Markanın ilk tamamen elektrikli SUV’u olan ID.4’ün seri üretimi, Zwickau’da başladı. E-mobilitede dünya lideri olma hedefine ulaşmak amacıyla 2024 yılına kadar 33 milyar Euro yatırım yapmayı planlayan Volkswagen Grubu, bu yatırımının 11 milyar Euro’luk kısmını Volkswagen markasına ayırmış durumda. Marka, 2025 yılında 1,5 milyon elektrikli araç üretmeyi planlıyor.
D.4, Volkswagen’in tamamen elektrikli modelleri için geliştirdiği MEB (modüler elektrik platformu) teknolojisine dayanıyor. 500 kilometrelik menzile sahip (WLTP’ye göre) ID.4, geniş iç hacmi ve dış tasarımı ile dikkat çekiyor.
SUV’un, ilk etapta arkadan itişli olarak pazara sunulması planlanırken, sonraki dönemde elektrikli dört tekerlekten çekişli versiyonu da pazarda yerini alacak. Yüksek voltajlı batarya, sürüş dinamikleri açısından son derece dengeli bir aks yükü dağılımı ve düşük bir ağırlık merkezi oluşturmak amacıyla gövdenin altına yerleştirilmiş. Yeni MEB (modüler elektrik platformu) teknolojisine dayanan tüm modeller gibi ID.4 de çok geniş bir iç alana sahip. Sıfır emisyonlu SUV’un keskin hatlara sahip dijital kokpitinde tüm fonksiyonlar dokunmatik yüzeyler ve sezgisel ses kontrol teknolojisiyle sağlanıyor.
ID.4 ve ID.3, markanın 2050 yılına kadar tamamen karbon nötr olma hedefi doğrultusunda çok önemli kilometre taşları. ID.4’ün Zwickau fabrikasındaki üretiminin karbon nötr olarak gerçekleştirilmesi planlanıyor. Ayrıca modelin batarya hücresi üretiminde yalnızca yeşil enerji kullanılıyor.
0 comments