Bir Nissan elektrikli spor otomobili 2010’lu yılların sonunda karlı bir olabilir diyor Nissan Avrupa’nın elektrikli otomobillerinin başındaki isim Gareth Dunsmore. Nissan BladeGlider elektrikli konseptinin tanıtımında konuşan Dunsmore, şu an da elektrikli bir spor otomobil üretebilecek durumda olduklarını, ancak pazarın henüz buna hazır olmadığını belirtiyor. ‘Ama 2020 yılında insanlar ihtiyaç duyacaklar’, diye ekliyor. ‘Bu doğal bir olay, Norveç’e bakın, şimdiden satılan otomobillerin yüzde 20’si elektrikli.’
Dünya politikasının da bu yönde diğer Avrupa pazarlarını etkileyeceğini düşündüğünü söylüyor. 2020’de elektriklilere doğru ciddi bir talep artışı olacak diyor. Şu an bile Mart ayında İngiltere’de satılan otomobillerin yüzde 6’sı elektrikli. Dusmore’un dediğine göre Nissan elektrikli otomobilleri için 3.1 milyar Sterlinlik yatırım yapmış. Dışarıdan almaktansa kendi bataryalarını üretiyor. Şimdiye kadar 200 bin Leaf satılmış ve bu otomobillerle toplamda yaklaşık 5 milyar km yol yapılmış.BladeGlider’ın amacı insanların elektrikli otomobile bakış açısını biraz değiştirmek. Nissan şu an iki spor otomobil üretiyor – 370Z ve GTR – ama ikisi de yüksek hacimli ve benzinli motorlara sahip.
‘Aracın değerini yansıtmalıyız, caddelerde daha çok göstermeliyiz’ diyor Dunsmore ve Nissan’ın elektrikli otomobilleri daha heyecanlı hale getirme çabalarından bahsediyor.BladeGlider iki eiektrik motoru kullanıyor ve bunların her biri birer arka lastiği hareket ettiriyor. Gerektiğindeyse diğer tarafta kalan tekerleğe tork yönlendirme sistemiyle güç müdahelesinde bulunabiliyor. Bu sayede, dar olan ön iz genişliğine rağmen inanılmaz bir seviyede viraj yeteneği elde etmiş oluyor. Bu otomobilin geliştirilmesinde hem yarış sürücüsü hem de mühendis olan Darren Cockle yer alıyor. Nissan’ın bu projedeki çözüm ortağı olan Williams Performance Engineering’den gelen Cockle’ın yorumları da şu şekilde: ‘Dar iz
0 comments