2016 E-Serisi daha hafif ve daha şık

Mercedes-Benz beşinci nesil E-Serisi’ni Detroit Otomobil Fuarı’nda tanıttı. Aracın Avrupa’da bahar aylarında satışa sunulması planlanıyor. Otomobilin dış tasarımında C-Serisi ve S-Serisi’nin etkileri açık biçimde görülüyor: Özellikle tavan çizgisi ve pek çok yüzeydeki gergin hatlar fazlasıyla tanıdık. Söz konusu benzerlikler beşinci gövde E-Serisi’ni ailenin diğer modelleriyle daha uyumlu hale getirecek. Yeni modelin uzunluğu 43 mm’lik artışla 4923 mm’ye ulaşmış. Aynı şekilde, aks aralığı 65 mm büyüyerek 2939 mm’ye ulaşmış. Dolayısıyla otomobilin tampon-tekerlek mesafeleri kısalmış. Diğer boyutlarla ilgili veriler henüz netleşmedi fakat duyduğumuza göre otomobilin genişliği, içeride daha fazla alan ve daha geniş bir bagaj için, büyütülmüş. Diğer birçok güncel Mercedes modelinde olduğu gibi, E-Serisi 0.23’lük rüzgar direnç katsayısı bu sınıfın aerodinami rekorlarından birisini kırıyor. Mühendislik gelişimleriyle ilgili en önemli detaylardan birisi sıcakken biçimlendirilmiş yüksek mukavemetli çelik ve alüminyum karışımı yeni platform. Daha evvel C-Serisi ve S-Serisi’nde olduğu gibi, bu değişimle birlikte yaklaşık 100 kg civarında ağırlık tasarrufu yapıldığı belirtiliyor.

Bu arada ön çamurlukların, kaputun ve bagaj kapağının alüminyumdan imal edildiğini de ekleyelim. Yeni E-Serisi lansmanla birlikte sadece iki adet dört silindirli motor sunuyor olsa da, otomobilin sekiz adet motor seçeneğine sahip olacağından söz ediliyor. Bunların arasında E200’ün 181 bg ve 300 Nm değerlerine sahip olan 2.0 litrelik benzinli motoru ve E220d’nin 192 bg ve 400 Nm üreten 2.0 litrelik dizeli de mevcut. Az önce bahsettiğimiz 0M654 kodlu dizel motorun önümüzdeki dönemde çıkacak diğer Mercedes modellerinde de kullanılacağı ve bu ünitenin güvenirlik sıkıntıları yaşayan 0M651 kodlu motorun yerini alacağı söyleniyor. Söz konusu motorun E220d için belirtilen tüketim ve emisyon verileri sırasıyla 3.9 lt/100 km ve 102 g/km. Benzinli cephesinde 2.0 litrelik dört silindirli  motorun 242 bg gücündeki güçlendirilmiş bir versiyonu E250’yi yürütecek. E400 4MATIC içinse 328 bg gücündeki 3.0 litrelik V6 twinturbo makine düşünülüyor.

Serinin bombası için biraz bekleyeceğiz: 580 bg gücündeki 4.0 litrelik V8 motorla yürüyecek olan E63 AMG yıl sonuna doğru hazır olacak. Dizel motor seçeneklerinden biri olan 2.0 litrelik makinenin gücü azaltılmış bir versiyonu, E200d isimli başlangıç versiyonunda kullanılacak. Bu motorun gücü 148 bg. 2016 içinde göreceğimiz söylenen fakat en erken, bu yılın ikinci yarısında görebileceğimiz E350d ile ilgili önemli değişimler var: Eski otomobilin 3.0 litrelik V6 motorunun yerini alacak olan sıralı altı silindirli yeni motor 254 bg güç, 600 Nm tork üretiyor. Son zamanların sıfır emisyon modasından geri kalmak istemeyen Mercedes, E-Serisi için elektrik menzili 30 km civarında olacak bir plug-in mimari kullanmayı düşünüyor. Otomobilin Avrupa satışları başladıktan sonra C350e’deki 2.0 litrelik benzinli motor ve şanzımana entegre edilmiş elektrik motoru E-Serisi’nde de kullanılacak. E350e’nin bu sayede 275 bg güç ve 600 Nmt tork üretmesi, 2.1 lt/100 km tüketmesi ve 49 g/km gibi iddialı bir emisyon değerine sahip olması söz konusu.

Lansman modellerinden Mercedes’in 9G-Tronic isimli dokuz ileri otomatik şanzımanı kullanılıyor. Standart arkadan itişli gövdelerin yanında, 4Matic dört tekerlekten çekiş sisteminin ve manuel şanzımanın hangi modellerde sunulacağı ise henüz netlik kazanmış değil. E-Serisi, Mercedes’in MRA isimli modüler platformunun üstünde yükseliyor. Otomobildeki adaptif süspansiyonların üç farklı çalışma modu mevcut: Comfort, Comfort Avantgarde (gövdeyi 15 mm alçaltıyor) ve Sport. Bu arada gövde yüksekliği Sport modunda da 15 mm azaltılıyor. Belli başlı modellerde E-Serisi’nin havalı süspansiyonlarla satışı mümkün olacak. Firmanın son nesil Air Body Control sistemi öndeki tekerlekler için ikişer adet, arkadaki tekerlekler içinse üçer adet olmak üzere toplamda 10 adet ‘havalı yay’ içeriyor. Böylelikle Comfort, Eco, Sport ve Sport Plus isimli dört farklı sürüş modu için sertlik, yükseklik ve otomatik yükseklik ayarı yapılabiliyor. E-Serisi’nin iç mekanında sıfırdan yaratılmış bir mimari göze çarpıyor. Güncel E-Serisi’nden hem daha geniş, hem de daha kaliteli olan otomobilin kabin tasarımında C-Serisi ve S-Serisi’nin etkileri rahatlıkla görülüyor. Bir başka özel iç mekan detayı ise direksiyonun her iki yanında yer alan dokunmatik kontrol panelleri. Buna bir de iki koltuğun arasındaki dokunmatik paneli, konsoldaki çevirmeli kontrol kumandasını ve sesli komut sistemini eklediğinizde, E-Serisi’nin Comand sistemini idare etmek hiç olmadığı kadar kolaylaşacaktır. Ayrıca Apple CarPlay ve Google Android Auto uyumlu USB soketi de bu kısma konumlandırılmış. E-Serisi’nin konfor katsayısı yükseltmek için seride tamamen yeni koltuklar kullanılıyor. Otomobilin görünüm paketine göre farklı tasarımlara bürünebilen bu koltuklar eskisinden daha fazla yanal destek ve konfor sunuyor. Ayrıca E-Serisi’nin iç mekan kaplamaları ve gövde renklerinde de bir takım yeniliklerin olduğunu bilmelisiniz.

YAZI: GREG KABLE

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir