Firmanın amiral gemisi olarak görülen A8 yeni dizayn ve teknolojisiyle gelecek aylarda piyasaya sürülecek. Alman otomobil üreticisi için yeni bir çağın başlangıcı olarak nitelendirilen dördüncü nesil A8, F segmentindeki rakiplerine karşı yeni bir mücadele başlatmayı planlıyor.
Yeni A8’de Q7 modelinin S serisinde kullanılan standart 48V elektrikli tahrik düzeni mevcut ve bu sistem 31 kilometreye kadar sürüş olanağı sağlıyor. Ayrıca bu sistem kayış ile çalışan bir alternatör vasıtasıyla, frenleme esnasında kinetik enerji kazanımı sağlıyor. Otomobilde gelişmiş yol taramasına sahip aktif süspansiyon sistemi bulunuyor. Bu sistem dört farklı sürüş yüksekliğine izin veriyor. Audi, yeni A8’in yüksek derecede otomatik sürüş için geliştirilmiş ilk seri üretim arabası olduğunu iddia ediyor.
Kod adı D5 olan Yeni A8’in isteğe bağlı donanım listesinde bulanan özellikleri arasında Trafik Sıkışıklığı Pilot sistemi öne çıkıyor. Bu sistem trafiğin saatte 60 kilometre veya daha düşük bir hızda ilerlediği anlarda devreye giriyor. Sistem devreye girdiğinde, sürücüye gerek kalmadan araç hem kendi durumunu hem de diğer araçların durumunu sensörler yardımıyla takip ediyor.
Trafik sıkışıklığı pilot sistemi; kameralar, ultrasonik sensörler ve radar gibi teknolojik ürünler kullanarak seri üretim için tasarlanmış otomatik sürüş sistemine sahip. Bu sistem çalıştırma, hızlanma, frenleme ve yönlendirme komutlarını içeriyor. Ayrıca ön cama monte edilmiş kameralar saniyede 18 kez yol taraması yapabiliyor.
Yeni A8 daha önceki jenerasyonlarından da bilindiği gibi iki farklı dingil mesafesine sahip olacak, A8 ve A8 Long olarak üretilecek. Her iki modelin de dingil mesafesi eski A8’den 6 mm daha uzun olacak. Yeni A8; 5172 mm uzunluğa, 1945 mm genişliğe ve 1473 mm yüksekliğe sahip.
İç dizayndan bahsedecek olursak yeniden tasarlanmış bir gösterge tablosu, çok fonksiyonlu direksiyon ve dokunmatik ekranlar dikkat çekiyor. Eski A8’lerden 4kg hafif olan yeni ön koltuklar, yüksek çözünürlüğe sahip grafikler ve iki ayrı ekrana sahip MMI (Multi-Media Interface System) mevcut. Biri 10.1 inç ve diğeri 8.6 inç’lik kavisli bir dizayna sahip. Buna ek olarak yeni A8 dört çekirdekli bilgi-eğlence sistemi içeriyor.
Yeni A8, benzinli ve dizel olmak üzere iki adet turbo şarjlı V6 motor seçeneği ile sunulacak. Biri 3.0 TFSI 335 bg’lik benzinli motor diğeri ise 3.0 TDI 264 bg’lik güç üretebilen dizel motor seçeneği. Her iki motor seçeneğide isteğe bağlı spor diferansiyel ile sipariş edilebilen sekiz ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş kontrolüne sahip olacak. Bu detaylar A8’in tepki verme gücünü ve dinamik karakterini yükseltmeyi amaçlıyor.
2018 yılı içerisinde, 4.0 TDI 429 bg’lik turbo şarjlı V8 motora sahip bir dizel daha katılacak. Ardından ise amiral gemisinin en büyük motor hacmine sahip 6000 cc’lik W12 motor seçeneği piyasada yer almaya başlayacak.
Henüz teyit edilmemesine rağmen, S8 tarafından kullanılan 4.0 litrelik turbo benzinli motorun güçlendirilmiş versiyonunu üretilmeye hazırlanıyor. Aynı motor Audi’nin, Volkswagen’in kardeş şirketi Porsche tarafından Panamera Turbo’da zaten kullanılıyor.
0 comments