Lansman öncesinde basına sızan fotoğraflarıyla duyurduğumuz 2018 BMW M5, tüm detaylarıyla resmen ortaya çıktı.
Daha önce de çeşitli video içeriklerle yeni M5’i anlatan BMW, yeni M modeli hakkında merak edilen tüm detayları açıkladı. 6. nesil BMW M5; 4.4 litrelik V8 motoruyla, 600 beygir gücüyle ve akıllı dört tekerlekten çekiş sistemiyle bugüne kadar BMW M Departmanı’nın hazırladığı en güçlü ve en hızlı M5 olarak yollara iniyor.
Önceki nesilden tanıdığımız 4.4 litre hacimli çift turbo destekli V8 motoru revize ederek kullanmaya devam eden yeni BMW M5; yeni turbolar, yenilenen intercooler, yükseltilen yakıt enjeksiyonu basıncı ve yüksek kapasiteli yağ pompası ile birlikte karşımıza çıkıyor. Tüm bu değişiklikler sayesinde gücünü 40 beygir arttıran yeni M5, 70 Nm daha fazla torka sahip. Toplam torku 750 Nm’e ulaşan yeni modelde, artık maksimum tork daha geniş bir aralıkta kullancıya sunuluyor (1800 d/dak-5600 d/dak).
M5’in artan gücü karşısında şanzımanda da değişikliğe giden M Departmanı, yeni modelde 8 ileri tork konvertörlü şanzımana yer veriyor. Drivelogic yazılımıyla birlikte çeşitli modlarda kullanılabilen ZF imzalı yeni şanzıman, tamamen manuel kullanıma imkan tanıyor. Vites geçişleri aynı zamanda direksiyonun arkasına yerleştirilen kulakçıklar aracılığıyla da gerçekleştirilebiliyor.
BMW’nin CLAR (cluster architecture) platformunu kullanan M5, yeni jenerasyonunda daha rijit ve daha hafif olarak karşımızda. Uzunluğu 55mm artarak 4965mm’ye ulaşan, genişliği ise 12mm artarak 1903mm’ye ulaşan otomobilde yükseklik de 16mm artarak 1473mm’ye ulaşmış durumda.
Hem ebatları büyüyen hem de dört tekerlekten çekiş sistemine geçiş yapan yeni M5, tüm bu fazlalıklara rağmen 25 kilogramlık diyetiyle 1855 kilogram ağırlığa geriliyor. Ağırlık diyetinin arkasında ise; alüminyum kaput, karbonfiber tavan ve daha hafif egzoz sistemi işaret ediliyor. Egzoz sisteminin sürüş modlarına göre tınılarını değiştirdiğini ve M Sound Control butonuyla da kontrol edilebildiğini de ekleyelim.
İlk kez dört tekerlekten çekiş sistemiyle satışa sunulan BMW M5, gelişmiş M xDrive sistemiyle hem önden arkadan itişli hem de dört tekerlekten çekişli sürüşlere imkan tanıyor. BMW Aktif M Diferansiyel ile işbirliği halinde çalışan dört tekerlekten çekiş sistemi, arkadan itişle sürüş yapılırken yaşanılan tutunma kayıplarında ön tekerleklere güç gönderebiliyor. Dört tekerlekten çekişle yapılan sürüşlerde ise Aktif M Diferansiyel ve M xDrive optimum tutuşu sağlıyor.
Artan gücüyle ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0’dan 100 km/s hıza önceki nesilden 1 saniye daha hızlı ulaşan yeni M5, 3.4 saniyede hızlanma koşusunu tamamlayabiliyor. Bu rakam M5’in en dişli rakipleri Mercedes-AMG E63S 4Matic ve Audi RS6’dan 0.5 saniye daha hızlı olduğunu gösteriyor. M5 0-200 km/s hızlanmasını ise 11.1 saniyede tamamlıyor.
2018 yılının Şubat ayı itibariyle satışa çıkması beklenen yeni M5, Eylül ayında yapılacak Frankfurt Otomobil Fuarı’nda BMW standının yıldızlarından olacak.
0 comments