Yeni Mercedes-AMG GT 43 Coupé Türkiye’de

Mercedes-AMG, yeni AMG GT Coupé portföyünü AMG GT 43 ile genişletiyor.

AMG 2.0 litrelik turbo motor 310 kW (421 hp) güç ve 500 Nm maksimum tork üretiyor. Otomobil Formula 1’de kullanılan bir teknoloji olan elektrikli egzoz gazı turboşarjı kullanıyor. Bu şarj şekli tüm hız aralığında özellikle kendiliğinden olan tepkileri garanti ediyor. Yeni AMG GT 43 daha dinamik bir sürüş deneyimi sunarken daha yüksek verimlilik sağlamayı amaçlıyor. Turboşarj, kayış tahrikli marş jeneratörünü de besleyen 48 voltluk yerleşik elektrik sistemi üzerinden çalıştırılıyor. Bu kısaca 10 kW’lık (14 hp) ek bir destek sağlıyor. İkinci nesil 48 voltluk yerleşik elektrik sisteminde mild hibrit olarak da çalışıyor. Bu da performanstaki geçici artışa ek olarak daha fazla verimlilik için süzülme ve reküperasyon gibi işlevleri de mümkün kılıyor. Start-stop ve coasting fonksiyonları da bu sistem ile gerçekleşiyor.

AMG GT 43 0’dan 100 km/s hıza 4,6 saniyede ulaşırken en yüksek hızı 280 km/s.

AMG GT 43’te bulunan AMG 2.0 litrelik dört silindirli turbo motor maksimum 310 kW (421 hp) gücüne 6.750 rpm’de ulaşıyor. Motorun 500 Nm maksimum torku 3.250 ile 5.000 rpm aralığında sunuluyor. Duruma bağlı olarak kayış tahrikli marş jeneratörü (RSG) aracılığıyla 10 kW (14 hp) kısa süreli ek güç sağlanabiliyor.

Elektrikli egzoz gazı turboşarjının çalışma prensibi Mercedes-AMG Petronas F1 Takımı tarafından da kullanılan teknolojiye dayanıyor. Yaklaşık dört santimetrelik dar bir elektrik motoru doğrudan turboşarjın şaftına, egzoz tarafındaki türbin çarkı ile temiz hava tarafındaki kompresör çarkı arasına entegre edilirken elektronik olarak kontrol edilen bu motor doğrudan turboşarjın şaftını harekete geçiriyor. Böylece egzoz gazı akışı geleneksel tahriki devralmadan önce kompresör çarkını hızlandırıyor.

Bu sistem rölanti devrinden itibaren ve tüm hız aralıklarında tepki davranışını önemli ölçüde iyileştirmek için geliştirilmiş. Buna ek olarak turboşarjın elektrifikasyonu düşük hızlarda daha yüksek tork sağlayabilir. Bu da çevikliği artırırken aynı zamanda sıfırdan hızlanmasını da optimize edebilir. Sürücü gaz pedalını bıraktığında veya frene bastığında bile e-turboşarj teknolojisi takviye basıncını her zaman koruduğu belirtiliyor.

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G şanzımanda tork konvertörünün yerini ıslak kavrama alıyor. Bu, ağırlığı azaltırken daha düşük kütlesel atalet sayesinde özellikle ani hızlanmalarda ve yük değişimlerinde gaz pedalı komutlarına verilen tepkiyi optimize ediyor. Bu yazılım hızlı vites düşürme ve kısa geçiş süreleri sağlamak için geliştirilmiş. Ayrıca, “Sport” ve “Sport+” sürüş programlarındaki çift debriyaj fonksiyonu vites değiştirme hissiyatını değiştiriyor. Durma noktasından optimum hızlanmayı sağlamak için RACE START fonksiyonu da bulunuyor.

Beş AMG DYNAMIC SELECT sürüş programı ‘Smooth’, ‘Comfort’, ‘Sport’, ‘Sport +’ ve ‘Individual’ ile isteğe bağlı olarak AMG DYNAMIC PLUS paketinde bulunan ‘RACE’, konforlu veya dinamik sürüş aralığında seçenek sunuyor. AMG DYNAMIC SELECT sürüş programlarının bir parçası olarak GT modelleri de AMG DYNAMICS özelliğine sahip. Bu entegre araç dinamiği kontrolü ESP’nin dengeleyici işlevlerini direksiyon eğrisinde ve ek ESP işlevlerinde kullanıyor. Örneğin viraj alırken iç arka tekerleğe uygulanan kısa bir fren müdahalesi dikey eksen etrafında tanımlanmış bir savrulma momenti yaratarak viraj almaya yardımcı olabiliyor.

AMG GT 43’ün dış tasarımı AMG ailesinin geri kalanından pek çok ayrıntıyla farklılaşıyor. Aracın etrafı boyunca büyük hava girişlerine sahip yeni tasarlanmış ön tampon ve daha dar ön ve arka çamurluklar bulunuyor. Ön çamurluklar için yeni bir süsleme parçası da bulunurken arka kısımda sağ ve solda yuvarlak çift egzoz çıkışları yer alıyor.

AMG GT’de uzun bir dingil mesafesi, uzun kaput ve dik eğimli ön cama sahip arka koltuk yolcu bölmesi yer alıyor. Tekerlekler ise dış kaplamayla aynı hizada bulunuyor. AMG GT 43 standart olarak 20 inçlik hafif alaşım jantlarla sunuluyor. Opsiyonel olarak 20 inç çaplı diğer varyantlar da mevcuttur. Ayrıca 21 inç ölçülerinde dövme jantlar da bulunuyor.

AMG GT 43 standart donanımının yanı sıra mevcut birçok ek seçenekle farklı zevklere yönelik geniş bir kişiselleştirme yelpazesi sunuyor. Görünümü farklılaştırmak adına seçilebilecek üç dış tasarım paketi bulunuyor:

  • AMG dış krom paketi ön tamponda, ön çamurluklarda ve yan basamaklarda parlak kromdan detaylar barındırıyor.
  • AMG Gece Paketi’nde ön rüzgar deflektörü, yan basamaklardaki süsleme çıtası, dış ayna kaplamaları ve cam kenarı süs çıtaları gibi detaylar parlak siyah renkte tamamlanıyor.
  • AMG Gece Paketi II ise farklı radyatör süsleme seçenekleri, tipografi ve arkada bir Mercedes yıldızı da dahil olmak üzere siyah krom unsurlar içeriyor.

Mercedes-AMG GT 43’ün iç mekânı analog geometri ile dijital dünyanın kombinasyonunu sunuyor. “hiper-analog” olarak adlandırılan bu tasarım üç boyutlu bir vizör içine entegre edilmiş tamamen dijital gösterge panelinden oluşuyor. Görünüm kişiselleştirilebilir ana ekran seçenekleriyle özelleştirilebiliyor.

Fonksiyonel ve görsel merkezin odak noktası 11,9 inçlik multimedya dokunmatik ekran. MBUX bilgi-eğlence sistemi beş farklı ekran stiliyle AMG’ye özel genişletilmiş içerikler sunuyor. “AMG Performance” ve “AMG TRACK PACE” gibi özel menü başlıkları da bu sistemde bulunuyor.

AMG GT 43 standart olarak elektrikli ve manuel olarak ayarlanabilen ve Nappa deri kaplamalı AMG spor koltuklara sahip. Aynı durum heykelsi tasarımı, entegre koltuk başlıkları ve artırılmış yanal desteği ile opsiyonel AMG performans koltukları için de geçerlidir. MANUFAKTUR kişiselleştirme programından isteğe bağlı döşemeler seçilebiliyor ve üç farklı renk seçeneği mevcut. MANUFAKTUR iç mekân paketinde ise yedi farklı renk kombinasyonu sunuluyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir