Opel mühendisleri şu sıralar Mokka crossover’da kullanılan dört tekerlekten çekişli mimariyi bir spor otomobil gövdesine uyarlayarak yakışıklı GT coupe konseptinin üretim onayı alması için çabalıyor.
İki kişilik kompakt sporcunun proporsiyonları arkadan itişli bir mimarinin habercisi niteliğinde olsa da, Opel’in şu an için arkadan itişli bir platforma sahip olmadığını biliyoruz. Bunu doğrulayan Opel CEO’su Karl-Thomas Neumann konuyla ilgili olarak Autocar’a şunları söyledi: “Evet, şu an globalde arakdan itişli bir platforma sahip değiliz fakat mühendislik ekibimizin buna bir çözüm bulabileceğine inanıyorum.” Kaynaklarımızdan aldığımız haberlere göre Mokka’daki arka diferansiyel ve süspansiyon sistemi GT’ye uyarlanabilir. Ayrıca bir başka sorun da, GT için uygun olabilecek kompakt bir şanzıman sağlamak. Bu konuda yine Mokka’dan yardım alınması mümkün olsa da, diğer birçok önemli parça için sıfırdan mühendislik çalışması yapmak gerekecek. Opel tasarım şefi Mark Adams, otomobilin üretim onayı alabilmesi için tampon yüksekliği, görüş açıları ve yasal düzenlemeler gibi önemli detaylara mümkün olduğunca eğildiklerini ifade ediyor. Ne var ki içerideki kaynaklarımız yöneticilerin kompakt bir spor otomobil geliştirmek için gereken finansmanın sağlanması konusunda halen kararsız olduğunu, buna rağmen çalışmaların devam ettiğini söylüyor.
0 comments