Honda’nın 10. jenerasyon Civic’i Paris fuarında tanıtıldıktan sonra 2017 yılının başında satışa çıkacak. Modelin tanıtımı sırasında Civic projesi başkanı Mitsuru Kiraya’ya Civic’in ‘tekrar savaşmak için geri döndüğü’ üzerinde durdu. Mevcut otomobilin gençlere göre fazla konservatif olduğunu, pazarların geliştiğini ve rakiplerin sunumlarını çok geliştirdiklerinden bahsetti. Beş kapılı heçbeki sırasıyla sedan, steyşın ve Type-R takip edecek. Mevcut satışlarını yüzde 20’sini steyşın, yüzde 4’ünüyse Type-R’ın oluşturması ilginç bir dağılım oluşturuyor.
Günümüz modeli gibi yeni versiyon da İngiltere Swindon fabrikasında üretilecek. Bu fabrika Civic için baz üssü olarak görev yapmak üzere geliştirildi. Honda buraya geçtiğimiz aylarda 200 milyon Sterlin yatırım yapmıştı. Önceden heçbek Civic’ler Swindon fabrikasından sadece Avrupa’ya ithal ediliyordu. Ancak şimdi üretimin yüzde 40’ı Kuzey Amerika’ya, yüzde 40’ı Avrupa’ya, yüzde 20’siyse İngiltere için gerçekleşecek. Yapılan teknolojik yatırımların başında yeni birleştirme ve kaynak teknikleri geliyor. Bu sistemde önce karoserin iç kısımları, ardından dışı ve en son da bağlantı kısımları üretime geçiriliyor. Bu sistem, bildiğimiz birleştirme sıralamasının tam tersi. Honda’ya göre bu sistem sayesinde gövdenin genel burkulma direnci artıyor. Eskisinden 16 kg daha hafif olmasına rağmen burkulma direnci yüzde 52 iyileştirilmiş.
Bu rakam, yeni tek gövdeli platform sayesinde elde ediliyor. Yaşam alanını çevreleyen iskelete ön ve arka kuleler, motor bölümündeki çapraz bağlantılar ve A ile B sütunlarının alt noktalarını birleştiren çapraz bağlantılar ekleniyor ve tüm bu yapı genel rijiditeyi maksimum düzeye getiriyor. Civic heçbek 4497 mm uzunluğunda, 1800 mm genişliğinde ve 1421 mm yüksekliğinde. Dingil mesafesiyse 2700 mm. Bu rakamlar yeni Civic’i eskisine nazaran 130 mm uzun, 30 mm geniş ve 20 mm daha alçak kılıyor. Dingil mesafesi olarak da 30 mm daha uzun olduğunu belirtelim. Honda, bu karoserde iki yeni turboşarjlı motor sunuyor: 1.0 litre üç silindirli 130 bg ve 1.5 litre 4 silindirli 180 bg. İki motor da 6 ileri manuel ya da CVT otomatik şanzıman ile gelecek. Mevcut 120 bg’lik 1.6 litre dizel seçeneği de yeni modele taşınacak. Ancak daha düşük emisyon ve daha fazla güç üretmek adına revize edilmiş olarak. Şimdilik bir hibrit planı bulunmuyor. Ancak Kiraya, yeni platformun hibrit yapıya uygun olduğunu belirtiyor. Ama tam elektrikli bir Civic’in bu platformda yükselmesi imkansız. Honda sade ve akıcı bir kabin tasarımı hedeflemiş. Burada ikinci nesil Connect multimedya sisteminin yer aldığı 7 inçlik bir dokunmatik ekran yer alıyor ve bu sistem Apple Car Play ve Android Auto’yu destekliyor.
Ayrıca 5 yıl boyunca harita güncellemelerinin ücretsiz olarak verileceği Garmin imzalı uydu navigasyon da opsiyonlar arasında yer alacak. 4 hoparlörlü 160W, 8 hoparlörlü 180W ve 11 hoparlörlü bir premium ses sistemi de seçenekler arasında olacak. Daha uzun dingil mesafesi sayesinde kabin hacmi de geliştirilmiş. Arka diz mesafesi söylenene göre 95 mm uzamışken önde ve arkadaki omuz mesafeleri de artmış. Bagaj aynı kalmış; 478 litre. Zaten bu değer en güçlü rakip VW Golf’ün 360 litresinden kat ve kat fazla. Honda Magic Seats kombinasyonunu kaldırarak yeni Civic’te alıştığımız 60/40 oranlı katlanma sistemine geri dönüş yapmış. Honda yeni modelini dört farklı donanım paketiyle sunacak ve her birinde oldukça ciddi güvenlik ekipmanları yer alacak. Fren yapabilen Çarpışma Uyarı Sistemi, Şerit Takip Asistanı, Adaptif Hız Sabitleyici, Trafik Levha Tanıma Sistemi ve Kör Nokta Uyarı Sistemi bunların başlıcaları. Fiyatlar henüz açıklanmadı, ancak beklentimiz mevcut versiyondan biraz daha pahalı olması yönünde.
0 comments