Yeniden hayata döndürülen marka adı, sportif(imsi) bir elektrikli crossover olarak yeni bir başlangıç yapıyor
Capri mi, değil mi? Bu, Ford’un yeni elektrikli crossover’ı temmuzayında tanıtıldığından beri etrafındaki hikayenin en çok tartışılan sorusu oldu. Kutsala aykırılık olsun ya da olmasın, sonuçta bu sadece bir bagaj kapağındaki bir rozet. Ford’un bu ismi geri getirme kararı, yeni otomobilin orijinalinin soyuna sadık olduğuna inandırmak için de olsa, bir tane daha dört küsür metrelik elektrikli crossover’ın lansmanı etrafında biraz heyecan yaratmaya yönelik daha sinik bir pazarlama numarası da olsa, en azından insanların dikkatini çekmeyi ve bir tartışma başlatmayı başarmış. Muhtemelen her iki ihtimal de aynı anda doğru. Bu tutkulu tartışma hakkında okuyacaklarınızın bu yeni modelin ‘gerçek’ bir Capri olup olmadığına dair fikrinizi değiştirmesi pek olası değil.
Ford’un saygı duyulan mavi yakalı ikonu gibi iki kapılı bir coupe olmadığını açıkça görebiliyorsunuz. Aksine Polestar 2’ye benzer boyutta ve konseptte yükseltilmiş bir hatchback. Elektrikli olduğu, eski Capri’den neredeyse kırk yıl sonra çıktığı ve ağırlığının iki katından fazla olduğu göz önüne alındığında, orijinaline benzer bir sürüşe sahip olmayacağı da açık. Capri, Ford Explorer ile çok yakından ilişkili. Her ikisi de elektrikli otomobiller için Volkswagen Grubu’nun MEB mimarisi üzerine inşa edilmiş. Eğer Explorer Volkswagen ID 4 ise, Capri ID 5’tir. Ancak farklı oranlar için ön camlar daha geriye itilmiştir. Ford Avrupa’nın elektriklendirme direktörü Ulrich Koesters, Capri ve Explorer’ın “ikiz” olduğunu söyleyecek kadar ileri gidiyor. Ancak aslında Capri, Explorer ilk olarak piyasaya sürülmüş olsa da geliştirme sürecinde lider modeldi. Bu, Koesters’ın “aile için spor otomobil” olarak tanımladığı şeyi yaratma arzusunun bir parçasıydı. Bu durum, dinamizmi pratiklikle harmanlayarak Capri’ye daha uzun bir yapılacaklar listesi ve daha geniş bir bant genişliği kazandırdı ve ardından Explorer da buna göre şekillendi. İkiz olduklarından her iki otomobilde pek çok ortak özellik bulunuyor. Standart olarak arkadan itişli ve 52kWh batarya ile 170 beygir gücünde motor ya da 77kWh batarya ile 286 beygir gücünde motor seçenekleri mevcut. Ayrıca opsiyonel olarak iki motorlu, dört çeker, 79kWh batarya ve 340 beygir gücünde bir versiyon da bulunuyor.
Tüm motor ve batarya teknolojisi, VW, Audi, Skoda ve Cupra modelleri tarafından Çift motorlar iyi performans sunuyor. Bagaj büyük. Sürüş sert ama akıcı. Capri’nin sürüşü iyi ancak bir spor otomobil değil. 15 inçlik ekran çok fazla fonksiyonu kontrol ediyor da kullanılan MEB mimarisinde bulunan en son teknolojiye sahip. Her iki elektrikli Ford’un da dingil mesafesi aynı, ancak Explorer’dan daha hızlı bir profil oluşturmak ve daha büyük bir bagaj yaratmak için Capri genel olarak 20 cm daha uzun ve bu uzunluk tamamen arka çıkıntıda. Verimliliği artırmaya yardımcı olmak için Capri’nin aerodinamiğine büyük özen gösterilmiş (Capri’nin sürtünme katsayısı 0.26, Explorer’ın ise 0.29. Bu nedenle Capri aynı akülerden daha fazla menzil elde ediyor). Ayrıca arka cam sileceği koymayarak siluetinin kesintiye uğramaması sağlanmış. Capri, Explorer’a göre yere biraz daha yakın. Bu da verimliliği daha da artırıyor ve otomobilin ağırlık merkezini daha aşağıya çekiyor. MEB yapısı, üç farklı sürüş yüksekliği sunuyor ve arkadan itişli Capri en az yüksekliğe sahip. Dört çeker Capri 10 mm daha yüksek ve bu onu arkadan itişli Explorer ile aynı yüksekliğe getiriyor. Dört çeker Explorer ise 18 mm daha yüksek. Süspansiyon felsefesi nihayetinde aynı, ancak farklı sürüş yüksekliklerini dikkate alacak şekilde ince ayar farkları var. Koesters’a göre, Capri’nin gelişimi Ford’un Belçika’daki Lommel test sahasında Explorer’dan daha hızlı bir şekilde ilerlemiş ve “mümkün olduğunca Ford tarzı sürüş keyfi” yaşatmak ve aynı zamanda konforlu olmasını sağlamak amaçlanmış. Bu dengeyi başarıyla kurmak Ford’un uzun zamandır sahip olduğu bir
yetenek olmuştur. Yan yana park edildiklerinde Capri ve Explorer oldukça farklı görünüyorlar. Ancak benim gözümde Explorer daha fazla görsel etkiye ve daha fazla bireyselliğe sahip olan bir otomobil. Elektrikli orta boy crossover’ların yukarıda bahsedilen okyanusunda Capri’den daha fazla öne çıkıyor. İç mekanda ise daha büyük bir ortaklık söz konusu.
Capri’nin opsiyonel büyük panoramik cam tavanla donatılmış versiyonunun arka kısmına oturduğunuzda, Explorer’a kıyasla daha az baş mesafesi olduğunu fark etmeniz gerekir ki o zaman ikisi arasındaki farkı anlayabilesiniz. Explorer’ın içinde iyi olan şeyler Capri’de de iyi. İçi geniş ve bolca depolama alanına sahip. Ayrıca daha büyük bir bagaj alanı da sunuyor. Benzer şekilde her ikisinin de aynı eksileri var. Oldukça kasvetli bir genel ton ve ambiyansa sahip. Ford’un ne yapacağını tam olarak bilmediği ve çok fazla işi üstlenirken kullanımı zor olan 15 inçlik bir dokunmatik ekran bulunuyor.
İki otomobil arasındaki yakın ilişki göz önüne alındığında, sürüş açısından çok benzer olmaları pek de şaşırtıcı değil. Ardışık yapılan sürüşler gerçekten fark edilebilir herhangi bir fark ortaya koymuyor. Ancak bu kötü bir şey değil çünkü Explorer zaten sınıfındaki en karakterli sürüşlerden birini sunuyor. Tabii ki en başından rakip modeller arasında en dinamik olanı olmadığı gerçeğini kabul etmekle birlikte. Capri’nin çift motorlu versiyonunu test ettik. Bu haliyle güçlü hızlanışı ve viraj çıkışlarındaki mükemmel tutuşuyla sürmesi canlı bir otomobil. Capri’yi yoldan koparmak ve dengeli hissini kırmak zor. Ayrıca tüm bunlar iyi bir işçilik seviyesi ve sert ama rahatsız edici olmayan bir sürüş konforuyla destekleniyor. Capri’nin direksiyonu hafif olmasına rağmen hissiyatı hassas ve gövde salınımı olsa da iyi kontrol ediliyor. Capri, sürüşü ve yolda duruşu ile tatmin edici ve yaklaşık 530 km gerçek dünya menzili sayesinde kolayca anlaşabileceğiniz bir otomobil.
Birçok açıdan daha ağır ve daha yüksek bir Mondeo gibi hissettiriyor. Ancak kesinlikl 1980’lerin bir ton altı ağırlığındaki bir coupé gibi değil. Tabii ki yine de neden öyle hissettirsin ki? Aile için bir spor otomobil olma görevini yerine getirip getirmediği daha büyük bir soru. Hmm. Sürüşü yeterince iyi mi? Evet. Tüm o alan ve depolama ile aileler için de oldukça uygun. Ancak sportif değil. Ford’lardan beklediğimiz kullanım kolaylığını fazlasıyla sağlasa da, yeni Capri günlük kullanımda bir sürüş kahramanı değil.
FORD CAPRI AWD EXTENDED RANGE PREMIUM
İsminin şok edici değerinin ötesinde niteliklere sahip ancak oyunun kurallarını değiştirmiyor. Capri’den çok Mondeo’nun halefi
Fiyat £56,175
Motor: Asenkron motor (ön), daimi mıknatıslı senkron motor (arka)
Güç: 340 beygir
Tork: 680 Nm
Şanzıman: 1 ileri redüksiyon dişlisi, dört çeker
Ağırlık: 2174kg
0-100 km/s: 5.3sec
Maks. hız: 180 km/s
Akü: 84/79kWh (toplam/kullanılabilir)
Menzil, tüketim: 557 km, 6.3 km/kWh
CO2: 0g/km
Rakipleri: Polestar 2 Long Range Dual Motor, Tesla Model 3 Long Range All-Wheel Drive
Kaynak: AUTOCAR UK
0 comments