Porsche Taycan iç yüzünü gösterdi

4 Eylül’deki Dünya Lansmanı için geri sayımda olan Porsche’nin ilk elektrikli spor otomobili Taycan’ın iç tasarım görüntüleri paylaşıldı.

Taycan ile yeni bir döneme giren Porsche, tamamen elektrikli ilk spor otomobiliyle iç tasarım konusunda da geleneksel tasarım detaylarının yeniden yorumlanarak dijital çağa uygun hale getirmek amaçlanmış durumda. Taycan’ın ön konsolu, 1963 model orijinal 911’in ön konsolundan ilham alınarak tasarlanmış görünüyor. Açık ve tamamen yenilenmiş yapısıyla yeni bir dönemin başlangıcını işaret eden Taycan’ın kokpiti, bariz bir şekilde sürücü odaklı, sade ve minimalist. Bağımsız ve kavisli gösterge paneli, ön konsolun en üst kısmına yerleştirilmiş. Sürücü odaklı panelde, sürüş için gerekli olan bilgilerin görüş alanı içinde kalması sağlanmış.

Gösterge paneli, Porsche’nin tipik özelliği olan yuvarlak hatlara sahip ve kavisli 16,8 inçlik bir ekrandan oluşuyor. Kapak kullanılmamış olması, yüksek kalite akıllı telefonları ve tabletleri andıran hafif ve modern bir stil benimsenmesini sağlamış, polarizasyon filtresi ile de yansımanın önüne geçilmiş.

Sürücülere gösterge paneli için dört gösterge modu sunuldu. Bunlar:

  • Klasik mod : Porsche’ye özgü yuvarlak hatlı göstergeleri içeren bu modda, Güç göstergesi, orta paneldeki devir saatinin yerini almış.
  • Harita modu : Ortadaki güç göstergesi yerine bir harita görüntüsü eklenmiş.
  • Tam Harita modu : Bilinçli olarak yuvarlak göstergeler kaldırılmış ve yerlerine tüm ekranı kaplayan bir navigasyon haritası eklenmiş.
  • Sade mod : Minimalist bir ok ile yalnızca hız, trafik işaretleri ve navigasyon gibi sürüş için esas olan bilgilere yer verilmiş.

Aynı zamanda ekranın kenarlarında far ve şasi fonksiyonlarının yönetilmesini sağlayan ufak, dokunmatik alanlar da yer alıyor. Gösterge paneli bu yüzden direksiyondan daha geniş ve ikonik orijinal 911’i hatırlatıyor.

Hafif bir görüntüye sahip olan direksiyonun iki model seçeneği bulunuyor. Porsche, sade direksiyona ek olarak, renkli parçalar da ilave edilebilen GT spor direksiyon opsiyonunu da sunuyor. Vida başlarının gözle görülebilir olduğu ayırt edici bir tasarıma sahip olan direksiyon, farklı sürüş modları arasından seçim yapmak için Porsche’nin tipik yuvarlak hatlı anahtarını da bünyesinde bulunduruyor.

Taycan’ın Porsche Aktif Stabilite Yönetimi (PASM) gibi sürüş sistemleri merkezi ekran kullanılarak doğrudan erişimle ayarlanabiliyor. Sürücü net bir biçimde yapılandırılmış ve özelleştirilebilir ana ekran ile tüm uygulamalara hızlı bir şekilde erişebiliyor. Bu uygulamalar arasında navigasyon, telefon, medya, konfor ve Porsche Connect bulunuyor. Optimize ses kontrolü sayesinde sürücüler istenen fonksiyona daha da hızlı erişebiliyor. Bir ilk olarak, Taycan’ın ön koltuğunda oturan yolcular, sürücünün dikkatini dağıtmadan ayarları değiştirebilmelerine imkan tanıyan, kendilerine ait bir dokunmatik ekrana da sahip olacak.

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir