Lamborghini’nin Yeni V8 Motorlu Silahı: TEMERAIRO

Yeni Lamborghini Temerario, Huracan’ın yerini 920 beygir gücündeki V8 PHEV motoruyla alıyor

Lamborghini, uzun zamandır beklenen Huracan’ın yerini alacak yeni süper otomobili Temerario’nun örtüsünü kaldırdı. Lamborghini’nin 2003’ten beri ana akım süper otomobillerine güç veren ikonlaşan 5.2 litrelik V10 motoru üç elektrik motorunun desteklediği yepyeni çift turbolu 4.0 litrelik V8 ile değiştirildi.

Motorda Hot-V düzeni var. Yani turbolar iki silindir bankası arasına monte edilmiş. Bir motor, motorların düz düzlem krank mili ve şanzıman arasına konumlandırılmış. Diğer ikisi ön aksa monte edilmiş ve Temerario’ya kısa mesafelerde neredeyse sessiz, önden çekişli çalışma sağlıyor. Motor, tek başına 10.000 d/dak’da red line’a ulaşmadan önce 9000 ile 9750 d/dak arasında tam 800 bg güç üretiyor. Motorları da eklendiğinde güç çıkışı 920 bg’ye çıkıyor ve 2,7 saniyede 0-100 km/s hızlanma süresi ve 342km/s azami hız elde ediliyor. Motorlar sistemin toplam çıkışının nispeten küçük bir kısmına katkıda bulunuyor çünkü düşük devirlerde tork doldurma için kullanılıyorlar ve büyük, yüksek basınçlı turboların kullanımından kaynaklanan gecikmeyi azaltıyorlar.

Temerario’nun dramatik formu, tasarım şefi Mitja Borkert’in ‘uzay gemisi’ felsefesiyle uyumlu ve geniş altıgen egzoz ve benzer şekilde şekillendirilmiş ön ve arka LED’ler gibi bir dizi Lamborghini özelliği içeriyor. Amiral gemisi Revuelto ile açıkça ilişkili olmasına rağmen, Temerario aynı Y şeklindeki aydınlatma grafiklerini benimsemiyor, bunun yerine daha ince ön LED’lerle kendini farklılaştırıyor ve ona geçen yılki Lanzador elektrikli GT konseptine benzer bir görünüm kazandırıyor. Temerario’nun arka kısmının alt kısmı kesilerek lastikler açığa çıkarılmış ve çıkıntı daha kısa görünmüş. Temerario’da Huracan’ın karbon fiber ve alüminyum mimarisinden uzaklaşarak yalnızca alüminyumdan yapılmış yeni bir uzay şasisi tercih edilmiş. 1715 kg’lık kuru ağırlığı, pist odaklı Alleggerita (‘hafifletilmiş’) paketiyle donatıldığında 1690 kg’a kadar düşürülebiliyor.

İç mekan, sürücünün kendisini bir savaş pilotu gibi hissetmesini sağlamak için tasarlanmış ve ana kontrollerin içinde onları saran paneller bulunuyor. Lamborghini, kritik kontroller için fiziksel anahtarlama elemanları kullanmayı tercih ederken, uydu navigasyonu gibi ikincil işlevler 8,4 inç sürücü ekranında ve yolcu panosuna monte edilmiş 9,1 inç dokunmatik ekranda yer alıyor.

Aracı durdurma gücü ise önde 10 pistonlu kaliperlere sahip 410 mm alüminyum disk ve arkada dört pistonlu kaliperlere sahip 390 mm frenler ile sağlanıyor. Bunların, önceki Huracan Tecnica (31,5 m) ile aynı seviyede, 32 metrelik 100-0 mil hıza ulaşmasını sağlayan bir durma mesafesi sağladığı söyleniyor. Temerario ayrıca drift modu sunan ilk Lamborghini. Bu, üç seviyede kayma açısı sağlamak için ön motorlarda tork vektörleme kullanıyor.

Kaynak: Autocar UK

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir