Japon otomobil üreticisi, duyuruyu sosyal medya hesapları üzerinden gerçekleştirdi. 12 Temmuz’da başlayacak ve 15 Temmuz’da sona erecek Festivale katılacak otomobil, Nürburgring’de testlerine devam ediyordu. Kaputunun altında 3.0 litrelik turboşarjlı benzinli bir motor kullanacak Toyota Supra, bu üniteden 340 bg güç ve 450 Nm tork elde edecek. Tüm gücünü arka tekerleklerine yönlendirecek otomobil, bu işlemi 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzımanın yardımıyla gerçekleştirecek.
Çekiş sistemini ve şanzımanını BMW’den ödünç alan otomobil, bu parçaları Z4 ile paylaşacak. i3, i8 ve 7 Serisi’ndeki karbonfibar mimariyi de ödünç alacak Supra, bu mimariyi de Z4 ile paylaşacak. 1496 kg ağırlığa sahip olacak araç GT86’dan 250 kg daha ağır, eski nesil Supra’dan ise 14 kg daha hafif. Tüm bu verilerle birlikte otomobilin 0-100 km/s hızlanmasını 3.8 saniyede tamamlaması bekleniyor.
Toyota’nın ürün gamının tepesine yerleşecek model, 4380 mm uzunluğa, 1855 mm genişliğe ve 1290 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesi ise 2470 mm olarak açıklanan otomobilin boyutları eski nesline göre 140 mm daha kısa, 45 mm daha geniş, 15 mm daha yüksek ve aks mesafesi 80 mm daha kısa. Toyota Supra’nın kısalan uzunluğunun ise eskisine göre daha çevik bir yapıya sahip olmasına yardım ettiği belirtildi.
GT86’nın da baş mühendisliğini yapan Toyota Baş Mühendisi Tetsuya Tada, yaptığı açıklamada; “Kullanması gerçekten eğlenceli bir araç. Önden motorlu ve arkadan itişli… Böyle bir konsept ile çok kaliteli sürüş zevkleri tadılabilir. Hem yolda hem de pistte eğlenceli bir otomobil. BMW Z4 ve Toyota Supra iki farklı araç. Aynı parçaları kullanmamız bu modelleri birbirine benzetmez. Sonuçta iki farklı vizyonla üretilen otomobiller.” dedi.
0 comments