Formula 1 otomobillerinde 2017’de değişenler

Formula 1′in 2017 sezonuna başlarken herkesin kafasında aynı soru: F1 araçlarında neler değişti?

Dünyanın en çok izlenen motor sporları etkinliği olan Formula 1, 2017 sezonuna bu hafta sonu yapılacak olan Avustralya Grand Prix’iyle start veriyor. Formula 1’in yeni sezonu damga vuran konu ise otomobillerin giderek hızlanması. Her anlamda artık daha hızlı tur atan otomobillerin teknik alt yapılarında ve aerodinamiklerinde bir çok değişiklik mevcut. Biz de 2016 sezonuyla 2017 sezonu arasında otomobillerde neler değişti birlikte bakalım istedik.

1. Ön kanatların genişlikleri 1650 mm’den 1800 mm’ye çıkarıldı. Otomobillerin burunları ise 20 mm uzadı. Kanatlar daha kıvrımlı bir yapıya geçiş yaptı.

2. Aerodinamik geliştirmelerin bir sonucu olarak ön tekerlerle gövde arasına yeni kanatlar eklendi. Kanatlar ön tekerlerden ve ön kanattan gelen türbülansı yumuşatacak.

3. Köpek balığı yüzgeçleri geri dönüyor. 2011’de kullanımından vazgeçilen köpek balığı yüzgeçleri, virajlarda dağınık hava akımını arka kanattan uzaklaştırmaya yarıyor.

4. Otomobillerin maksimum ağırlıkları 20 kilogram artarak 722 kilograma ulaştı. Bunun en büyük sebebi ise daha ağır yeni lastikler.

5. Fren diskleri artık 4 mm daha kalın. Bu da fren torkunu %25 oranında arttırırken 6 G’ye kadar frenleme gücü sunacak.

6. Arka difüzörün maksimum yüksekliği 125 mm’den 175 mm’ye yükseldi.

7. Arka kanatın yüksekliği 150 mm azalırken genişlikleri 200 mm arttı.

8. Aerodinamik parçalardaki gelişim ve değişimin bir etkisi olarak otomobillerin down-force kuvveti arttı. F1 otomobilleri artık (piste göre değişse de) en az 3 saniye, en fazla 5 saniye daha hızlı turlar atabiliyor.

9.  Yakıt limiti 5 kilogram arttırılarak 105 kilograma çıkarıldı. Otomobiller artık daha büyük tanklarla sahip.

10. Otomobillerin iz genişlikleri 200 mm artarak 2000 mm’ye ulaştı

11. Araçların lastik çapları hala 13 inç olsa da genişliklerinde %25’lik bir artış mevcut. Ön lastik 245 mm’den 305 mm’ye genişlerken arka lastik 325 mm’den 405 mm’ye genişledi. araçların yol tutuşu arttı.

12. Virajlarda geçen sene 3 G olan ölçülen yanal kuvvet bu sene Barcelona’daki testlerde 5.5 G olarak ölçüldü. Otomobillerin viraj hızlarında ise 40 km/s artış mevcut.

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir