Yeni BMW M5 Plug-in Hybrid Tanıtıldı

M HYBRID güç ünitesine sahip Yeni BMW M5, BMW 5 Serisi tarihinin en güçlü versiyonu unvanını taşıyor.

Yeni BMW M5, 40 yıllık tarihi mirası ile M departmanı tarafından geliştirilmiş 4.4 litre hacminde V8 turbo benzinli plug-in hybrid motoru ile 727 beygir güç ve 1000 Nm tork üretiyor. M5 plug-in hybrid, şanzımana entegre edilmiş elektrik motoru sayesinde tamamen elektrik modunda 140 km/s hıza ulaşırken, WLTP verilerine göre 69 kilometreye kadar sıfır emisyonla gidebiliyor. M5’in tabanında yer alan batarya, 18.6 kWh kullanılabilir enerjiye sahip ve AC akımda 7.4 kW’a kadar şarj gücü desteği sunuyor.

M5 plug-in hybrid’deki M HYBRID güç ünitesi; yüksek devir karakterine sahip atmosferik bir içten yanmalı motor gibi çalışan 4.4 litre hacminde V8 ünite ile doğrusal aktarma performansı sunan ve özel geliştirilmiş 8 ileri M Steptronic şanzımana entegre edilmiş elektrik motorunu bir araya getiriyor. M TwinPower Turbo teknolojisine sahip içten yanmalı motor tek başına 585 beygir güç ve 750 Nm tork üretiyor. Şanzıman üzerinde yer alan elektrik motoru ise 197 beygir güç ile 280 Nm üretmesinin yanında bir ön dişli aşaması sayesinde şanzıman girişindeki etkisini 450 Nm seviyesine tercih edilen sürüş modu ve kullanıcı karakterine göre çıkarabiliyor.

Uzun dayanıklılık yarışları için geliştirilmiş BMW M Hybrid V8 Endurance yarış otomobili sürüş sistemindeki prensiple çalışan bu motor, gaz pedalı hareketine gecikme olmaksızın yanıt veriyor. Maksimum 7200 d/d motor devrine ulaşabilen ünite standart olarak 250 km/s maksimum hıza ulaşırken, M Sürüş Paketi tercih edildiğinde 305 km/s hıza çıkabiliyor. M5 plug-in hybrid’de bulunan spor egzoz sistemi, karakteristik sesi ve 100 mm boyutundaki siyah krom kaplamalı, M modellerine özgü dört adet çıkışı ve aerodinamik açıdan otomobilin rüzgar yönlendirmesine katkı sağlayan difüzörüyle dikkat çekiyor. M HYBRID teknolojisi sayesinde sıfır emisyonlu sürüş imkanı sunan M5, elektrikle seyir halindeyken çevreyi uyarmak için özel BMW IconicSounds Electric ile donatılmış. Bu ses, araç tamamen elektrikli modda çalışırken gaz pedalının hareketlerine otantik tepkiler veriyor. Sürüş sistemi konfigürasyonuyla, V8 motorun gücüne ek olarak ekstra elektrik gücünün devreye girdiğini vurgulayan bir sesi de ayrıca üretiyor.

M5 plug-in hybrid’in orta konsolundaki kontrol paneli, sürüş deneyimini kişisel tercihlere göre uyarlamak için model spesifik düğme kombinasyonlarını bünyesinde barındırıyor. Setup düğmesi; sürüş sistemi, Drivelogic, şasi, direksiyon, fren sistemi ile M xDrive konfigürasyonlarına ve fren enerji geri kazanımının yoğunluğuna doğrudan erişim sağlıyor. Kullanıcı tarafından belirlenen iki genel araç ayarı, direksiyonda yer alan M düğmelerine kaydedilerek kullanılabiliyor.

Yenilenen BMW M5’in 2024’ün son çeyreğinde ülkemize gelmesi bekleniyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir