Büyük abisi BMW X6’nın yarattığı “coupe-SUV” sınıfında kompakt cepheyi temsilen 2014 yılında yollara inen BMW X4, güçlenen rakipleri karşısıda elini güçlendirmek için kapsamlı bir yenileme operasyonunu alındı. BMW’nin güncel modellerinin de kullandığı CLAR platformuna geçiş yapan yeni BMW X4; güncellenen iDrive sistemi, donanım listesine eklenen güvenlik ve sürüş destek sistemleri, revize edilen motorları ve yeni teknolojileriyle Mercedes-Benz GLC Coupe ve Porsche Macan gibi dişli rakiplerine karşı mücadeleyi devam ettirecek.
En büyük değişikliği altyapısında geçiren yeni BMW X4, güncel 7 Serisi ise kullanıma açılan CLAR platformunu kullanmaya başlıyor. Markanın alüminyum ve yüksek mukavemetli çelik ile ürettiği yeni şasi, mevcut modele göre 50 kilogram daha hafif bir otomobilin yaratılmasında önemli bir paya sahip. Daha rijit bir iskelete sahip yeni X4 önceki modele kıyasla; 81mm daha uzun, 37mm daha geniş, 3mm daha alçak. Aks açıklığı 54mm artan otomobilin kabininde daha fazla yaşam alanı vaat edilirken, yeni platform ve değişen ebatlar sayesinde yakalanan 50/50 ağırlık dağılımı otomobilin dinamizmine doğrudan katkı sağlayacak.
Mevcut X4’e göre sürüş dinamiklerinde ciddi bir ilerleme kat ettiği söylenen yeni model, yenilenen süspansiyon sistemiyle ve hıza duyarlı elektro mekanik Servotronic direksiyonuyla sürücüsü ile daha çok iletişim kuracak. BMW’nin en güncel xDrive dört tekerlekten çekiş sistemini kullanacak yeni X4, Performans Control fonksiyonuyla motordan gelen gücü tork yönlendirme sistemi yardımıyla istenen arka tekerleğe yönelendirebilecek.
İlk etapta 2 benzinli ve 2 dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneğiyle duyurulan BMW X4, ilerleyen günlerde 2 yeni M Performans seçeneğini de motor gamına ekleyecek. Mevcut motorların hepsinde 4 silindirli uzunlamasına yerleşimi kullanan X4, M modellerinde 6 silindirli dizel ve benzinli motorları kullanacak.
Dizel cephesinde; BMW’nin 20d modellerinden tanıdığımız 2 litrelik üniteyi 190 beygir gücüyle kullanacak X4, xDrive25d olarak isimlendirilecek daha güçlü dizel modelde yine 2 litrelik üniteyi 235 beygir gücüyle satışa çıkaracak. Benzinli motorlarda ise 2 litrelik 4 silindirli ünite; 186 bg’lik xDrive20i’de ve 255 bg’lik xDrive30i’de kullanılacak. Mevcut ürün gamındaki en güçlü model BMW X4 xDrive30i, 6.3 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşacak ve 240 km/s’lik maksimum hız kabiliyetine sahip olacak.
M40i ve M40d olarak isimlendirilecek M Performans modelleri ise 300 beygirin üzerindeki güçleriyle “hızlı X4” ihtiyacını karşılayacak. Benzinli model BMW’nin güncel 3 litrelik 6 silindirli motorunu önceki modelin 365 beygirlik gücüyle kullanmaya devam edecek. Tork değeri 34 Nm aratarak 500 Nm’e ulaşan ünite X4’ü 4.8 saniyede 100 km/s hıza taşıyabilecek. Dizel modelin 6 silindirli motoru ise 330 bg gücüyle 500 Nm torkuyla M40d’yi 4.9 saniyede 0’dan 100 km/s’ye ulaştıracak.
Kokpiti güncel BMW X3 ile büyük oranda benzeşen yeni X4, güncellenen iDrive sistemiyle ve donanım listesine eklenen sürüş destek sistemleriyle daha teknolojik bir kabinle müşterilerinin karşısına çıkacak. Artan malzeme kalitesiyle ve yeniden tasarlanan spor koltuklarıyla konfor ve lüks başlıklarında ilerlemeler kaydeden yeni BMW X4, hareketle kontrol ve kablosuz sarj gibi özellikleri de standart donanım listesinde bulunduracak.
Yakın zamanda yenilenen diğer BMW SUV’u X3 ile aynı üretim hattını paylaşacak yeni BMW X4, Alman üreticinin Amerika’daki Spartanburg fabrikasında üretilecek. Önümüzdeki ay yapılacak Cenevre Motor Show’da görücüye çıkacak yeni X4, Temmuz ayı itibariyle sahiplerine teslim edilecek.
0 comments