Audi A8’den önemli izler taşıyan yeni Audi A7 örtülerinden kurtularak yeni yüzüyle artık karşımızda. Audi’nin yeni nesil tasarım diline sahip olan yeni A7’de, genel yapısı itibarıyla A8’in sportif versiyonu olarak konumlanıyor.
Aracın ebatlarına baktığımızda 4.969 milimetre uzunluğa, 1.908 milimetre genişliğe, 1.422 milimetre yüksekliğe ve 2.926 milimetre aks mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Bu artış aks mesafesinde 12 milimetre uzunluktaysa 5 milimetre olarak detaylara yansıyor. Bagaj bölümünde 535 litrelik kullanım alanı bulunuyor.
Markanın amiral gemisi A8’e göre daha geniş ve alçak yapıda olan ön ızgara, ahenkli çizgi şeklinde HD Matrix LED teknolojisine sahip lazer destekli ön ışıklandırma grubu bu bölümde dikkat çeken noktalar. A7’nin arka bölümüne geçtiğimizde ise on üç farklı segmentten oluşan grafikli arka ışıklandırma dikkat çekiyor. Otomobilin arkasıda yer alan entegre spoiler’in 120 km/s hızdan itibaren etkin olduğu görülüyor.
A7’nin kokpitinde sesle kontrol edilebilen multimedya ve 10.1 inçlik sürücü ekranı bulunuyor. 12.3 inçlik Audi Sanal Kokpit teknolojisiyse opsiyonel donanımda. 8.6 inçlik alt bölümdeki ekrada ise aracın kliması başta olmak üzere otomobille ilgili özelliklere ulaşmak mümkün oluyor.
A7’de en çok dikkat çeken konulardan biri yapay zeka destekli sürücü asistanı. A8’de karşımıza çıkan bu özellik kendi kendine park etme özelliğinin yanı sıra araç dışından uzak kontrol ile park etme de yapılabilecek. A7’de bulunan on iki ultrasonik sensör, beş radar, beş kamera ve lazer tarayıcı otomobili otonom sürüşe hazır hale getiriyor.
Yeni Audi A7 ilk etapta 3.0 litrelik altı silindirli turbo motorla satışa sunulacak. 340 beygir güç ve 500 Nm tork üreten bu motor A7’yi 0’dan 100’e 5,3 saniyede eriştirebilirken maksimum 250 km/s hıza çıkartabiliyor. Audi yakın dönemde altı ve dört silindirli benzinli ve dizel motor seçeneklerini ürün seçeneklerine ekleyecek.
0 comments