Çin merkezli Techrules firması tarafından geliştirilen türbin destekli menzil artırıcı sistem elektrikli araçlar için oldukça faydalı olacak gibi görünüyor.
TREV (Turbine Recharging Electric Vehicle) isimli sistem Çin’in ilk süperspor otomobiliyle birlikte Cenevre’de lanse edildi. Firmanın hem otomobili, hem de menzil artırıcı sistemi kendi bünyesinde üretmek istediğini öğrendik. “Günümüzde bir araştırma geliştirme şirketi olarak faaliyet gösteriyoruz,” diyor firmanın teknoloji geliştirme müdürü Matthew Jin. “Fakat önümüzdeki birkaç yıl içinde bir üretici olacağız ve iki yıl sonra ilk otomobilimiz olarak bir süpersporu satışa sunacağız. Ondan sonra ise bir şehir otomobili hazırlamak istiyoruz.” Türbin sisteminin diğer OEM üreticilerine lisanlı olarak verileceğini öğrendik. Ayrıca bu sistemin klasik benzin destekli sistemlere kıyasla %50 civarında daha fazla verim verdiği belirtiliyor. Mikro türbin sistemi yeni bir teknoloji değil. Jaguar’ın CX-75 isimli hiper otomobil konseptini inceleyecek olursanız benzer bir teknolojiye rastlayabilirsiniz. Fakat Techrules tarafından geliştirilen ve iç aksamın verimli biçimde soğumasını sağlayan bir sistem ile verimlilik artışı sağlanıyor. Verimlilik konusunda bir başka destek de lityum iyon pillerin çalışma karakterini düzenleyen merkez için geliştirilen yazılımla sağlanıyor. 1030 bg gücündeki süpersporun bünyesinde yer alan altı adet elektrik motoru tam 8600 Nm tork üretiyor. 0-100 hızlanmasını 2,5 saniyede tamamlayan otomobil 350 km/s’ye kadar hızlanmaya devam ediyor. Sadece elektrikle yol alma menzil yaklaşık 160 km. Entegre jeneratörün bataryaları şarj etme süresi ise yaklaşık 40 dakika. Tamamen dolu bataryalarla yola çıkan otomobilin tüketim değeri, sıkı durun, 0.2 lt/100 km. Menzil artırıcı motor devredeyken elde edilen veri ise 4.8 lt/100 km.
0 comments