Opel’in Fransız evliliğinden doğan ikinci çocuğu Grandland X, PSA’nın başarılı SUV-crossover formülünü Opel genleriyle buluşturuyor.
Otomobil üreticilerinin gelecekleri adına yaptıkları önemli anlaşma ve satın almalara artık aşinayız. Yılların Volvo’sunu Çinliler, İngilizlerle özdeşleşmiş JLR’yi ise Hintliler satın aldı. Peki sonuç ne oldu? Volvo’lar artık ‘Çin malları’ gibi kalitesiz mi? Elbette hayır. Bu değişiklikler markaların geleceğini kurtarma, kaynak bulma ve yatırım yapma yönlerinden büyük önem taşıyor. Karşımızda da bu örneklerin sonuncusu; Opel ve Grandland X.
Opel adına tamamen yeni bir otomobil ile karşı karşıyayız. Mokka dışında başarılı bir SUV üretme konusunda ciddi sıkıntılar yaşayan Almanlar, PSA’nın duruma müdahale etmesiyle birlikte birden sihirli bir değnek dokunmuşcasına Grandland X’i sahneye çıkardılar. Mevcut otomobil formüllerindeki eksikleri Fransızların tamamlamasına izin veren Opel, bu alışverişin sonunda karlı çıkan taraf oldu.
Altyapısını Peugeot’un büyük sükseyle pazara giriş yapan modeli 3008’den alan Grandland X, bir çok üreticinin ikiz modellerine karşılık Fransız eşine hiç benzemiyor. Kendine has çizgilere sahip Grandland X, ön ızgaradaki Opel kanatları ve keskin gündüz LED’leriyle güncel Opel tasarımlarından izler taşıyor.
Platform ortaklığı sebebiyle ebatları 3008 ile benzeşen Grandland X, yaklaşık 2 santim daha alçak olsa da arka yaşam alanında baş mesafesi için herhangi bir sorun yaratmıyor. Diz mesafesi konusunda ise sınıf standartlarını yakalamayı başarıyor. Kompakt SUV sınıfının lideri Qashqai’den tam 120 litre daha fazla bagaj hacmine sahip Grandland X, gövde panellerinde kullanılan alüminyum sayesinde yine Japon rakibinden ortalama 100 kilogram daha hafif olarak karşımıza çıkıyor.
Motor ve şanzıman cephesinde de PSA’nın 1.6 litrelik BlueHDi motorunu ve 6 ileri tork konvertörlü şanzımanını kullanmayı seçen Opel, uyumu ve başarısı kanıtlanmış bir tarifi Grandland X’te kullanıyor. Ekonomik ve rafine sürüşlere “sakin” girdilerle kolayca adapte olabilen Grandland X, agresif kullanımları pek sevmiyor. Güç ünitesi 300 Nm’lik torkuyla hızlanma konusunda sorun yaşatmasa da şanzımanın ağırkanlı yapısı dinamik sürüşleri baltalıyor. Grandland X ortalama kullanım alışkanlıkları için daha çok şey vaat ediyor.
Bunun için özellikle süspansiyon silahını kullanan model, olgunlukla yoldaki tüm bozuklukları absorbe ediyor. Başarılı yalıtımla birlikte konfor seviyesi bir hayli yükselen kabin, teskin edici ortamıyla huzurlu yolculuklar vaat ediyor. Fakat yine de inatla bu sıcak ortamı bozmak isterseniz otomobilin “dengesiz” dinamikleri sizi kararınızdan caydırmaya yetecektir. Özellikle de direksiyon sisteminin geri bildirimden uzak suni yapısı ve Opel standartlarından uzak tutuş karakteri bu kararınızda etkili olacaktır. Keşke Grandland X’in sürüş dinamiklerinde daha çok Opel dokunuşu görebilseydik.
Sınıfının en önemli konularından biri olan yakıt tüketimi meselesi ise Grandland X için çoktan aşılmışa benziyor. Ekonomi için optimize edilen motorun yakıt tüketimi kolaylıkla 6 lt/100km’nin altına düşerken tempolu kullanımların faturası çift haneli sayılara ulaşmamak için çabalıyor. Kompakt SUV’ların standartını kolaylıkla yakaladığı bir gerçek.
Fransız kardeşi 3008’in fütüristik kokpitine karşılık Grandland X daha gelenekçi ve daha ağırbaşlı yapısıyla kendi müşterilerini yaratmaya çalışıyor. Güncel Opel modellerinden tanıdığımız tasarımda sadece bilgi-eğlence sistemi ekranında PSA’nın izlerinin görülmesine izin veren Opel; basit, şık ve fonksiyonel konsol tasarımıyla kendisini ifade ediyor. Parlak siyah kaplamalarla ve deri döşemelerle çevrelenen kokpit, göz hizasının altında kalan bölümlerde azalan malzeme kalitesiyle taviz veriyor. Tabi bir de yepyeni bir otomobilin kokpitinde gerçekten “yeni” bir şeyler görememek can sıkıyor. PSA’nın artık yavaş yavaş “yavan” kalmaya başlayan bilgi-eğlence sistemi ekranı ise bu fiyat bandındaki bir otomobilde daha iyi bir ekran kalitesini ve daha geniş bir menüyü hak ediyor. Tabi bu durum Grandland X’in Fransız kardeşi 3008 için de geçerli.
Sürüş destek ve güvenlik sistemleri konusunda hatırı sayılır bir donanımla kullanıcılarının karşısına çıkan Grandland X, fren özelliğine de sahip adaptif hız sabitleyici ve şeritte tutma asistanını dizel-otomatik modellerde orta donanım paketi Excellence itibariyle standart olarak sunuyor. Bu donanımların yanında; AFL+ full LED ön farlar, kablosuz mobil sarj, ön ve arka koltuk ısıtması, direksiyon ısıtması, 230V güç çıkışı ve ön çarpışma ikazı gibi özellikler de Excellence donanım listesi içinde yer alıyor. Denon Premium ses sistemi, navigasyon, ısıtmalı ön cam, 360 derece kamera gibi donanımlara sahip olmak için ise ürün gamının tepesinde bulunan Ultimate donanımı tercih etmek gerekiyor.
Grandland X’in zengin donanım listesiyle, konforlu ve oturaklı sürüşüyle, kendine has tasarımıyla ve ekonomik karakteriyle kompakt SUV’lar arasında kendine yer açması hiç zor değil. Fakat en üst donanım paketinin 222.900 TL’lik fiyatı işini zorlaştıracak gibi görünüyor.
0 comments