Volvo‘nun tamamen yenilenen yeni SUV’u XC60, Cenevre Otomobil Fuarı‘nda tüm detaylarıyla ortaya çıktı.
Geride bıraktığımız haftada Volvo yayınladığı bir kaç ‘teaser’ fotoğrafıyla birlikte XC60 hakkında bir çok bilgiyi paylaşmıştı. Bugün başlayan Cenevre Otomobil Fuarı‘nın ilk saatleri itibariyle de model hakkındaki diğer bilinmeyenler aydınlığa kavuşmuş oldu.
Volvo‘nun kompakt SUV’lar arasında eskiyen yüzünün yerini alacak yeni XC60; Audi Q5, BMW X3, Jaguar F-Pace ve Mercedes GLC gibi ciddi rakiplerle mücadele edecek. Markanın son 3 yılda XC90, S90 ve V90 ile yakaladığı %125’lik satış rakamı artışına doğrudan katkı sağlaması beklenen XC60, önceki nesiliyle Volvo’nun 534.332 adetlik toplam satış rakamı içinde 161.092 adet ile yer almıştı.
Volvo‘ya XC60 önceki modelden çok daha başarılı olacak ve Avrupa’nın en çok satan SUV’u olacak. Markanın bu iddiası gerekleşir mi bilinmez ama yeni model XC60‘ın neredeyse tamamen baştan yaratıldığı bir gerçek.
Volvo‘nun başarılı 90 modellerinin kullandığı SPA platformuna geçiş yapan XC60, artık daha geniş daha alçak ve daha uzun. 4690 mm uzunluk, 2865 mm dingil mesafesi, 1902 mm genişlik ve 1658 mm yükseklik rakamlarıyla duyurulan XC60, önceki modelden 9 santim daha uzun bir dingil mesafesi ve 12mm daha fazla genişlik sunacak. Tüm bu büyümenin sonucunda XC60‘ın arka koltuğundaki yolcular daha ferah ve daha geniş bir yaşam alanına kavuşurken, bagaj hacmi de artacak.
Başlangıçta 188 beygirlik D4 ve 234 beygirlik D5 olmak üzere iki farklı 2 litrelik dizel üniteyle satışa çıkacak XC60, 254 beygirlik 2 litrelik T5 ve 406 beygirlik T8 hibrit-benzinli motorları da seçenek olarak sunacak. Hibrit XC60 için belirtilen 0-100 km/s hızlanma değeri ise 5.3 saniye.
Tüm modellerin dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacağını ve 8 ileri otomatik şanzıman ile yola çıkacağını söyleyen Volvo, ilerleyen günlerde önden çekişli ve manuel modelleri de duyuracak. Ayrıca ekonomi odaklı daha küçük hacimli 3 silindirli motorlarda XC60‘da kullanılacak.
Yol ve rüzgar sesini azaltmak için izolasyon geliştirmeleri yapılan XC60‘da, kabin; çift kollu arka ve çok bağlantılı ön süspansiyonlarla çok daha konforlu olacak. Modelde ayrıca, aracın yüksekliğini 60 mm alçaltıp-yükseltebileceğiniz bir havalı süspansiyon da opsiyonel olarak tercih edilebilecek.
Yaşam alanında büyük abilerinden tanıdığımız kokpit tasarımına geçiş yapan XC60‘ın sürücü gösterge ekranı ve bilgi-eğlence ekranı artık tamamen dijital. Değişen tasarımla birlikte çok daha geniş ve ferah bir kokpite geçiş yapan XC60, metal ve ahşap işlemelerle kullanıcının isteği doğrultusunda kişiselleştirilebilecek.
Tüm güncel güvenlik ve sürüş asistanı sistemlerini XC60‘ın donanım listesine opsiyonel yada standart olarak ekleyen Volvo, otomatik fren sisteminden şeritte tutma asistanına, kör nokta asistanından adaptif hız sabitleyiciye kadar bir çok donanımı yeni modeliyle birlikte kullanıcılarına sunacak.
Volvo XC60 Eylül ayı itibariyle Avrupa’da satışa çıkacak.
0 comments