SUZUKI, İtalya’nın Milano şehrinde ilk seri üretim elektrikli araç (BEV) modeli e-VITARA’yı dünyaya tanıttı.
Üretimi 2025 ilkbaharında başlayacak olan yeni e-VITARA’nın 2025 yazında Avrupa, Hindistan ve Japonya da dahil olmak üzere farklı ülkelerde satışa sunulması bekleniyor. Suzuki, Ocak 2023’te Hindistan’da düzenlenen Auto Expo’da ve aynı yılın ekim ayında gerçekleştirilen Japonya Mobilite Fuarı’nda eVX konsept otomobilini sergilemişti. Yeni e-VITARA modeli ise bu konsept otomobili temel alıyor. Yeni e-VITARA Suzuki’nin ilk küresel stratejik elektrikli araç (BEV) modeli olmasıyla öne çıkıyor.
“Emotional Versatile Cruiser” ismini verdikleri konsepti ile yollara çıkacak yeni e-VITARA elektrikli bir güç-aktarma sistemine, elektrikli 4×4 çekiş sistemi ALLGRIP-e’ye ve özellikle elektrikli araçlar için yeni geliştirilen HEARTECT-e platformuna sahip.
Markanın seri üretim ilk elektrikli modeli ile ilgili görüşlerini aktaran Suzuki Motor Corporation Başkanı Toshihiro Suzuki, “e-VITARA, müşterilerimize kullanımı kolay bir elektrikli araç sunmak üzere, geliştirdiğimiz ilk elektrikli aracımız. Karbon nötr bir topluma ulaşmak üzere, belirli bölgelere göre uyarlanmış elektrikli araçlar, hibrit araçlar ve CNG araçlar da dahil olmak üzere farklı seçenekler sunacağız. Yeni e-VITARA modelinin tanıtımı, karbon nötr yolunda önemli bir kilometre taşını temsil ediyor. Yeni e-VITARA modelimizi tanıttıktan sonra elektrikli araç serimizi genişletmeye ve tüm ihtiyaçlara uygun mobilite çözümleri sunmaya devam edeceğiz” dedi.
“Yüksek Teknoloji ve Macera” tasarım temasına sahip yeni e-VITARA modern bir elektrikli aracın tarzını 4×4 bir SUV yapısıyla bir araya getiriyor. Modelin dış tasarımında 18 inç jantlar ve uzun aks mesafesi, iç mekanındaysa entegre bir ekran ve sağlam görünümlü panellerle bu tasarım temasını tamamlıyor. 4.275 mm uzunluğu, 1.800 mm genişliği, 1.635 mm yüksekliği ve 2.700 mm aks mesafesiyle geniş bir yaşam alanı sunmayı hedefliyor.
e-VITARA, SUZUKI’nin yeni nesil 4×4 ALLGRIP-e sistemi ile donatılmış. Bu sistem önde ve arkada iki adet bağımsız e-Axle sistemine sahip bir elektrikli 4×4 çekiş sistemi. Yeni e-VITARA elektrikli araçlar için özel olarak geliştirilen yeni “HEARTECT-e” platfomunu kullanıyor. SUZUKI’ye göre bu platform hafif bir yapıya ve yüksek voltaj korumasına sahip. Aynı zamanda kısa aks çıkıntıları sayesinde yeni e-VITARA’nın iç mekanında daha fazla alan bulunmasına yardımcı olunması hedefleniyor.
e-VITARA, 4×2 ön tekerlekten çekiş ve ALLGRIP-e 4×4 çekiş sistemleri ile yollara çıkacak. Ön tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyon 49 ve 61 kWsa’lik lityum demir fosfat batarya ile, ALLGRIP-e 4×4 çekiş sistemine sahip versiyon ise 61 kWsa’lik batarya ile pazara göre satışa sunulacak. 49 kWsa batarya ile donatılan versiyon 106 kW (142 beygir) güç ve 189 Nm tork üretirken, 61 kWsa’lik bataryaya sahip önden çekişli versiyon 128 kW (172 beygir) güç ve 189 Nm tork değeri sunuyor. Diğer tarafta 61 kWsa batarya kapasitesine ve ALLGRIP-e 4×4 çekiş sistemine sahip versiyon 135 kW (181 beygir) güç ve 300 Nm torka sahip.
0 comments