Volvo yeni 40 serisini tanıttı

Volvo yeni kompakt sınıf ürün gamını oluşturacak ailede hibrit crossover modelleri ve elektrikli sedan otomobiller görmeye hazırlıklı olun.

Volvo gelecekt planları arasındaki 40 Serisi adını verdiği, kompakt bir crossoverı da barındıran yeni ürün gamını tanıttı. 40.1 ve 40.2 adı verilen iki konsept otomobil Volvo’nun yeni CMA (Compact Modular Architecture), yani “kompakt modüler mimari” platformunda yükseliyor. CMA, 2010 yılında Ford’dan Çinli Geely’ye geçtiğinden beri üreticinin geliştirdiği ikinci platform. İlki XC90 ve yakında satışı başlayacak olan S90’da kullanılan SPA’ydı. 40.1 2017’de tanıtılıp satışa sunulacak XC40’ın önizlemesi niteliğinde. Köşeli hatlara sahip tasarımı XC90’dan tanıdığımız yeni Volvo tasarım diline sadık kalmış. 4390 mm uzunluğundaki 40.1 konsepti Range Rover Evoque modeliyle hemen hemen aynı ve Volvo üretim versiyonunda da bu boyutlara sadık kalacağını belirtti. Otomobil gücünü markanın ilk kez XC40’ta kullanacağı yeni geliştirdiği hibrit güç ünitesinden alacak.

Volvo Concept 40.1 rear three-quarters

T5 Twin Engine ismini taşıyacak yeni ünite, XC90’daki elektrikli arka aksa sahip T8 Twin Engine’le tamamen farklı. Daha küçük bir otomobil olduğu için daha küçük bir içten yanmalı motor olacak ve sadece önden çekişli olarak sunulacak. Yeni üç silindirli içten yanmalı motor 180 bg üretecek ve 75 bg’lik güce eşdeğer bir elektrikli motorun desteğini alacak. Bu ikili güçlerini yedi ileri çift kavramalı bir şanzıman vasıtasıyla (karşı sayfanın sağında görselini görebilirsiniz) yere aktaracak. 9.7 kWs’lık batarya otomobilin ortasında konumlandırılacak ve 50 kilometrelik elektrikli sürüş menziline olanak tanıyacak. Bileşke olarak 255 bg üretecek otomobilin çevrecilik konusunda sınıfında öncü olması gerekiyor. Öyle ki Volvo’nun güç üniteleri patronu Michael Fleiss “Eğer öyle olmazsa yanlış birşey yapmışızdır” şeklinde açıklamada bulundu. XC40 aynı zamanda sadece içten yanmalı olarak turbo beslemeli benzinli ve dizel motorlarla da satılacak ama en çok satacak modelin hibrit versiyon olması bekleniyor. Volvo CEO’su Håkan Samuelsson hibrit versiyonun turbodizel muadiline göre iki yıl içinde gelecek yeni emisyon kurallarından dolayı daha düşük yürütme maliyetlerine sahip olmasını öngörüyor. 40.2 diğer yandan markanın elektrikli otomobillere olan bakış açısını ortaya koyuyor.

Volvo Concept 40.2 rear quarter high

Tasarım şeflerine göre bu konsept tasarımsal olarak platformun karoser çeşitliliği konusundaki başarısını ortaya koyuyor. Notchback sedan silüetine rağmen bagaj kapağı liftback otomobillerde olduğu gibi camla birlikte açılabiliyor. Daha yüksekte bulunan zemin yüzeyi sayesinde kabin hacminden taviz vermeden bataryalar için yeterli alan da sağlanmış oluyor. Aynı zamanda crossover benzeri bir görüntü de sunmasına yardımcı oluyor. Samuelsson geleneksel hatchback karoserli V40’ın ürün gamındaki yerini alacağını, 40.1’in ABD, Çin ve Türkiye gibi sedanların sevildiği ülkelerde başarıyı kovalayacağını da belirtti. “Geleneksel sedanlardan birazcık daha farklı birşey yaratmaya çalışıyoruz. Orası kalabalık bir segment. Konseptimize bakarsanız sedan olduğunu söyleyebilirsiniz ama 30 mm daha yüksek. Bunun nedeni bataryalar olsa da biz bunu taviz olarak nitelendirmiyoruz. Bence yüksek haliyle daha güzel” cümleleriyle kararlılığını da belirtmiş oldu. Güç ünitesi hakkında pek bir bilgi paylaşılmasa da en az 350 kilometrelik bir menzil sunacak şekilde geliştirdiği konuşulanlar arasında. Üretim versiyonu için birkaç yıl daha var ve Volvo öncelikle 2019 yılında SPA platformunda bir eletrikli otomobil sunmaya hazırlanıyor. Markanın planı 2025 yılından önce bir milyon adet elektrikli veya hibrit otomobil satmış olmak.

CMA with T5 Twin Engine powertrain – 3/4 view

Volvo elektrik motoru entegrasyonunda kendi yöntemlerini uyguluyor

40.1 konseptinin T5 isimli plug-in hibrit ünitesini daha önce görülmemiş bir aktarma şemasına sahip. 55 kWs’lık elektrik motoru çift kavramalı şanzımanın iki şaftından ikinci, dördüncü, altıncı ve geri vites dişlilerinin bulunduğu şafta bağlı şekilde çalışıyor. Bu da sadece bu viteslerde elektrikli sürüşün mümkün olduğu, diğer viteslerde de içten yanmalı motora takviye olarak çalıştığı anlamına geliyor (yanda görebilirsiniz). Volvo Ar-Ge departmanı patronu Peter Mertens; “Bu son derece yenilikçi ve verimli bir kombinasyon sunuyor. Üretim maliyetleri daha düşük, performans daha fazla ve emisyon değerleri de bir hayli düşük seviyelerde. Diğer üreticiler elektrikli motoru şanzımanla içten yanmalı motorun arasına konumlandırıyor ve bu aktarma kayıplarına yol açıyor.” şeklinde konuştu. Mertens aynı zamanda CMA’nın “tak çalıştır”, yani direkt olarak farklı aktarma sistemlerine ve dört tekerlekten çekişe uygun olduğunu da belirtti. Yani daha güçlü olan T8’de olduğu gibi elektrik motorunun arka tekerlere güç verdiği kombinasyonlar da görebiliriz.

YAZI: MIKE DUFF

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir