C sınıfında yer alan hot hatch’ler 400 beygir seviyesine yaklaşırken B sınıfı hot hatch’ler hala 200 beygir seviyesinde dolaşıyor. Fakat bu durum Polo R ile sona erecek gibi gözüküyor.
2018 yılında yollara çıkacak olan Polo GTI, 197 beygir güç ve 320 Nm tork üreten 2 litrelik turboşarjlı motora sahip. Golf R’da da kullanılan EA888 kodlu bu motor, Golf R modelinde 300 beygir güç ürettiğini biliyoruz. Volkswagen mühendislerinin bundan ilham alarak Polo R modeli için çalışmalara başladı. MQB platformu üzerine şekillenen Polo, bu sayede Golf R’da kullanılan dört tekerlekten çekiş sistemine rahatlıkla adapte olabilmiş durumda.
Peki Volkswagen’i asıl tetikleyen neydi? R modellerinin sayısını artırmak isteyen Volkswagen Tiguan R modelinin testlerine devam ederken T-Roc R modeli üzerine çalıştığı biliniyor. Bu nedenle modelin ortaya çıkması çok doğal. Fakat Polo R’nin Golf R modelinin müşterilerini çalma ihtimali modelin önündeki en büyük engel gibi gözüküyor.
0 comments