25 yıl önce tanıtılan 80 tabanlı RS2 Avant’a dayanan ilk RS modeli ile firmanın yüksek performanslı model yolculuğu başlamıştı. Proje yöneticisi Michael Binder, RS6 Avant’ın “Audi Sport’un DNA’sını” temsil ettiğini söyledi. Dördüncü nesil model, Audi’nin performans otomobili bölümünün en son tasarım dilini sergilemek için A6 Avant’tan kapsamlı bir şekilde elden geçirildi. Standart A6’dan sadece gövde panelleri ön kapılar, tavan ve bagaj kapağı taşınmış.
Geriye kalan her şey RS’e özgü bir tasarım içeriyor. Yenilenmiş ön bölüm, “powerdome” ile yeni bir kaput ve A7’den alınan daha ince farları içeriyor. Parlak siyah ön ızgara, yalnızca RS tasarımıdır ve ön tamponun içine yerleştirilen hava girişleri, R8 süper vagonundakinden sonra tasarlanmış. Ayrıca ilk kez, Audi logosu siyah ve karbon şekillendirme paketlerinin bir parçası olarak siyah olarak yer almış.
Yeni RS6’da RS’e özgü yan eşikler ve tavan spoyleri mevcut. Arka kısımda kalın bir difüzör ve ikiz oval biçimli egzozlar yer alıyor. İçeride, deri spor direksiyonda RS alüminyum vites kulakçıkları ve Alcantara kaplı spor koltuklar ile yenilenmiş bir gösterge paneli bulunuyor. RS6’nın Proje Müdürü Michael Binder, hedeflerinin “ödün vermeden maksimum performans vermesi” olduğunu ve bunun 40/20/40 arka koltuk katlanmış durumdayken 1680 litreye kadar genişleyen A6’nın standartlarından farklı olarak 565 litrelik bagaj bölmesine yansıdığını söyledi.
Güç aktarma sistemi önceki standart modelin 559 Hp gücünden 599 HP’ye yükseltildi. Ancak 2016 Performans varyantı tarafından sunulan 604 HP gücün altında kalmış durumda. Maksimum tork ise 2100 ile 4500 d/dak arasında 800 N/m olarak elde ediliyor.
Yeni RS6 Avant 3.6sn’de 0’dan 100 km/s hıza çıkacak. Opsiyonel Dinamik ve Dinamik Plus paketleri ile 250 km/s ile sınırlandırılan azami hız, sırasıyla 280 veya 305 km/saate kadar yükseltilebiliyor.
Kaynak: Autocar İngiltere
0 comments