Yeni Land Cruiser Prado Türkiye’de Piyasada

Toyota, 70 yılı aşkın tarihiyle off road dünyasının en ikonik modellerinden biri olan Land Cruiser modelinin yeni neslini Türkiye’de satışa sundu.

En zorlu off-road maceralarında performans ve şehir içi sürüşlerde konfor sunmak üzere geliştirilen yeni nesil Land Cruiser Prado, Türkiye’de lansmana özel 9.750.000 TL tavsiye edilen liste fiyatıyla satışa sunuldu. Modelin dünya çapında üne sahip DNA’sını yenilikçi teknolojilerle birleştiren yeni nesil Land Cruiser Prado, ikonik tasarımı, standart donanımları, arazi kabiliyeti, 7 koltuklu konfigürasyonu ve güvenlik özellikleriyle mevcut ününü bir adım daha öteye taşımayı hedeflemiş görünüyor.

Land Cruiser Prado’nun dış donanımında 20 inç Alüminyum Alaşımlı Jantlar, Sensörlü ve Elektrikli Bagaj Kapısı, Akıllı Giriş Sistemi, Premium LED Ön Farlar/Far Yıkama Sistemi ve Elektrikli Açılabilir Panoramik Cam Tavan gibi özellikler yer alıyor. Ayrıca 12.3″ Multimedya Ekranı, 14 Hoparlörlü JBL Premium Ses Sistemi, Ön Cama Yansıtmalı Dijital Gösterge Ekranı, Dijital Kameralı İç Dikiz Aynası, Kablosuz Şarj Ünitesi, Sesli Komut Sistemi, Isıtmalı ve Soğutmalı Ön ve Arka Koltukları, Hafızalı ve Elektrikli Sürücü Koltuğu, Isıtmalı Deri Direksiyon, Ambiyans Aydınlatma, Çift Bölgeli Otomatik Klima ve Arka Otomatik Klima özellikleri kullanıcı konforunu ve deneyimini farklı bir boyuta taşımayı amaçlamış diyebiliriz.

Land Cruiser Prado 4.925 mm uzunluğa, 1.980 mm genişliğe ve 1.935 mm yüksekliğe sahip. Land Cruiser Prado bu ölçülerle birlikte önceki nesle göre 85 mm daha uzun, 55 mm daha yüksek, 95 mm daha geniş olurken 60 mm daha uzun bir aks aralığı değerleri de elde edilmiş. Prado, düz bagaj zemini sayesinde önceki nesline kıyasla daha geniş bagaj alanı sunuyor. Üçüncü sıra koltuklar katlandığında bagaj örtüsüne kadar 556 litre, tavan çizgisine kadar 949 litre hacim elde ediliyor. Bu hacim ikinci sıra koltuklar da katlandığında 1.875 litreye kadar yükseliyor.

Land Cruiser Prado piyasaya 2.8 litrelik turbo dizel motorla sunuluyor. 202 HP üreten motor, 500 Nm torka sahip. Yeni 8 kademeli Direct Shift otomatik şanzıman da bu gücü ve torku yola iletiyor. Land Cruiser’ın sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, dayanıklılığı artırmak ve daha sessiz bir performans sunmak amacıyla yeniden tasarlanmış. Torsen diferansiyelde de iyileştirmeler göze çarpıyor. Tüm bu yeniliklerle, arazide en üst düzey çekiş ve denge elde ediliyor. H4 ve L4 modlarına geçiş ve yeni diferansiyel kilitleme düğmesi, dört tekerlekten çekiş sistemine sahip araçta orta konsolda vites kolunun hemen yanında konumlandırılmış durumda.

Zorlu şartlara uygun tasarımı ve özellikleriyle birlikte 215.3 mm yerden yüksekliğe sahip Land Cruiser Prado, 32 derece yaklaşma açısı, 44 derece yanal eğim açısı, 17 derece uzaklaşma açısı, 42 derece tırmanma açısı ve 25 derecelik maksimum karın açısı değerleriyle arazide yine iddialı görünüyor. Ayrıca 700 mm’lik maksimum su geçiş derinliği de dikkat çekiyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir