Tamamen yenilenen TT RS’e beş silindir

Audi TT RS, 400 bg gücündeki 2.5 litrelik turbo motoruyla çok canlar yakacak.

İkinci nesil Audi TT RS, coupe ve roadster modelleriyle, Beijing Otomobil Fuarı’nda lanse edildi. Otomobillerin bu yılın Ekim ayında satışta olması bekleniyor. Amerika ve Almanya’nın haricinde, TT RS’in çok talep göreceği bir diğer pazar da İngiltere. Ne var ki yüksek adette üretilmesi planlanmayan otomobilin kapışılma ihtimali mevcut. 50.000 sterlin dolaylarında bir fiyata sahip olacağını düşündüğümüz dört tekerlekten çekişli TT RS, Audi’nin 2.5 litre hacmindeki beş silindirli motorunu kullanan ilk model durumunda. Mevcut motorun demir bloğu yerine alüminyum bloğun tercih edildiği yeni güç ünitesi 10 kg hafiflemiş. Söz konusu motor yedi ileri çift kavramalı şanzımanla birlikte kullanılıyor ki şanzıman oranlarının TT’ye özel olarak ayarlandığını ve vites kontrolünün direksiyon üzerinden de yapılabildiğini öğrenmiş bulunuyoruz. 400 bg gücündeki yeni motorun TT RS’in 0-100 hızlanmasını 3.7 saniyede tamamlaması için yeterli olduğu söyleniyor. Bu veri bir önceki TT RS Plus’ın çift kavramalı otomatik şanzımanla donatılmış versiyonundan 0.4 saniye, Porsche’nin yakın zaman önce tanıttığı 2.5 litrelik 718 Cayman S’ten ise 0.5 saniye daha hızlı olduğunu belirtelim. Bu arada Cayman’daki dört silindirli boxer motorun 350 bg güç ürettiğini hatırlatırız. Sahip olduğu ekstra 90 kg ağırlığa rağmen, TT RS Roadster’in 3.9 saniyelik 0-100 zamanı bir önceki modeli 0.3 saniye geride bırakıyor. Her iki model için de maksimum hız verisi elektronik limitörden dolayı 250 km/s olarak verilse de, sistemin devre dışı bırakılmasıyla birlikte 280 km/s’nin mümkün olduğu söyleniyor. Daha önceki modelden 15 Nm daha fazla olan 480 Nm’lik tork değeri 1700 d/d ile 5850 d/d arasında ortaya çıkıyor. TT RS’in şasisi standart TT’den 10 mm daha alçak. Ayrıca 19 inçlik jantlar ve daha sert süspansiyonlar serinin sportif kardeşlerinde standart olarak sunuluyor. Sabit tavanlı TT RS’in ağırlığı 1440 kg olarak verilirken, üstü açık model için yapılan ekstra güçlendirmelerden dolayı buradaki ağırlık verisi 1530 kg. Tasarımsal açıdan yeni tamponlar, genişletilmiş kapı eşikleri, daha büyük hava girişleri, daha büyük egzozlar ve sabit arka kanat ön plana çıkıyor. Ayrıca opsiyonel olarak sunulan OLED organik LED sistemli arka farların bu sınıf için bir ilk olduğu ve TT’ye bambaşka bir aura kattığı ortada.

YAZI: GREG KABLE

 

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir