2016 yılında yenilenen Mercedes-Benz E Serisi, uzun zamandır beklenen coupe ve cabrio modellerini de nihayet aileye ekledi. Yeni E Serisi Coupe, 2 litrelik turbo motoruyla ve yeni platformuyla önceki neslin yakaladığı başarıyı devam ettirmeye çalışacak.
Lüks coupe’lerin süksesi hiçbir zaman bitmeyecekmiş gibi duruyor. Öyle ki aradan geçen yıllara rağmen bir W124 E Serisi Coupe veya C215 CL Coupe gördüğümde karşımda duran E300 Coupe ile aynı şeyleri hissedebiliyorum. Çünkü bu ve buna benzer ağırbaşlı coupe otomobiller 4 kapılı kardeşlerinden çok daha fazla stil ve tarzı bünyesinde barındırıyor. Tabi albeniyi de…
Tam olarak bu tanıma uyan bir otomobil var karşımızda; Mercedes-Benz E300 Coupe AMG. Yeni isimlendirme stratejilerinden bildiğimiz ve son test ettiğimiz E300 Sedan’dan hatırladığımız üzere “300” takısı 2 litrelik benzinli bir motoru ve 245 bg gücü işaret ediyor. E43’ten önceki 2 benzinli model E350 ve E400’ün altında konumlandırılan E300 Coupe, “nispeten hızlı” model olarak kendine E200’ün üzerinde yer buluyor. Tabi bu modellerin tamamının ülkemizde satışta olmadığını belirtmek gerek.
Sıralı 4 silindirli üniteyi en büyük silahlarından biri olarak kaputun altına ekleyen E300 Coupe, bu tarz otomobillerin pek başaramadığı; hem hızlı hem de ekonomik olma özelliğiyle alkışları topluyor. 1400 d/dak itibariyle üretilen 370 Nm tork ve 9G-Tronic şanzıman sayesinde gaz pedalına yüklenmeden, makul seviyede hızlanmanıza müsade eden E300 Coupe, 7.5 lt/100km’lik ortalama tüketim verisiyle puanları topluyor.
Madalyonun diğer tarafında ise 2 litrelik ünite tüm gücüyle 1755 kilogramlık gövdeyi tepkisiz kalamayacağınız kadar iyi hızlandırıyor. Tabi burada en önemli pay ise yine şanzımanın. Vites geçişleri o kadar sarsıntısız ve hızlı ki yer yer elektrikli bir otomobil kullandığınızı düşünebiliyorsunuz. Her ne kadar 0’dan 100 km/s hıza ulaşma süresi 6.5 saniye olsa da ara hızlanmalardaki istek çok daha fazla dikkat çekiyor. Egzozdan gelen patırtılarda öyle.
Dinamik sürüş talepleri karşısında fazlasıyla ilgili geri bildirimler veren E300’ün gövdesi ve direksiyonu, AMG’nin sert süspansiyonlarıyla uyum içinde çalışıyor. Direksiyon sistemi kontrollü kaymaların açısı arttığında zaman zaman hissiz kalsa da şehir ve otoban sürüşleri arasındaki farkı kolayca anlayarak duruma ayak uyduruyor. Şehir için yer yer fazla sert kalan süspansiyon sistemi ise iyi asfalt ve lastik kombinasyonunda görevini layıkıyla yerine getirebilir gibi duruyor.
AMG tasarım paketiyle birlikte çok daha agresif ve dinamik görünen E300 Coupe, far ve stoplarındaki özenli işçilikle hızlıca dikkat çekmeyi başarıyor. Arka bölümdeki camların açılabilir olması için ekstra bir cam çıtasına ihtiyaç duyan E300, tasarım anlamında verdiği bu “falsoyu” camların tamamen açık olduğu durumdaki çekiciğiyle affettiriyor. Devasa Mercedes amblemiyle ve kanatlarla ikiye bölünmüş ön ızgara ve arka tampon üzerindeki havalandırma girişleri ise otomobilin AMG takısıyla edindiği “spor coupe” intibasını destekliyor.
Dış tasarımındaki çekiciliği (her ne kadar diğer modellerden tanıdık olsa da) kokpitine de yansıtmayı başaran E300 Coupe, alışık olduğumuz Mercedes kalitesini yanına alıyor. Ambiyans aydınlatmaları ve tüm konsolu kaplayan ahşap trim parçalarıyla “lüks” kelimesinin hakkını veren otomobil, neredeyse hiçbir yerde malzeme kalitesinden ödün vermiyor.
Sürüş destek sistemleri ve bilgi-eğlence donanımları konusunda sedan kardeşiyle neredeyse tamamen benzeşen E300 Coupe, Burmester Ses Sistemiyle birlikte teskin edici bir sürüşü beraberinde getiriyor. Kolay kullanılan multimedya arayüzü ve devasa ekranlar ise kontrollü ve “hakim” bir kokpit yaratıyor.
Sunduğu lüks ve tarzın yanında hem hızlı hem de ekonomik olabilme kudretine sahip E300 Coupe AMG birçok soruya doğru cevabı veriyor. 481.000 TL’lik fiyat etiketi ise lüksün karşılığını ifade ediyor.
0 comments