Alpine A390 Beta Gün Işığına Çıktı

Seri üretim modeli “hafif” bir his için üç motorlu kurulum ve aktif tork vektörleme özelliğine sahip olacak.

Alpine A390 Beta elektrikli crossover konsepti, fütüristik fastback tasarımını sınıfının en iyi sürüş dinamikleriyle bir araya getiren “beş kişilik daha büyük bir A110” olarak tasarlandı. Konseptin 2025 yılında Renault Grubu’nun Ampr Medium EV platformunu kullanacak (Renault Megane E-Tech ile akraba olacak) ve BMW iX2 ve Tesla Model Y gibi araçlara rakip olacak bir üretim otomobili ortaya çıkarması bekleniyor.

Alpine, Porsche Macan boyutlarındaki crossover’ı kendi dört silindirli spor kupasıyla kıyasladı ve üç motorlu güç aktarma organının (biri önde ve ikisi arkada) aktif tork vektörlemeyle birleşerek “hafif bir otomobilin sürüş dinamiğini” sağladığını iddia ediyor. Alpine CEO’su Philippe Krief, bu kurulumun yaklaşan A110 EV tarafından da benimseneceğini doğruladı.

Baş tasarımcı Antony Villain “Çoğu EV sadece düz sürüşle ilgili. Burada sürüş hissi A110’a benzer şekilde geliştirildi. Bu esas olarak tork vektörlemesinden kaynaklanıyor.” şeklinde konuştu. “Gelecekteki tüm Alpine otomobillerinin atası” olarak hizmet veren 2022 Alpenglow konseptinden esinlenen A390 Beta, %80 oranında üretime hazır olarak tanımlanıyor ve Villain, Le Mans’tan ilham alan orta yüzgeç de dahil olmak üzere ön kısmın nispeten değişmeden kalacağını doğruluyor. Başka bir yerde, kar tanesi şeklinde tasarlanan konseptin alaşımları (“hem güçlü hem de hafif”), aktif tork vektörlemesi gerçekleştiğinde mavi renkte yanacak. Bunun seri üretime geçeceği de firma yetkilileri tarafından doğrulandı.

Seri üretime geçmeyecek radikal unsurlar arasında arka menteşeli kapılar, arka ışık şeridi ve spoyler (sürüklenmeyi azaltmak için 80 mm’ye kadar uzayabilen) ve radikal Formula 1’den esinlenen iç mekan yer alıyor. Ancak Villain, bunların hepsinin “markanın geleceğine” işaret ettiğini söyledi. Bu iç mekan, standart sürüş düzeninden F1 şekline yansıtan bir düzene geçebilen hidrolik destekli sürücü koltuğuna odaklanıyor. Pedallar da yükselirken, direksiyon simidi genişten dar hale dönüşüyor ve hava durumu gibi ekstra bilgiler gösteriyor. Alpine, üretim aracının sahip olabileceği batarya, menzil veya güce odaklanmayacak. Fakat Alpine Engineering başkan yardımcısı Robert Bonetto, Autocar’a, türünün “en hızlısı” veya en menzillisi olmayı hedeflemeyeceğini, çünkü batarya boyutunu artırmanın ağırlığı artıracağını söyledi. Bunun yerine, “doğru seviyeleri” sunacak ve “hala rekabetçi bir şey olacak” dedi.

 

Kaynak: Autocar UK

 

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir