Volkswagen‘in başarılı süper mini otomobili Polo, nihayet tamamen yenilenen görünümüye ve teknolojileriyle ortaya çıktı.
Giderek kompakt sınıfa kayan ebatlarıyla ve teknolojileriyle, en güncel rakipleri; Ford Fiesta ve Seat Ibiza karşısında eline fazlasıyla güçlendirerek geri dönen Polo, yeni neslinde çok daha iddialı. Büyük abisi Golf’ten rol çalan bir çok donanımıyla şimdiden bekleyenlerini heyecanlandıran Polo, 2018 gelemeden önce yollara inecek.
1975 yılından bugüne kadar 14 milyon adetlik satış rakamına ulaşan Polo, 6. karşımızda. Tamamen yenilenen ve platform değiştiren Polo, artık kardeş markalar Seat,Skoda ve Audi’nin süper minilerinin de kullancağı MQB A0 platformunu kullanacak. Platform değişikliğinin en büyük karşılığını ebatlarında büyümüyle alan Polo, B segmentinin sınırlarını aşan rakamlara sahip. 94mm daha uzun dingil mesafesi ve önde 62mm, arkada 49mm daha geniş aks açıklığıyla duyurulan yeni Polo, büyük abisi Golf’ten sadece 48mm daha dar. Polo’nun ebatları ise şöyle; uzunluk 4053mm, genişlik 1751mm, yükseklik 1446mm.
”Otomobil biraz büyüdü fakat asıl konu dingil mesafesindeki uzama. Bu sayede çok daha fazla konfor ve yaşam alanına kavuşan Polo, hem bagajda hemde kabininde çok daha fazla büyüme elde etti. Daha geniş ve alçak bir yapıya kavuşan otomobili daha orantılı bir hale getirdik.” diyen Volkswagen’in 1 numarası Herbert Diess, daha fazla diz ve baş mesafesinin müjdesini vermiş oldu. Yeni Polo için belirtilen bagaj hacmi ise önceki modelden tam 71 litre daha fazla; 351 litre.
Yeni platformda sıcak şekillendirilmiş çelik ve alüminyumu daha fazla kullanan Polo, materyellerdeki iyileştirmelerle daha hafif bir yapıya kavuşurken, görsel olarak da daha pro-agresif bir tasarıma geçiş yaptı. Golf‘e selam gönderen tasarım öğelerini kullanmaya devam eden Polo, önceki nesildeki stop yapısını temelde korusa da ‘yeni’ olmanın gereği olarak yapısal formunda küçük değişikliklerle ortaya çıktı.
Şimdilik sadece 4 benzinli ve 1 dizel motorla duyurulan Polo, yenilen Golf‘ten de tanıdığımız 1.5 litrelik TSI üniteyi de motor gamında bulunduracak. 65 ve 75 beygir güç seçeneklerine sahip 1 litrelik 3 silindirli atmosferik, 95 ve 115 beygir güç seçeneklerine sahip 1 litrelik 3 silindirli turbo ve 2 litrelik 4 silindirli turbo ünitelerle de satışta olacak Polo; en güçlü versiyonu GTI’da 200 beygirlik bir güç değeri sunacak. 1.5 TSI ünitenin gücü ise 150 beygirle sınırlı kalacak.
Dizel cephesinde ise sadece 1.6 litrelik dört silindirli motora yer veren Volkswagen, 80 ve 95 beygir güç seçenekleriyle dizel üniteyi satışa sunacak. Her iki modelde de Volkswagen’in SCR (seçici katalitik azaltma) konvertör sistemi standart olarak sunulacak.
Yeni Volkswagen Polo‘da ayrıca sadece bir kaç pazara özel olmak üzere 1.0 TGI ünite de kullanılacak. Volkswagen’in 1 litrelik 4 silindirli ünitesinin doğal gaz yakıt sistemine uyarlanmış bir versiyonu olan motor, 90 beygir güce sahip olacak.
Tüm motor seçeneklerini sadece önden çekişle birlikte satışa sunacak Volkswagen, 5 ve 6 ileri manuel şanzımanla 7 ileri otomatik DSG şanzımanı listede bulunduracak. Güç ünitelerinin tamamında start/stop sistemini standart olarak sunan marka, fren enerjisi geri kazanım sistemiyle de daha verimli bir sürüş sunacak.
Avrupa için 6 farklı donanımla duyurulan Polo; Trendline, Comfortline, Highline, R-Line, GTI ve Beats seçenekleriyle ortaya çıktı. R-Line versiyonunu yine Golf‘ten bildiğimiz gibi sadece görsel eklentilerle oluşturan Volkswagen, Polo’nun ürün gamındaki en güçlü versiyonu GTI olarak belirledi.
GTI’da gelenekselleşen ekoseli koltukları kullanmaya devam eden Volkswagen; modele özgü tamponlarla, 17 inçlik jantlarla ve kırmızı GTI detaylarıyla 6. nesilde de efsaneyi devam ettiriyor. Yine Golf GTI‘dan tanıdık gelen; ön far içine yerleştirilen kırmızı detaylarla ve arka rüzgarlıkla kolayca ayırt edilebilen GTI, çift krom egzoz çıkışıyla ve bal peteği desenli ızgaralarıyla dikkat çekiyor.
Kokpit tasarımında da tıpkı gövdesinde ve altyapısında olduğu gibi ciddi değişimler yaşayan Polo‘da değişen orta konsol ve sürücü gösterge paneli en çok dikkat çeken detaylardan. Havalandırma ızgaralarıyla bilgi-eğlence sistemi ekranının yer değiştirdiği orta konsolda, sürücüye doğru dönen yapı ve renkli trim parçaları değişimin en belirgin izlerini taşıyor. Yeni Polo’nun direksiyon simidi ise ne yazık ki önceki nesil ile aynı.
Donanım paketine göre değişmekle birlikte; Volkswagen‘in ‘Aktif Bilgi Ekranı’ adını verdiği dijital sürücü gösterge panelini, kablosuz telefon şarjı ünitesini, anahtarsız giriş ve çalıştırmayı, mobil bağlantı seçeneklerini donanım listesinde bulunduran yeni Polo, bir çok güvenlik donanımına da sahip. Markanın ‘Ön Bölge Asistanı’ adını verdiği ön çarpışma uyarı sistemini standart donanım listesinde bulunduran Polo, ‘Şehiriçi Acil Fren Yardımı’ ve ‘Yaya Görüntüleme Sistemi’ gibi donanımlarla önceki nesile göre çok daha güvenli bir hale geldi.
Avrupa’da satışına Kasım ayında başlanacağı açıklanan Polo’nun ülkemize de çok geçmeden ulaşmasını bekliyoruz. Fiyatları için ise biraz daha beklememiz gerekecek.
0 comments