Yeni Audi A5 Sınıf Atladı

Audi, Premium Platform Combustion (PPC) temelinde geliştirilen ve yeni MHEV plus teknolojisine sahip kısmen elektrikli dizel ve benzinli motorlarıyla donatılmış Yeni A5 model ailesini tanıttı.

İlk Audi A4’ten 30 yıl sonra, artık Audi A5 olarak adlandırılan son nesil hem Sedan hem de Avant gövde stilleri ile satışa sunuluyor. İç mekanda ise yeni bir tasarım dili benimsenmiş. Kısmen elektrikli içten yanmalı motorlar ve S modelleri de ürün yelpazesini tamamlıyor.

Audi, 2024’ten itibaren model yelpazesini genişletmesine paralel olarak modellerin isimlendirmesini çift sayılar elektrikli modelleri, tek sayılar ise içten yanmalı motorlu araçları temsil edecek şekilde yeniden yapılandırmıştı. Yeni neslin tanıtımıyla birlikte Audi A4’ün yerini Audi A5 alıyor. Neckarsulm’da üretilecek model, dört yeni varyantta sunuluyor: A5 Sedan ve S5 Sedan, A5 Avant ve S5 Avant. Bu varyantlar, yeni geliştirilmiş olan Premium Platform Combustion (PPC) altyapısı üzerinde pazara sunulan ilk modeller.

Yeni Audi A5, 4.195.943 TL’den başlayan fiyatlarla Audi showroomlarında satışa sunuluyor.

Sedan ve Avant modelleri, 4.829 mm uzunluğuyla aynı araç boyutlarına sahip. Bu uzunluk onları üst orta sınıf segmentlerde konumlandırıyor. A4’e kıyasla yeni modellerin uzunluğu 67 mm artmış ve 2,892 milimetrelik bir dingil mesafesine sahip. Aynı zamanda Audi, yeni A5’in temel özelliklerini iyileştirimeyi hedefleyerek müşterilerinin en çok tercih ettiği navigasyon sistemi, elektrikli açılıp kapanan bagaj kapağı ve indüktif şarj özelliğine sahip kablosuz şarj bölmesi gibi birçok özellik artık standart olarak sunuyor.

Yeni Audi A5’te ekipman seviyesi de artırılmış. Audi müşterilerinin sıklıkla tercih ettiği Matrix LED Far ile 10,9 inçlik ön yolcu ekranı Teknoloji Paketi Plus donanımına standart olarak eklenirken, neredeyse tüm yolcu bölmesini kaplayan, segmentlere ayrılabilir şeffaflığa sahip panoramik cam tavan tüm donanım seçeneklerinde standart olarak sunuluyor.

Opsiyonel ekstralar arasında ise 3D ses ve koltuk başlığı hoparlörlerine sahip Bang & Olufsen Premium Ses Sistemi, elektrikli direksiyon kolon ayarı ve garaj kapısı açma gibi çeşitli seçenekler sunuluyor. Birbirinin üzerine inşa edilen paketler halinde sunulan özel ekipmanlar da opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.

Yeni MHEV plus teknolojisinde motorlar 48 volt mild hibrit sistem, lityum demir fosfat batarya ile donatılmış. MHEV plus sistemi, yeni Audi A5 TDI ve Audi S5 modellerinin performansını ve verimliliğini iyileştirmeyi amaçlıyor. Sistemler otobanda ek elektrik gücünün yanısıra (18 kW’a kadar/24 hp), şehir içi trafiğinde dur-kalk sırasında tamamen elektrikli sürüş imkânı sağlıyor. Yavaşlama sırasında tahrik jeneratörü bataryaya 25 kW’a kadar rejeneratif frenleme ile enerji geri kazandırıyor.

MHEV plus sistemi bir yandan içten yanmalı motora elektrik desteği sağlayarak özellikle yavaş sürüşlerde yakıt tüketimini azaltırken, diğer yandan depolanan enerji içten yanmalı motor devre dışı olduğunda yüksek güç tüketen sistemlere elektrik sağlıyor.

Yeni Audi A5 geliştirilirken dinamik bir kullanıma sahip olmasına ve aynı zamanda konforlu bir sürüş deneyimi sunmasına önem verilmiş. Bunu yapabilmek için de Audi şasiyi bir dizi detaylı iyileştirmeyle revize etmiş. Örneğin sürüş hissiyatını artırmak için direksiyon aksamı aradaki bağlantı materyalleri azaltılarak doğrudan gövdeye monte edilmiş.

Yeni Audi A5, standart olarak dinamik ayarlanmış çelik süspansiyon ile üretiliyor. Opsiyonel olarak, S spor süspansiyonu (Audi S5’te standart) ve sönümleme kontrollü S Spor süspansiyon da mevcut. Her iki opsiyonel versiyon da gövdeyi 20 milimetre alçaltıyor. Sönümleme kontrolüne sahip opsiyonel S spor süspansiyonu, Audi drive select dinamik sürüş sisteminden seçilebilen sürüş modları arasında geniş bir aralık sunuyor. Dinamik mod, belirgin şekilde daha sert ve daha dinamik ayarlanmışken, konfor modu daha rahat bir sürüş sunuyor.

İç mekanda, 11,9 inç Audi sanal kokpit plus ve kavisli tasarıma sahip 14,5 inç Audi MMI panoramik ekran ve standart olarak sunulan 10,9 inç MMI ön yolcu ekranı bulunuyor. Geliştirilen bu konseptte ergonomi ve sürücü odaklı basit kullanım temel unsurlar olarak ele alınmış. Head-up display (HUD) de yeniden geliştirilmiş ve görünen görüntü alanı önceki modele göre yüzde 85’ten fazla büyümüş. Sürücüler ilk kez araç ve bilgi-eğlence fonksiyonlarını head-up display üzerinden kontrol etme seçeneğine sahip olacak. HUD, hız, asistan sistemleri, navigasyon talimatları ve medya verilerini görüntülüyor.

Audi A5 ailesi, opsiyonel olarak önde dijital, özelleştirilebilir LED gündüz farları ve arkada ikinci nesil dijital OLED arka lambalar sunuyor. Dijital OLED panel başına yaklaşık 60 segment ile A5’in arkasında adeta bir ekran işlevi görmeye başlıyor. Örneğin, otomatik park etme sırasında veya bir kaza ya da tehlike durumunda, belirli bir ışık sembolü ile diğer araçları uyaran yeni iletişim ışığı bulunuyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir