Volvo’nun yeni V90 steyşınının yüksek yapılı Cross Country versiyonu 20 yıl önce bu seriyi oluşturan V70 XC’nin mirasını yaşatıyor. Volvo’nun dediğine göre, V90 Cross Country, daha önceki seleflerinin hepsinden daha çok çalışılmış bir şasi yapısına sahip. Dört tekerlekten çekişli altyapı normal V90’a göre 65 mm daha yüksek. Ayrıca V90 Cross Country’nin lastik ve jant çapı da normal otomobile göre 42 mm daha büyük. Ön iz genişliği 20 mm artırılırken arka kısımda bu rakam 40 mm olarak belirtiliyor. V90 Cross Country’nin ön ve arka yaklaşma açıları da bir önceki XC modellerine göre belirgin bir şekilde off road’a daha yatkın tasarlanmış.
Aracın dinamik şefi Stefan Karlsson’un dediğine göre geliştirme esnasında 200’den fazla farklı şasi ayarı denenmiş. Araçta dört farklı sürüş modu bulunuyor: Rough Road, Comfort, Eco ve Dynamic. Yokuş İniş Destek sistemi de standart olarak geliyor. Arka aksta havalı süspansiyon opsiyonel olarak gelirken, tüm V90 Cross Country’ler modele özel hazırlanan off road ve asfalt sürüşe göre ayarlanmış lastiklerle satılacak. Volvo araştırma geliştirme bölümü şefi Peter Martins’e göre, ‘Cross Country konsepti sadece standart otomobilin plastiklerle çevrilmiş yüksek versiyonu değil, otomobilin iyi olması için en baştan beri çok özenle çalıştık.’ Tasarım şefi Thomas Ingenlath ise otomobilin tasarımının önceki modellere göre çok daha rafine ve görevine uygun olarak geliştirildiğini söylüyor. ‘Sanırım bu tasarım hareketiyle yeni bir trendi çok daha önceden yakaladık. Bu segmenti Volvo yarattı ve biz şimdi çıtayı çok daha yükseğe taşıyoruz.’
V90 Cross Country’nin üretimine bu yılın sonunda başlanacak, ancak satışı 2017’nin ikinci çeyreğini bulacak. Yeni Volvo V90 Cross Country’nin 2.0 litre D4 ve D5 dizel ünitelerle satılması bekleniyor. Ayrıca benzinli motorlar cephesindeyse T5 ve T6 yer alacak. Volvo’nın beklentisi yılda 30 bin adet standart V90, 20 bin adet Cross Country satmak. satmak. Ayrıca Amerika pazarı da Volvo’nun önem verdiği pazarlardan.
0 comments