Yeni Peugeot 3008 Türkiye’ye Ayak Bastı

Peugeot, elektrikli ve 48V hibrit teknolojisine sahip fastback SUV modelleri yeni 3008 ve E-3008’i Türkiye’de satışa sundu.

Avrupa’da pazara sunulduğu ilk iki ayda 50 binden fazla sipariş adedine ulaşan C-SUV modeli 3008, yeni nesliyle hem tamamen elektrikli hem de hibrit motor seçeneği ile boy gösteriyor. Ürün gamına eklenen yeni E-3008, C-SUV pazarının en iddialı oyuncularından 3008’de yeni bir dönemin başladığını vurgular nitelikte.

2025 yılı itibarıyla ürün gamını tamamen elektrikli motor seçeneğiyle donatacağını taahhüt eden Peugeot, Avrupa’daki satışlarının tamamını 2030 yılına kadar elektrikli modellerle gerçekleştirmeyi planlıyor. Türkiye’de yollara çıkan yeni 3008 ve E-3008, 5.6 litrelik ortalama yakıt tüketimi sunan 136 HP gücündeki 48V teknolojili hibrit motor ve 500 km’ye varan menzil sunan 210 HP’lik tam elektrikli motor seçeneklerinden oluşan 2 ayrı güç ünitesi seçeneğiyle satışa sunuluyor.

Ülkemizde satışa sunulan yeni 3008 1.2 Hybrid 136HP e-DCS6’nın fiyatları 2 milyon 190 bin TL’den, 73 kWsa batarya kapasitesi ve 500 km’lik (WLTP) elektrikli menzil sunan yeni E-3008’in başlangıç fiyatı ise 1 milyon 865 bin TL’den başlıyor.

Türkiye’de ilk etapta Elektrik 210 HP seçeneği ile satışa sunulan yeni Peugeot E-3008’nin 0-100 km/s hızlanma süresi 8,8 saniye iken 170 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Enerji verimliliği ile öne çıkan model, 17,9-18,5 kWh/100 km’lik bir karma tüketim değerine sahip. Ayrıca Yeni E-3008 Elektik 210, 7.4 kW AC şarj ile 6 saat 45 dakikada, 11 kW DC şarj ile 4 saat 30 dakikada ve 160 kW DC (hızlı şarj) ile 30 dakikada yüzde 20’den yüzde 80 batarya doluluk oranına ulaşabiliyor.

3008’in ülkemizde satışa sunulmasıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, “Yeni 3008 pek çok açıdan önemli bir ürün. Stellantis’in yeni platform yatırımı STLA’nın orta boyutlu yeni nesil platformu üzerinde yükselen ilk model, yeni Peugeot 3008 oldu. Öyle ki yeni nesil 3008, 2 ay gibi kısa bir sürede Avrupa pazarlarında 50 bin adedin üstünde sipariş alabilme başarısına ulaştı. Biz de Türkiye’de bu sene son 4 ayda toplam 6 bin adet yeni nesil Peugeot 3008 satışı hedefliyoruz. Bu seneki satışın yaklaşık % 20’sinin elektrikli versiyon olmasını bekliyoruz” dedi. 3008 modelinin aynı zamanda geçmişte ülkemizdeki başarılı sonuçları açısından da çok önemli olduğuna dikkat çeken Reyhanoğlu, “Bir önceki nesil 3008 modeli ülkemizde 87 bin adetten fazla müşteri tarafından tercih edilmiş, ondan önceki nesilden ise ülkemizde yaklaşık 9000 adet satılmış. Yani baktığımızda toplamda iki nesilde ülkemizde toplam 96 bin adeti aşan bir satış başarısına sahip olmuş bir mirasın üzerine yeni nesil 3008 geliyor. Baktığınız zaman 3008 modelinden bahsederken hem satış adedi anlamında hem de markanın bugün geldiği noktaya evrilmesinde aslında başlangıç noktası, bir mihenk taşı üründen bahsediyoruz. Bu noktada ülkemizde satılan 100 bininci 3008 modeli de yeni nesil versiyon olacak, heyecanla 100 bininci 3008 müşterimize aracını teslim etmeyi bekliyoruz” dedi Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, “Yeni 3008 pek çok açıdan önemli bir ürün. Stellantis’in yeni platform yatırımı STLA’nın orta boyutlu yeni nesil platformu üzerinde yükselen ilk model, yeni Peugeot 3008 oldu. Öyle ki yeni nesil 3008, 2 ay gibi kısa bir sürede Avrupa pazarlarında 50 bin adedin üstünde sipariş alabilme başarısına ulaştı. Biz de Türkiye’de bu sene son 4 ayda toplam 6 bin adet yeni nesil Peugeot 3008 satışı hedefliyoruz. Bu seneki satışın yaklaşık % 20’sinin elektrikli versiyon olmasını bekliyoruz” dedi. 3008 modelinin aynı zamanda geçmişte ülkemizdeki başarılı sonuçları açısından da çok önemli olduğuna dikkat çeken Reyhanoğlu, “Bir önceki nesil 3008 modeli ülkemizde 87 bin adetten fazla müşteri tarafından tercih edilmiş, ondan önceki nesilden ise ülkemizde yaklaşık 9000 adet satılmış. Yani baktığımızda toplamda iki nesilde ülkemizde toplam 96 bin adeti aşan bir satış başarısına sahip olmuş bir mirasın üzerine yeni nesil 3008 geliyor. Baktığınız zaman 3008 modelinden bahsederken hem satış adedi anlamında hem de markanın bugün geldiği noktaya evrilmesinde aslında başlangıç noktası, bir mihenk taşı üründen bahsediyoruz. Bu noktada ülkemizde satılan 100 bininci 3008 modeli de yeni nesil versiyon olacak, heyecanla 100 bininci 3008 müşterimize aracını teslim etmeyi bekliyoruz” dedi.

 

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir