Serisi, ayrıca öğrenebilen bir yapay zekaya da sahip. İlk olarak S Serisi’nde karşımıza çıkan göstergelerin ve multimedya sisteminin bütün halinde kokpiti doldurduğu tasarımı kullanan otomobil, sınıfının en kaliteli iç mekanlarından birine sahip. Yukarıda bahsettiğim yapay zekanın da içinde bulunduğu bu ekran, direksiyondan veya orta konsolda bulunan touchpad yardımıyla kontrol edilebiliyor. Buraya kadar her şey güzel gidiyor değil mi? Peki bu yapay zeka nedir? Otomobillerdeki sesli komut sistemini daha ileri bir seviyeye taşıyan bu sistem İphone’larda bulunan Siri-vari bir şekilde çalışıyor. Hiçbir butona basmadan aktif edebileceğiniz bu yapay zeka sistemi, “Mercedes” demenizle devreye giriyor. Sizinle konuşan bu sistem belli bir süre geçtikten sonra otomobildeki davranışlarınıza göre öğreniyor ve sürücüsüne uyum sağlıyor. Örneğin her gün saat 9.00’da klimayı açtığınızı düşünelim. Otomobil bu davranışı aklında tutuyor ve sizin herhangi bir hamle yapmanıza gerek kalmadan aynı saatte klimayı açmak için izin istiyor.
Kaputunun altına geçtiğinizdeyse kabininde olduğu gibi önceki neslinden daha iyi iş çıkaran A Serisi, benzinli ve dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği sunacak. A180 d versiyonundaki 1.5 litre hacimli ve 116 bg güç, 260 Nm tork üreten dizel motor, önceki nesillerden tanınan ünite. A200’de kullanılan, yeni 1.33 litre hacme ve turbo beslemeye sahip benzinli ünite ise 163 bg güç ve 250 Nm tork değerlerine sahip. Her iki seçenek de 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla kombine edilmiş. Her iki otomobili de kullanma imkanı bulduğum organizasyonda özellikle hacmi küçük fakat etkisi büyük 1.33 litrelik yeni benzinli motorun otomobile daha çok yakıştığını farkettim. Bu üniteyle birlikte 0-100 km/s hızlanmasını 8 saniyede tamamlayan otomobil, tatmin edici bir hızlanmaya sahip. Yeterli torkun yardımıyla ara hızlanmalarda da ivmelenmesini koruyan A200, AMG versiyonları gelen kadar Türkiye pazarındaki en performanslı A Serisi versiyonu.
3. neslinde çok şikayet edilen sert süspansiyon sistemini de elden geçiren Mercedes-Benz mühendisleri, konfor seviyesini de artırmış görünüyor. Buna rağmen AMG donanım paketlerinde daha sert ayarlı süspansiyon kullanmaya devam eden A Serisi’ni satın almayı düşünenlere tavsiyem, ağırlıklı olarak şehir içi yolculuklar yapılacaksa otomobili konfor odaklı Progressive donanım seviyesinde satın almalarıdır.
0 comments