Artık Dört Silindir

Porsche’nin yepyeni 4 silindirli motorunun en güçlü versiyonu ilk kez makyajlanan ve isim değiştiren Boxster S’te geliyor. 2.5 litrelik Boxster S, 350 bg güç üretecek.Porsche’nin eski efsane modellerini yeniden canlandırma planıyla birlikte isim değiştiren 718 Boxster S, ilk kez Cenevre’de görücüye çıkıyor. Revize edilen iki kişilik Porsche’nin ayrıca daha ekonomik bir versiyonu yer alıyor. 718 Boxster’da silindirleri karşılıklı yatay olarak yerleştirilmiş 2 litrelik 300 bg üreten bir boxer yer alıyor.Yeni modellerin satışına Nisan ayında başlanacak. 2017’deyse ailenin en güçlüsü 718 Boxster GTS ortaya çıkacak. Avrupa’da eski modelden yüzde 5 civarında pahalı olacak otomobilin motor hacmi nedeniyle ÖTV avantajıyla oluşacak Türkiye fiyatı sürpriz yapabilir.718 Boxster ve Boxster S’i yerine geçtiği modellerden ayıran değişiklikler arasında, daha iri havalandırma kanallarına sahip yeni tampon ve yine daha geniş girişe sahip arka hava kanalları yer alıyor. Stoplar arasında uzanan çıtaysa otomobili daha geniş gösteren bir detay.718 Boxster, Porsche’nin 1995 yılında üretimden kaldırdığı 968’den sonra 4 silindirli bir motora sahip olan ilk spor otomobili. Yeni motor, ayrıca yine Cenevre’de gösterileceğini düşündüğümüz 718 Cayman’ın da kaputunun altını dolduracak. 2 litrelik turbo motor 300 bg ve 380 Nm’lik değerleriyle yerini alacağı 2.7 litrelik 6 silindirli atmosferik üniteden 25 bg 90 Nm daha güçlü.Ayrıca en yüksek tork değerini de 6 silindirli eski motora göre 1500 d/dak daha erken üretebiliyor olması, otomobili orta devirlerde çok daha canlı tutmasına neden olacak.718 Boxster S ise 4 silindirli turbo motorun daha hacimli 2.5 litrelik bir versiyonuyla karşımıza çıkıyor. 3.4 litrelik 6 silindirli ünitenin yerini alacak makine 350 bg ve 1900 ile 4500 d/dak aralığında 420 Nm üretebiliyor.

P16_0086_a4_rgb

Bu ilk dört silindirli Porsche değil

718 model serisi 4 silindir teknolojisini kullanan tek model değil. Hatta birçok 4 silindirli Porsche yarış otomobili pistlerde büyük başarılara imza atıyor. Bunun en güncel örneği LMP1 yarışlarındaki 919 Hybrid. Bu otomobildeki turboşarjlı ve 4 silindirli motorun hacmi sadece 2 litre. Porsche 919 Hybrid’ler ile 2015 yılında Le Mans 24 saat yarışlarında birinci ve ikinci sırayı elde etmekle kalmadı, aynı zamanda 2015 dünya dayanıklılık şampiyonasını da hem sürücüler hem de markalar kategorisinde şampiyon olarak tamamladı. 919 Hybrid böylece Porsche’nin gelecek spor otomobillerindeki güç potansiyelinin bir göstergesi niteliğinde.

P15_0975

Dört silindirli, ortadan motorlu spor otomobiller, aslında Porsche için oldukça eskiye dayanıyor. Porsche amblemini taşıyan ilk otomobil olan 1948’deki 356/1 ve onu takip eden 1953 model 550 de dört silindirli boxer motorlara sahipti. 1956’da Targa Florio yarışını en yakın rakibine 15 dakika farkla birinci bitiren Porsche de dört silindirliydi. Hafif, hızlı ve güzel otomobillerinde Porsche’nin avantajı hep güç/ağırlık oranına bağlıydı ve otomobil 260 km/s hıza ulaşabiliyordu. 718, 1959, 1960 ve 1963 yıllarında Targa Florio yarışlarını kazanmıştı.

P16_0084_a4_rgb

Bu motor da eskisinden 25 bg ve 50 Nm daha güçlü. Önceki 6 silindirlilerde olduğu gibi, Porsche’nin giriş modeli manuel ya da 7 ileri PDK çift kavramalı otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor. Bu şanzıman, geliştirilen programıyla artık çok daha az yakmaya odaklanmış. Porsche, 718 Boxster’ın PDK şanzıman ile 4.7 saniyelik bir 0-100 km/s ve 275 km/s’lik bir maksimum hız değerine sahip olduğunu söylüyor. Bu değerler de eskisine göre 0.9 saniye ve 8 km/s daha başarılı. 718 Boxster S ise 4.2 saniyede 100 km/s’ye ulaşabilirken maksimum hızı 285 km/s olarak belirtiliyor. Bu da 380 bg’lik Cayman GT4’ten bile 0.2 saniye hızlı olduğu anlamına geliyor. Eklenen güç ile birlikte yeni 4 silindirli ünite, yakıt ekonomisi konusunda da oldukça iddialı. 718 Boxster PDK şanzımanla 100 km’de 6.9 lt gibi bir tüketim değeri sunarken bu rakam 718 Boxster S’te 7.3 lt/100 km. 718’ler böylece 6 silindirli eski modellerden 1 lt/100 km kadar az tüketiyorlar. Porsche 718 Boxster, Nisan ayında Türkiye’ye her iki motor seçeneğiyle de ithal edilecek. 2 litrelik versiyon eski modele göre ÖTV avantajıyla oldukça avantajlı bir fiyat etiketine sahip olacak. 97 bin Euro’dan başlayacak 718 Boxster’ı güçsüz bulanlar S versiyonunu tercih edebilirler. Ancak vergi diliminde bir basamak yukarı çıkıldığında fiyat etiketi de 153 bin Euro’ya ulaşıyor.

BURAK ERTEM / MARSİLYA

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir