Land Rover Defender’ın yerini alacak modelin tasarımıyla ilgili kararsızlık, süreci üç yıl uzatıyor.
Bir sonraki nesil Land Rover Defender’ın durumu halen belirsizliğini koruyor ki JLR’daki kaynaklarımız dahi durumun halen netleşmediğini ve otomobilin güncel öncelikler gözetilerek hazırlanacağını belirtiyor. Bunu yöneticiler dahi itiraf edemiyor fakat 68 yaşında bir ikonu yenilemek çok ama çok ciddi bir iş. Yine de banttan inen iki milyonuncu Defender’ın 400.000 sterline satılmasından ve Solihull’daki fabrikada üretimin bitmesinden sonra firma yetkilileri yola Defender olmadan devam etmek istemiyor. Şurası kesin ki gelecekte tek bir Defender olmayacak. Firma içinde küçük bir Defender ailesinden söz ediliyor… Üretimi biten gövdenin karizmatik olduğunu biliyoruz fakat otomobil son haliyle satışta kalırsa senelik 50.000 adet sınırını aşamayacaktır. Daha da kesin olan bir şey varsa, o da hiçbir otomotiv firması düşük hacimli ucuz bir modelle uğraşmak istemez. Diğer Land Rover modelleriyle ortaklık kaçınılmaz olduğundan alüminyum monokok gövdeye hazır olun. Ayrıca en az iki farklı aks aralığından ve birkaç çeşit gövde tipinden söz ediliyor ki bunların hiçbirisi üretimi biten Defender’a benzemeyecek. Ayrıca tamamen bağımsız süspansiyonlara, uzunlamasına yerleştirilmiş bir motora ve low range sunan bir dört tekerlekten çekiş sistemine kesin gözüyle bakılabilir. Defender’ın çok büyüyeceğini düşünmüyoruz. Daha önceki 90 ve 110 modelleri hafifçe irileşir, o kadar… Basit ve modern bir tasarım muhtemel görünüyor ki bu noktada iki yıl önce tanıtılan DC100 konsepti aydınlatıcı olacaktır. İçerideki kaynaklarımız, tasarım direktörü Gerry McGovern’ın Defender’ın neye benzeyeceğini bildiğini söylüyor fakat henüz hiçbir yerde net bir bilgi mevcut değil.
Yeni Defender’ın 2019’dan önce hazır olacağını sanmıyoruz. Bir kaynağımıza göre çıkış tarihi 2018 olabilir fakat Autocar olarak bu tarihte üretim versiyonuna yakın bir konseptten fazlasının hazır olacağını sanmıyoruz. Defender’ın İngiltere dışında bir yerlerde üretilmesi ve global bir otomobilin dünyanın her yerinde üretilebilir olmasıyla ilgili tartışmalar henüz netlik kazanmış değil fakat resmi kaynaklarımız şu an her şeyin ince ince hesap edildiğini belirtiyor. Yine de, her ne olursa olsun, Defender 68 yaşında bir İngiliz ikonudur ve üretiminin İngiltere dışına çıkmaması uygun olur diye düşünüyoruz. Duyduğumuza göre Slovakya’daki yeni fabrika bu iş için uygun olabilirmiş fakat İngiltere’nin şansı halen çok yüksek. Jaguar Land Rover CEO’su Ralf Speth ve ekibi geçtiğimiz günlerde bir Defender daveti düzenlemiş ve resmi olmasa da, otomobilin geleceğiyle ilgili bazı bilgilerden ve üretimin denizaşırı ülkelere taşınmasıyla ilgili ihtimallerden söz etmişti.
STEVE CROPLEY
0 comments