Yeni C-HR Renault’un kompakt SUV’si ve Nissan Juke ile rekabet etmeye hazırlanıyor.
Toyota’nın bu yaz satışa sunmayı planladığı yeni kompakt SUV modeli C-HR, Ceneve Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı. Model sıralamasında RAV4’ün altında yer alan C-HR’ın rakipleri arasında Nissan Juke ve Ranult Captur gibi araçlar yer alıyor. Otomobilin tasarımında, daha önce aynı isimle tanıtılan konseptin keskin ve ışıltılı hatları ön plana çıkıyor. Toyota mühendislerinin ve tasarımcılarının kalabalık içinde ön plana çıkan bir araç yaratmak için çok çalıştıkları net biçimde ortada. Otomobilin gövdesinin altında, Prius’ta da kullanılan TNGA (Toyota New Global Architecture) isimli yeni platform yer alıyor. Aracın İngiltere pazarında iki farklı motor seçeneğiyle satışa sunulacağını öğrendik.
İlk motor seçeneği Auris’i de yürüten 114 bhp gücündeki 1.2 litrelik turbo güç ünitesi. Altı ileri manuel veya CVT otomatik şanzıman seçeneklerine sahip olan aracın CVT seçeneğinde dört tekerlekten çekiş de sunuluyor. 1.8 litrelik bir motoru elektrik motoruyla birleştiren hibrit bir C-HR de göreceğiz. 125 bg güç üreten otomobilin emisyon değeri 90 g/km sınırının altında kalıyor. Bu arada birçok hibrit komponentinin C-HR için özel olarak küçük ve hafif biçimde üretildiğini eklemek gerek. Otomobilin üretim versiyonundaki tasarım hatları, 2014 Paris Otomobil Fuarı’nda gördüğümüz konsept ile neredeyse aynı. Son hali Toyota’nın şef tasarımcılarından Kazuhiko Isawa tarafından hazırlanan tasarımın temeli ise Toyota’nın Kaliforniya’da yer alan tasarım stüdyosu Calty’de atılmıştı. Ön kısımdaki çevreleyici farlar genişlik algısını güçlendiriyor ve bünyesinde LED aydınlatmalar ve hareketli sinyaller barındırıyor. C sütununa gömülen arka kapı kolları ve arka spoyler ise aracın tasarımına coupe havası katıyor. İç mekandaki tasarım detayları ve son fiyatlar ise henüz netleşmiş değil. DANNI BAGNALL
0 comments