Ford‘un minikler ligindeki temsilcisi Fiesta, tamamen yenilenen standart versiyonun ardından şimdi de yeni ST versiyonuna kavuştu.
Ford’un geride bıraktığımız günlerde bir ‘teaser’ videosuyla kamuflajlı olarak gösterdiği Fiesta ST, bugün Köln,Almanya’da yapılan lansmanla basına tanıtıldı.
Yeni görünümüyle ufaltılmış bir Focus RS gibi görünen Fiesta ST, 1.5 litrelik Ecoboost motoruyla oldukça iddialı geliyor. Ford’un övgüyle bahsettiği, 3 silindirli turbo beslemeli motordan 200 beygirle nasibini alan Fiesta ST, 290 Nm’lik bir tork değerine sahip. Ecoboost motor, aşırı beslemeyle gelen gücün yanında silindir kapama teknolojisiyle de verimlilik konusunda oldukça iddialı. Sadece 14 milisaniye içinde 3 silindirden birinin devre dışı bırakılabildiği ünite, karbondioksit salınımını 114 g/km’ye kadar düşürebiliyor.
0-100 km/s hızlanmasını sadece 6.7 saniyede tamamlayacak Ford Fiesta ST, yerine geldiği model ST200’den 0.2 saniye daha hızlı olacak. Sürüş modlarının seçilebileceği Fiesta ST‘de kullanıcılar moda bağlı olarak otomobilin bir çok ayarını kendine göre kişiselleştirebilecek. Normal, Sport ve Track olarak isimlendirilen sürüş modlarıyla; tüm elektronik kontrollerin devre dışı bırakılabildiği sürüşler yapılabilecek.
Ford Performance’nin Ford GT ve Focus RS ile yaptığı inovasyonları bünyesinde barındıracağı söylenen Fiesta ST; Ford Avrupa’nın başkanı Joe Bakaj’a göre kullanıcılarına bugüne kadarki en eğlenceli ve çekici ‘Fiesta ST‘ sürüşünü sunacak.
3 kapılı ve 5 kapılı hatchback gövde seçenekleriyle satışta olacak yeni Ford Fiesta ST; 18inç jantlarıyla, yeni ‘Likit Mavi’ rengiyle, ST logolu büyük ön ızgarasıyla ve hatırı sayılır büyüklükteki arka kanadıyla standart modellerden ayrılacak.
Modelin ülkemizde hangi fiyattan ve ne zaman satışa çıkacağı ne yazık ki şimdilik bilinmiyor.
0 comments